Hvordan kan de med gull/diamant kort be sas om å sete fri noen få award billetter?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 20. mars 2019.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

jeg lurte bare på en ting. Jeg leste her om dagen inne på forumet om det var mulig å be dem i SAS om å frigjøre noen Award billetter til noen destinasjoner, noen som har vært borti det før og noen som vet hvordan det fungerer?

2. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Du sender en mail til sas og spør. Så får du ja eller nei på den forespørselen.

veeegard and SVG_flyer like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Du sender en mail til gold/[email protected] og spør så er det større sannsynlighet for å få ja.

drsyk and SVG_flyer like this.
  4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Takker :)

5. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder det EBG også? Trodde det bare gjaldt EBD

6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Takker :)

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk opp dette:

5.1.0 - Unknown address error 550-'5.4.1 [gold/[email protected]]: Recipient address rejected: Access denied [AM5EUR02FT052.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com]'

virker som om det bare gjelder gull/diamant kunder som kan gjøre denne privat. Noen på forumet som kan skrive denne for meg?

veeegard liker dette
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Du må velge gold eller diamond avhengig av om du er gold eller diamond ;) Poenget er uansett at den danske gull eller diamantmailen er mer servicevillige enn den norske.

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Er du ikke gull eller diamant er det lost case.
    Om du er er det bare prøve. Har 3 treff og 1 miss på åpning av seter. Alltid som EBD.

Wiolenze liker dette
  10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke første april i dag? Er det faktisk mulig å få de til å åpne opp reward-seter? :-O

Det er jo isåfall glimrende, da kan det være lettere å bruke fly premium :-D

11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ikke akkurat snakk om business class til NRT dette her.

12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Ja/Nei

drsyk and jgroneng like this.
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring med åpning av seter som gullmedlem er at det ofte går greit å få åpnet opp seter på intra europa legs som f.eks osl-cph i forbindelse med at man allerede har fått tak i bonus seter på de lange leggene eks. Cph-hkg.

Har ikke fått til å åpne opp C seter på longhaul som gull

14. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det viktig med en realitetssjekk. Med en sunn miks av ungdommelig overmot og noen mer "skulle bare mangle"-forespørsler, har jeg hatt en suksessrate som kun @Scandipendler kunne vært bekjent av: 0 av 9.

Alle forespørsel som EBD (+ lifetime EBG).

15. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder egentlig bare stavanger-københavn får 1 person. Så tror ikke det hadde gjort dem så mye for å være helt ærlig.

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183

Høres mulig ut.

Har sikkert litt å si hvem som leser/besvarer mailene. Vibeke pleier og ordne det meste :)

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok lettere å få til hvis du har en allerede upraktisk flight med mellomlanding, lang layover eller lignende og spør pent om de kan flytte deg til en mer praktisk avgang.

18. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet ligger i det at jeg må fly kvelden før med sas via oslo (bare en annen dato som allerede er bestilt) og overnatte i københavn, deretter må jeg fly til Munich, for så å fly videre til Toronto og til PDX, men om de heller åpnet et ledig sete en annen dag jeg fant ledig fra København direkte til Toronto, så hadde jeg sluppet 2 dager med reising og klart meg med 2 stopp enn 4 stopp om du skjønner.

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok en grunn til at de som har fått det til har fått det til via EBD/EBG support, og ikke andre plasser.
    Så tror dette blir vanskelig for å være ærlig(om du ikke blir/er EBG+). Om du får det til er det jo topp, og gjerne rapporter tilbake. Ofte legges det jo ut seter intra Europ ca 2-3 mnd før avreise.
    Personlig ønsker jeg ikke prøve og bestille dette for andre, og ønsker heller å "bruke" denne heller limiterte EBD goden når jeg trenger den.

drsyk and Origo like this.
  20. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,043
    Bonuspoeng:
    113
    Er det i det hele tatt mulig å "bare få frigjort" bonussetene? Begge gangene jeg har fått frigjort seter har de samtidig bestilt de for meg.

Del denne siden