Hvordan komme i kontakt med Alitalia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TRD_Lars, 19. juli 2021.

1. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk akkurat melding om at et fly jeg skulle ta fra Roma til Frankrike med Alitalia har fått avgangen sin flyttet frem flere timer. Ny avgang er nå på et tidspunkt hvor jeg ikke en gang er i Italia.

Jeg har nå forsøkt å ringe Alitalia på nors, dansk, svensk, engelsk og italiensk nummer. Alle blir enten avbrutt av operatør som sier nummeret ikke er i bruk eller går direkte til opptattsignal, kommer ikke til noe telefonsvarer en gang. De har tilsynelatende ingen chatfunksjon, ingen selvbetjent løsning osv.

Eposten om endringen er utrolig kort og sier ingen ting om hvilke muligheter eller rettigheter man har, eller hvordan man skal gå frem. Den bare mer eller mindre opplyser om at avgangen er flyttet og ingen ting met.

Hvilke rettigheter har man her? Kan jeg få flyttet til annen avgang eller få pengene tilbake? Eller kan jeg bare anse det som tapt?

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøk twitter eller facebook. På twitter ser jeg noen skriver til de at et problem har oppstått hvorpå de så blir fulgt av alitalia slik at en kan ta slikt på DM.

Del denne siden