Hvordan prioritere reising i hverdagen?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av NoLimit, 30. okt 2014.

  1. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hei alle sammen,

    ser av det jeg leser her på forumet at dere reiser svært mye, både på jobbturer,ferier og for å samle poeng. hvordan klarer dere å prioritere så mye reising i en hektisk hverdag med jobb, familie og venner? Og ikke minst, hvordan får dere råd til all denne reisingen?

    Hilsen nytt medlem som gjerne vil reise mye mer enn det jeg gjør i dag:)
     
    Last edited: 30. okt 2014
    tommy777, Fnate and Cecilie like this.
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke tid til det lange svaret akkurat nå, det kommer senere..

    Det korte er:

    Prioritering, prioritering, prioritering.. Saaamt genuin interesse for reising og kunnskap om dette (bla. via Bonusfeber) som gjør at man får mest mulig "for pengene"..

    Les også:

    http://bonusfeber.no/hvorfor-holder-vi-pa/
     
    Last edited: 30. okt 2014
    tommy777 and NoLimit like this.
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Halla og velkommen til Bonusfeber NoLimit!

    Som Jørgen sier, så er det kun knallharde prioriteringer som gjelder. Selv er jeg student for tiden, og lever på vann og knekkebrød (...nesten) for jeg vil vil vil vil reise og se rare dyr, bygninger og mennesker mens jeg er student også.
    Det handler mye om planlegging. Husker en helgetur jeg hadde til Amsterdam i fjor. Da sparte jeg nesten 3000,- i flybilletter på å dra hjem en dag senere. Sånne ting spiller inn. Har man en set schedule, så er det jo litt verre, men om man kan være litt fleksibel så blir det plutselig mye rimeligere.

    Book billetter på salg og bruk bonuspoeng der det lønner seg. Det er min taktikk, i alle fall. :)
     
    tommy777 and NoLimit like this.
  4. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Det har nok litt med prioritering, sparing og en liten dose galskap å gjøre. I tidsrommet Sommer 2013 - Sommer 2014 var jeg i en fase i livet hvor jeg bodde billig og brukte mye av pengene som ble til overs til reising. Må nok selv finne meg i å trappe litt ned nå når man har leilighet å betale ned utgifter på. Men for meg startet det med en sommer på tur med Norge Rundt billetten. Plutselig var jeg blitt sølvmedlem i SAS og fikk blod på tann da jeg oppdaget at jeg manglet 10 segmenter for å oppnå EBG. Så når jeg først hadde klart det måtte jeg jo ut å reise for å nyte det som var av fordeler med å være EBG. Og plutselig hadde man kvalifisert for et nytt år med Gullstatus. Usikker på om det blir langvarig.

    Booker stort sett billetter på turene mine på salg. Gjelder å følge med på når kampanjene kommer.
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er også student, og naturligvis er de økonomiske rammene mine mye mer begrenset enn mange andres - men jeg vil fortsatt påstå at det handler mye om prioriteringer. Både for hva reiser koster, og hva som brukes på annet. Med havregryn til frokost, smurt niste hjemmefra og selvlagd middag har jeg minimalisert utgifter hjemme en hel del, og med nøye planlegging for reiser og turer, får jeg plutselig til litt. Handler i stor grad om å ta bruk av tilbud og feilprisinger for min del, samt spekulere i bonuspoeng. En lørdag i mars hadde SAS salg på langdistanseturer, så plutselig kom man seg tur/retur fra Bergen til Washington for 2000 kroner. Så hadde SAS noen triple poengtilbud som tilfeldigvis også kombinerte med et poengtilbud fra julen før. Og diverse andre bonuser for 10 t/r reiser innen en periode. Da slår man til med mange mileage-runs (turer kun for poengenes skyld, gjerne retur med samme fly som du ankommer med), og får nok poeng til tur/retur USA i hva slags klasse man selv ønsker for et par tusenlapper og to helger med flyturer.

    For hva gjelder tid, er dette individuelt for alle og en hver, men et lite grunnkrav er nok at du er genuint interessert og syntes det er moro. For min del er det også mye jeg får gjort når jeg reiser: alt fra å slappe av, oppleve nye ting til å fokusere bedre og studere. Å sitte i en park en varm lørdagsmorgen i D.C. og lese pensum samtidig som at kirsebærtrærne blomster er faktisk både mer behagelig og mer effektivt enn en kald lesesal i Bergen hvor regn som slår mot vinduene.
     
    PettR and Kjakan like this.
  6. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Så lenge kalenderen " går opp" hjemme så kan jeg reise mye i jobb. Heldigvis kan jeg også ta med mannen min av og til samt at vi har et greit aktivitetsnivå privat også.
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Student selv og som sagt mange før jeg prioriterer å reise framfor å bruke pengene alt mulig annet man ikke har brukt for.
    og det er jo egentlig ikke flyprisene som tar hele kaka , det som koster er hotellet/overnattingen
     
  8. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Student selv og som nevnt, prioriteringer. Jukser jeg riktignok litt med tilgang på standby billetter, men følger med på det som dukker opp av tilbud.
    Overnatting er kun dyrt om du må ha ting som eget rom/bad og statusopptjening. Om ikke alle de er like viktig er det mange steder i verdenen man da bor for lett under en hundrelapp natta. Som ung og student (spesielt om man reiser alene) så er det også mangfoldige ganger mer sosialt. Jeg hadde hatt tre virkelig kjedelige (og myyye dyrere) uker i Sør-Amerika i sommer om jeg hadde bodd på et vanlig hotell.
     
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    reiser for det meste alene jeg å , men har ennda ikke turt å prøve slik overnatting ennda....liker mitt privatliv :p
     
  10. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Mange hostels har også private rom og bad
     

Del denne siden