Hvor tidlig kan jeg sjekke inn bagasje?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 27. jan 2019.

  1. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sjekke inn så fort innsjekk for flighten din har åpnet på OSL.
    Har selv sjekket inn bagasje dagen før avreise av praktiske grunner.
     
    Logiflyer liker dette
  3. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for info :)
     
  4. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Alternativt kan du leie bagasjeskap på Oslo S. Finnes i et uttall størrelser, også i skistørrelse.
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan finner man ut når innsjekking åpner for en flight på OSL? Har en avreise kl 07.45 og med gravid kone frister det å få dette unnagjort dagen før...
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt 23 timer før.
     
    mrt liker dette
  7. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    22t før flight.
     
    mrt liker dette
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    ElinPelin and Logiflyer like this.
  9. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Misterix liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Var faktisk ikke klar over det selv :)
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Løfter denne istedenfor å starte en ny.

    Har avreise mandag 06:05 og har valgt å ta natta på Quality på Jessheim. Jeg regner med at det ikke skal være noe problem å levere bagasjen på OSL søndag tidlig kveld, men det er en annen ting jeg lurer på:

    Er det mulig å sjekke inn den ene kofferten bare til FRA for så å levere den inn igjen etter et par timer? Skal altså OSL-FRA-PEK-SIN-BKK.
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Mener du at du vil sjekke inn kofferten kun til FRA, hente den ut der og så sjekke inn samme koffert på ny i FRA?

    Det har jeg gjort flere ganger, skjønt det har vært i forbindelse med overlatting. Tror allikevel det skal være null problem uansett.
     
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. Jeg har en haug med pakker som skal sendes fra Frankfurt på mandag, og det er for mye til at jeg kan få det med som håndbagasje tror jeg. Men så er det jo sånn at jeg har 2 x hårndbagasje siden jeg flyr LH C og F + SQ F og C, så da kan jeg jo egentlig bare ta en gammel bag jeg ikke lenger trenger og så kvitte meg med den etter å ha levert pakkene. Da trenger jeg ikke sjekke den inn igjen. Tror nok at det er en bedre løsning. :)
     
  14. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

    Løfter denne tråden istedenfor å starte en ny.

    Er det mulig å sjekke inn baggasjen dagen før med Lufthansa på Gardermoen?Jeg har avreise 06:30 og med kone, baby og en haug med baggasje (minst 4 kolli +barnevogn og sjekke inn) blir det ellers en stressende morgen. Det er CT-tur booket med EBB. Kan man sjekke inn hos SAS?
     
  15. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Det er SAS som håndterer innsjekk for Lufthansa i Oslo. Sjekke inn kvelden før skal teoretisk sett være mulig, men har hørt fra andre at de ikke har tillatt det i løpet av pandemien på grunn av muligheten for endringer i innreisereglene. Lufthansa har digital document check og hvis alt er i orden der så er det kanskje mulig allikevel. Det kan kanskje noen andre svare bedre på?
     
  16. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    @jonvegard fikk du testet dette? Jeg er fristet til å prøve å sjekke inn baggasjen min i morgen for en flight som går på fredag, men er plutselig usikker om det går an ift pandemien og document check.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Litt utenfor trådtema, men…

    Hvordan er det med innsjekk til London på OSL nå om dagen?
    Av to reisende har den ene litt dårlig tid, kan den andre ta med pass, koffert og vaksineutskrift og sjekke inn begge?
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor skulle det være et problem? :)

    Det er ingen innreiserestriksjoner til England lenger. Dermed behøves ikke vaksineutskrift osv kontrolleres av flyselskapet. Men PLF kreves fortsatt før innreisen. Der gir man en "egenerklæring" på at man er vaksinert.
     
    RoadKing liker dette
  19. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste OSL-LHR med SAS 1.3. og måtte vise vaksinestatus på Helsenorge-appen i tillegg til PLF.
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Da var flyselskapet over-ivrig. Og de tenkte kanskje at da gjør de i alle fall ikke noe feil?

    SAS har i grunn vært veldig ivrige med kontroellene til England, gjennom hele tiden etter at det ble åpnet for innreise med PLF - men ellers ikke var åpnet opp like mye som nå.

    Posteren av meldingen over skulle til LGW, så da er det nok NAS som flyr - og de har lenge nøyd seg med en bekreftelse fra den reisende på at man oppfyller vilkårene. Og så får man vanlige boardingpass på mobil. I motsetning til SAS, som krever at man står i manuell kø - også sist gang jeg fløy for et par uker siden. De nøyde seg med PLF og pass, dog ;)
     

Del denne siden