Hvordan opptjene mest mulig poeng - foruten flyreiser?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 07. sept 2015.

1. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

Dette er kanskje dekt før, men jeg klarte ikke finne en "samletråd".

Per i dag tjener jeg stort sett mine Eurobonus-poeng kun ved hjelp av flyreiser og enkelte hotellovernattinger.

Hvordan maksimere dette totalt?

Forstår at det kan være lurt å skaffe seg Trumf-kort - hvordan fungerer dette, og hvordan utnytte det best mulig?

Hva med kredittkort fra SAS? Hvilket gir best avkastning i forhold til kroner brukt?

PS: Jeg blir mest sannsynlig *G i november, så kan vel være lurt å vente med å bestille kredittkort til da?

KristianR.

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner mye om dette i denne artikkelen: http://bonusfeber.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/

Her finner du også en egen tråd om Trumf og Trumf Visa: http://forum.bonusfeber.no/threads/trumf-og-trumf-visa.20/

Når det gjelder SAS kredittkort så er det vel SAS Amex Platinum som er best på opptjening (men dette er også dyrest). Ser ingen grunn til å vente med å bestille. Bare pass på at du får med velkomstbonusen på 12 000 poeng.

3. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

Dette er allerede godt beskrevet om du leser guiden Bonusfeber har laget med "hvilket kredittkort bør jeg velge". Sjekk også de forskjellige trådene i forumet under Eurobonus, her er alle tenkelige scenarioer skissert ut, garantert noe som treffer akkurat din situasjon.

4. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    *Betal ALT med kredittkort. Drit i surketrynene som mener mastercard er "kjipt" bare fordi det "bare" gir 10p/100kr. Det er vanvittig anvendelig og jeg bruker det overalt hvor jeg ikke får brukt diners (20p/100kr i Sverige) - noe som er ganske ofte.
    *Bestill deg IKKE kredittkortene før de kommer med saftige innmeldingsbonuser. "Dessverre" (heldig for meg :p ) er de en del høyere i Sverige enn i Norge. Jeg fikk 6000p for innmelding til MasterCard, fikk 4000p for innmelding av "point earner card" hos MasterCard (gav det til samboeren min) og jeg fikk 6000p for innmelding hos Diners. Det er mye poeng bare det alene. Amex har vel også noen innmeldingsbonuser innimellom, jeg har ikke sett noe her i sverige endog (utover 12000p for amex platinum).
    *Følg med på alt av tilbud som kommer. AVIS og kredittkortene har hatt gode tilbud i det siste, jeg håva inn 5000p på en helgeleie på Færøyene.
    *Kryss fingrene for at du får poeng-bingo eller liknende fra SAS. Jeg fikk muligheten til å tjene 30,000p om jeg tok 7 t/r med SAS. Med ungdomsbilletter ble det enkelt å farte OSL-CPH-ARN et par gang :)
    *Forsikringer, strømavtaler, avisabbn.... De monner mer enn du tror. Jeg får 350p / mnd fra Tryg Hansa fordi jeg har bil og hus forsikret hos de (og de er by far de billigste!!). Har tjent meg 500p her og der på abbn hos Dagens Industri (type dagens næringsliv).
    *Skal du kjøpe noe? Bestill via eurobonus-shoppingportal (få deg addonen til firefox som forteller deg når du er i en nettbutikk som gir poeng). Her i huset prøver vi klær i butikkene, så bestiller vi på nett... hehe. Det er billigere enn i butikkene (med mindre noe er på salg da ;) ) og du får poeng både for kjøpet + bruk av kredittkort. Som dame blir det en del kosmetikk og det er faktisk billigere å bestille på f.eks nordicfeel.se enn å kjøpe på taxfree. Ja, jeg har gått med papirlapp og penn og skrevet ned priser på alle produktene jeg bruker på taxfree i Norge, Sverige og andre land - deretter kjørt sammenlikning... Hehe.

