Hvordan finne ut hvilke dager en rute flys?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 17. juli 2017.

Tags:
  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke klart å finne dette noe sted:

    Finnes det et sted hvor jeg kan finne ut (uten å søke på alle mulige avreisedager) hvilke dager en rute flys?

    Feks jeg jeg skal til Miami, hvordan finner jeg ut hvilke dager SAS har direkte rute OSL-MIA?
     
  2. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    holmen and Edvard like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Takk til dere begge!:)
     
    NorFlight liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Neste spørsmål blir da:
    Det er ikke alt som kommer opp som stemmer.. På SAS.no får jeg opp direkte flight lørdag 10. November. I følge flightmapper går det ikke direkte flight på lørdager,men på fredag og søndag. Hva gjør jeg feil?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Da konstaterer du at ikke all informasjon som finnes på internettet stemmer. Og går til flyselskapet du ønsker å fly med sin hjemmeside og sjekker om du kan booke der. Så lenge SAS selger flybillett til huttiheita på en torsdag får en tro at det går et fly til huttiheita på den dagen. Selv om det ikke kommer et alternativ nettop dit når du søker på google flights osv.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. er ikke alt som står på internett sant? :eek:

    Har sas en "rutetabell" noe sted?
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Petter B-C and holmen like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    De hadde rutetabell i gamle dar, men jeg tror den ble forbedret vekk et eller annet sted. Jeg har savnet den lenge :(
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Da hadde vi en liten bok vi kunne kose oss med i ledige stunder ... det var før internett kom ... da hadde jeg alltid siste utgave av SAS, Lufthansa, KLM, BA og Braathens liggende på pulten ...
    Disse brukte jeg til å drømme meg bort i og iblant rettlede både sekretær og reisebyrå.

    Det var i gamle dager, da jeg hadde egen sekretær som dikterte reisebyrået (etter kyndig rettledning) om hvilke fly og klasser som passet ...

    I dag har man enten en ansattemanual som er skrevet av misunnelige personalavdelinger eller innkjøpsavdelinger som bare tenker kroner. (Sitt bakerst i bussen og vær glad fordi du er så heldig å få reise!!!)
     
    Petter B-C, holmen, Nanping and 2 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg minnes jeg så det gikk fly fra Bergen til New York, og var rimelig fornærmet, fordi det ikke gikk fra Trondheim. Men det var kanskje via, via?
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ein finne ut dagar for direkteflygingar må ein inn på Luftfartsverkets sider (eller Avinor som dei no heiter). Her får ein i alle fall ruter internt i Noreg og til og frå fjellrøysa.

    Ja, eg er så einig! Eg liker å drøyme meg vekk ved å sjekke rutetabellar (for då kjem ikkje prisen opp og øydelegg) for kor eg kan reise...

    SAS hadde jo eit rutekart òg i 'hine hårde dager' der ein kunne klikke på kartet og vips såg ein direkteruter frå den byen du klikka på. Det var tider!
     
    Petter B-C, RoadKing and holmen like this.

Del denne siden