Hvordan oppnår dere Fly premium nivå 4?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Ferendaz, 06. febr 2019.

  1. Ferendaz

    Ferendaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vært på nivå 3 i lang tid, og har forsøkt å regne litt på forbruket mitt og ser at det med "vanlig" forbruk skal svært mye til å nå nivå 4.

    Jeg er interessert i å vite hvordan dere som har nivå 4 tjener poengene deres. Er det mulig å tjene 200' poeng i året uten å "sløse" bort penger på ting man egentlig ikke trenger. Å kalle en MR sløsing er kanskje å banne i kirka, men jeg gjør det likevel.
     
  2. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Utstrakt bruk av Viatrumf og betaling for venner/familie kan være en nøkkel for deg. Har sett folk her som drar inn 1 mill poeng i året, skulle gjerne likt å se en oversikt hvor alle poengene kom fra.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Trippel Trumf på Kiwi, ViaTrumf der det er mulig. Man kan vel omtrent kjøpe alt fra reiser til sjampo, tannkrem ja you name it på ViaTrumf ;)

    Edit: + Alle grunn, basis og ekstra poeng man får i løpet av et år ved f. eks SAS AMEX (mener denne skal telle men i følge SAS MC så teller ikke di 1000 status poengene eller poeng som er overført via familie pool).
     
  4. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig trodde jeg det skulle bli vanskelig å komme opp på nivået 4, men gikk da på 8 måneder uten å fly. Endte vel på ca 300k poeng på 12 måneder. Vi er to i heimen og har ett vanlig forbruk og to helt alminnelige inntekter (lærer og stuer).

    Regninger gjennom payr har hjulpet en god del, har ca 15k i regninger i måneden, studielån, felleskostnader på borettslaget, strøm, div andre regninger som dukker opp. Her er det bare å planlegge godt, eventuelt 2 payr kontoer.

    Men det som har dratt inn mest poeng er trumf/viatrumf. Går en del frukt som er kjøpt på kiwi, planlegger og handler på trippel trumf dager, når joker har 50% trumf kampanjer blir det litt handling. Viatrumf blir ofte brukt når det er mulig, her har det kommet en del fra expedia/hotels.com, proteinfabrikken og alle de netthandlingene som frøkna holder på med.

    I tillegg legger jeg ofte ut for familie/venner når de skal ut å fly og bo på hotel. Så her går det litt. Kjekt med leilighet i utlandet når gamlingene reiser dit 2-3 ganger i året.

    Når man trenger leiebil så brukes koder som skaffer poeng, hertz/avis kjører til tider kampanjer hvor det er litt å hente. Fikk/får 5k poeng for 1200 i leiebil en helg f.eks.

    Så med litt planlegging (payr), handle på kiwi/meny, bruk av viatrumf så skal det gå greit.
     
    drsyk and Insomnia4u like this.
  5. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Enda godt du måtte betale for dette, nok et godt eksempel på at folk ikke kan styre seg når det er lett tilgang på poeng (til sammenligning med Payr, Vipps osvosv.).
     
    Arvid1410, ejoa, epletyv and 4 others like this.
  6. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har AmEx og SaS MC. Har handlet en del gjennom Viatrumf, bestiller hoteller (privat) via Viatrumf, og bruker seff Trumf på Meny/Kiwi/Joker. Ofrer gjerne noen hundrelapper på poenggivende selskap/flighter når jeg bestiller private flyreiser. Til jul & bursdag ønsker jeg meg trumfkroner fra familiemedlemmer som presang. Min arbeidsgiver har nå krevet at vi bestiller jobbreiser med fly via bedriftens reisebyrå, men vi kan fortsatt registrere poeng på våre egne EB-konti. Vi må imidlertid bruke jobb-inntjente EB på nye jobbreiser (dette er innskjerpet). Dette er ikke veldig problematisk, disse poengene vil likevel telle mot fly premium-status. Har også en del feltarbeid (med betydelige utlegg) hvor jeg står friere ved valg av betalingskort, og da bruker jeg seff de jeg nevnte innledningsvis. Har p.t. 230' i status, og tror nok jeg skal klare å beholde >200 status gjennom året.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er enklere en folk tror. Det kan høres mye ut med 200’ i året, men om man har litt fokus på å hente poeng hvor det hentes kan så går det ganske greit. Jeg har 418’ ila siste 12 mnd og det eneste jeg har gjort utenom vanlig bruk er 2 turer til HKG, selv om jeg trekker fra de så er det jo 368’ og langt innafor.