Helt til slutt følger jeg med på sånne rare tilbud som kommer innimellom, som f.eks one.com hvor vi fikk 750p for et gratis domene, linsevæske til 20kr som gav 750p (? nå hoppet jeg ikke på det tilbudet, men.. :p ) - og annet. Det er utrolig hvor mye poeng du kan samle deg om du er kreativ og følger litt med.

Are liker dette
  5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Må være lov å være surketryne når Shell MasterCard gir mye bedre opptjening? Og det er MINST like anvendelig ettersom de begge er MasterCard ;)

SAS EB World MasterCard er og blir det dårligste kortet for opptjening i Norge!

Are liker dette
  6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i Sverige :p

7. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Frustrende mye å sette seg inn i... :p

SAS Amex platinum + trumf + trumf visa kanskje...

(Så får Bank Norwegian-kortet være øremerket uttak i minibank i utlandet).

8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt råd er isåfall SAS AMEX Platinum + Trumf + Shell MasterCard..

Da kommer du langt :)

Are and view like this.
  9. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    93
    What he said.

AMEX + Trumf er kongen av av dagligvarehandel i Norgesgruppen. Shell Mastercard er også et must for å kunne dra kort "alle andre steder", altså som ikke tar Amex eller som Rema 1000 som ikke tar AMEX og hvor Trumf Visa ikke gir poeng.

Drivstoff: Shell med Shell MC
    Forsikring: Codan
    Mat: Kiwi, Meny, Spar osv med AMEX + Trumf

Ellers mye tips på Eurobonus sidene på hva du kan tjene på samt kampanjer, og seff følge med på Bonusfeber.no

10. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Så om jeg har forstått dette riktig:

Skaff SAS AMEX Platinum, Trumf og Shell MC.

Bruk Trumf og Shell MC kun til fylling av drivstoff. Alt annet benytter man AMEX-kortet til (i kombinasjon med Trumf hos Norgesgruppen)?.

Hva er det med forsikring og Codan jeg ikke har fått med meg?

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,440
    Bonuspoeng:
    113
    Shell MC kan du også bruke i butikker og andre steder som ikke aksepterer Amex. Så er du helgardert.

Når det gjelder SAS og Codan, se http://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flere-partnere/Codan/ for mer info.

12. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Travellingalf liker dette
  13. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger & Utvikler av Booking Systemer

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ser ikke den store forskjellen på World og Shell. Er det "kun" dette:

1. Du får også 1% trumf hos konkurrenter til norgesgruppen
    2. Du får rabatt på bensin

Er det noe mer? World MC gir forøvrig sign on bonus...

14. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    - SAS World gir deg 10 poeng pr. 100,-
    - Shell MasterCard gir ca. 14 poeng pr. 100,-
    Så poengopptjeningen er altså nesten 40% bedre på Shell MasterCard. I tillegg har Shell MC ingen årsavgift, mens SAS MC har det..

Det er mulig du mente å sammenligne Trumf VISA og Shell MasterCard? Isåfall har du rett i det du skriver ovenfor. Du får ekstra rabatt på bensin og kan benytte det også hos konkurrenter. Sånn sett er det et mer anvendelig kort enn Trumf VISA..

15. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger & Utvikler av Booking Systemer

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk @Jørgen , jeg blandet nok kortene litt (bokstavelig talt ;))

Last edited: 07. sept 2015
  16. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Må man (hvorfor må man?) fylle inn bankkontonummer når man søker om Trumf?

17. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Du må ikkje. Det er berre hvis du vil registrera Trumf med bankkortet ditt.

18. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Codan gir deg 1000 poeng ( tror jeg det var ) om de får gi deg et tilbud på en forsikring, samt at du får månedlige poeng utbetalinger sålenge du har forsikring der.

19. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Til de som ber Codan om å kontakte deg for tilbud på forsikring; kan dere melde om hvor lang tid det tar før de ringer? Tenkte å motta et tilbud hos de på forsikring, men kjekt å få det gjort mens jeg er i Norge...

20. KristianR

KristianR EBG

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    28
    Lite vits hvis man har tenkt å "merge" det med et Shell MC da?

PS: Kjenner jeg deg fra IRC? :p

Del denne siden