Jeg har et Amex Premium-kort som passer bra til mitt normale forbruk. Men i 2023 kommer jeg til å ha over 300 000 i kostnader som kan betales med Amex, og jeg ser da at det er hensiktsmessig å oppgradere til Elite for det året. Ser de har en kampanje gående nå, men jeg vil helst slippe å betale høyere månedsavgift lenger enn nødvendig. Jeg tenker derfor å vente til nærmere jul før jeg oppgraderer. Er det noe som skulle tale for at jeg ikke bør vente, men heller oppgradere nå? (Utenom 5 poeng mer per 100kr) Jeg har også en CT på premiumkortet som ikke er brukt men som varer ut 2023. Den skal ikke reises på før i 2024. Jeg beholder denne selv om jeg oppgraderer?
Sjekk Amex Q &A tråden Der kan du lese om hvor hyppig det har vært kampanjer. du beholder opptjent CT men ikke opptjening mot ny CT når du bytter kort. Selv planlegger jeg å oppgradere før 30/11 når kampanjen går ut og flytte forbruk til etter 1/1 for å tjene mot en eller to CT.
Dette tilbudet gjelder de som ikke har hatt kort eller ekstrakort før. Tilbudet jeg (som eksisterende «medlem») har fått på epost idag, gjelder oppgradering og varer ut året.
https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/sas-premium-til-sas-elite/ Står 31/12 nederst her på kampanje som gjelder oppgradering, men ble jo litt usikker nå på hvorfor de skulle operere med to forskjellige datoer på så lik kampanje.
Du har helt rett. Min Google feil , og ser jeg selv har skrevet ny kort bestilling i romjulen i kalenderen for egen del.