    Lykke til
     
  8. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i at det kan virke utrolig å tjene så mye poeng på et år. Særlig hvis man tenker at det krever et forbruk på 1,3 M på SASMC. Det er viktig å huske at ALLE (grunn)poeng man tjener teller mot FP status. Selv reiste jeg mye i jobben i flere år uten å sette meg inn i hvor mye poeng jeg kunne tjent gjennom Trumf/ViaTrumf.

    Flyr ikke mye nå lenger men tjener mer enn da jeg reiste med jobb. Kiwi (særlig fruktbonusen) og ViaTrumf er avgjørende. Storhandler på trippeltrumf og sjekker alltid om jeg får kjøpt ting vi trenger gjennom ViaTrumf.
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Som alle skriver over her pass på og bruk Kredittkort, ViaTrumf, Trumf, Payr, bytt strømleverandør i ny og ne.



    Eller så er vel regelen jo mer penger ut, mer poeng inn.
    Det har nok endel og si om man er alene eller har familie.


    Vi er familie på 4 og ligger på rundt 450 000 poeng over 12mnd, hadde jeg vært alene kunne jeg nok delt denne på iallefall 2,5


    Enig med andre her som sier poengene kommer lettere enn man tror, når jeg begynte med dette anslo jeg at jeg maks kom til å få 100-150k poeng pr år
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo nesten et eksistensielt spørsmål.

    De aller fleste vil vel si nei, men det kommer jo an på hva man mener er sløsing..
    Samtidig, som de over her sier, hvis man har fokus på opptjening av poeng, og jobber for å få inn poeng på ting man likevel skal kjøpe, da er mye gjort.

    Jeg sløser litt, så jeg har tjent 1,2 mill poeng siste 12 måneder. Hadde jeg hatt barn hadde dette sett riktig så bra ut!
     
  11. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Begynte vel å gå all in i November 2018, og nærmer meg nå 80 000 Poeng.

    Så 200k poeng og Nivå 4 ser faktisk enklere ut en først antatt.

    -Kiwi
    -Viatrumf
    - Alle regninger i Payr.
     
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke glem restauranter og butikker som gir eurobonuspoeng direkte. Sumo er det beste eksemplet her. Jeg er på 750k poeng siste 12 måneder bare ved å være bevisst og uten å misbruke payr. Hamstret riktignok litt på Joker i høst, men alt blir brukt.
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    - Gjer deg godt kjent med ViaTrumf og shoppingportalen til Eurobonus. Lag eit rekneark med ei linje for alt du kjøper og legg inn kvar du skal kjøpe det (ViaTrumf, EB Shop, fysisk butikk) for å maksimere oppteninga. Hugs å ikkje betale overpris

    - Hamstre tilbodsvarer (som du uansett skal kjøpe) på trippeltrumftorsdag

    - Bli med i sosial/fest/turkomitee på jobb og legg ut so mykje du kan. Gjerne gjennom ViaTrumf

    - Ta vidareutdanning. Blir fort litt utlegg som du får refundert av arbeidsgjevar

    - Et på Sumo/Salsa når du skal ete ute i Oslo og Bergen
     
    SAJblue liker dette
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket nettopp denne

    upload_2019-2-11_19-23-41.png

    Det ble bestilt nå 2 billetter til EWR for 120k totalt.

    Bruker dere Trumf Visa når dere handler i Trumfbutikker eller vanlig bankkort ? Man opptjener vel ingen trumf når man betaler med MasterCard eller Amex på Kiwi eller Joker ?
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker Amex, evt. SAS MC i kombinasjon med rent Trumf-kort.

    Når det kommer til trådstarters spørsmål, så vet jeg egentlig ikke helt. Jeg har ikke så mye reising i jobb, og har heller ikke noe dyr livsstil (er vel egentlig helt i andre enden av skalaen akkurat der), men passer på å benytte de mulighetene jeg finner, enten det er Payr, Viatrumf eller signeringskampanjer.
     
  16. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Dobbeldipper der jeg kan med AmEx og det blå trumf kortet. Husk at dette gjelder ved alle butikker under Norgesgruppen :)
     

Del denne siden