Hei folkens - jeg har planer om en lengre tur med familien neste sommer for å feire 50 års dag. Tanken er å reise til Canada (Vancouver, British Columbia) hvor vi har familie for en roadtrip. Men SAS har ikke bonusreiser dit. Men vi er også interessert å stoppe innom USA (Miami, Boston eller SF/LA). Hva gjør man da? Hvordan tenker dere som kjenner gamet? Hva slags rekkefølge kan jeg planlegge i? Jeg er veldig fersk i dette gamet. Har bestilt noen Fly Premium turer i Europa (helt genialt opplegg) og tatt en Business Class reise hjem fra USA...jeg har ca 200 000 poeng p.t og samler ca 10000+ hver måned.
Hei, du kan bruke poengene på Star Alliance, og SAS har nå laget en egen side for å booke turer med Star Alliance https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Du kan også ringe til SAS og be dem om å hjelpe deg med å finne en reise. Eller så anbefaler jeg å lese rundt på forumet her. Mye er svart på allerede.
Det er ikke akkurat lett å finne bonusbilletter til Vancouver, i alle fall ikke for en hel familie på sommeren, og ikke uten x antall stopp på veien. Jeg klarte å få meg bonusbillett hjem fra Vancouver med Air Canada i sommer, med stopp Ottawa, Frankfurt og Oslo. Et tips kan være å booke SAS med FlyPremium til Boston og kjøpe billetter videre derfra. Selv starter jeg årets Canadatur med å fly fra Boston til Halifax. Tilgjengeligheten med SAS til Boston er ganske bra.