Hvordan få maksimalt ut av CT?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 02. aug 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan får man maks ut av en CT?
    Ingen connection over 24 timer, men hva om man ikke har alternativ på under 24 timer? Kan man da feks ha lovlig 48?

    Hvor mange connections kan man ha pr vei? 8? Hvordan begrenses man? Kun reise en retning? Lengde på segment?

    Kan man reise rundt så lenge man ikke lander i en dyrere sone? Eks til Australia via Asia en vei og via USA andre veien.

    Finnes det noen som ikke tar fuel utenom reiser med SAS?

    Godt mulig noe av dette allerede står her inne med jeg husker ikke hva og når..

    Takker for alle innspill.
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Eg kan ikkje svara på alle spørsmåla dine, men når det gjeld antall connections så er talet 8 segmenter totalt. Det vil sei maks 8 mellomlandingar.

    Avianca tar ikkje fuel surcharges sist eg booka CT hjå dei iallfall.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    @sexten har du forsøkt dette med 8 segmenter? Det gjelder altså for hele reisen og ikke pr vei?
    Jeg er redd for at det gjelder per hele reise, men hadde vært gøy om det var per tur, så man har maks 16 :)

    Ellers ser jeg at det er begrensning i antall soner, reisen må gå mellom to soner, dog har man lov til å mellomlande i en tredje sone om den koster det samme eller mindre.
    Jeg tolker det da hithen at man i teori har lov til å fly eksempelvis CPH-TYO-EWR-CPH eller noe mer interessant CPH-MUC-TYO-IAH-SVG-CPH.
    Så kan man vel egentlig bare fylle ut i de forskjellige strekningene man klarer å finne innen samme sone som er interessante.

    Ingen YQ på Avianca er fint å ha i bakhodet. Jeg ønsker ideelt å få laget meg en runde som går med IAH-SVG selv om det ødelegger muligheten til å kjøre YYZ-CPH med AC med 787 i C.

    Fortsetter hodet å spinne rundt slik som nå har jeg flere års CT planlagt snart.. Så er det bare å leke venteleken til det popper opp C-awards på alle strekkene jeg vil ha :D
    Da har jeg i alle fall god tid til å smøre kona så hun ikke hiver meg ut når billettene ligger på bordet :)
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden