Hvordan sjekke UT av en flight?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Alfred, 26. april 2018.

1. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Skal fly med Finnair i morgen, har sjekket inn. Men flydde til Finland allerede ikveld. Hvordan sjekker jeg meg ut av flighten?

(Returen hjem til Oslo skal jeg fly med, så kan ikke bare droppe det heller).

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy du til HEL på samme booking? Hvis nei så står du i fare for at hjemreisen blir kansellert. Ville ringt til Finnair.

Shyneno liker dette
  3. splite

splite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Den vil du få problemer med ja. Får håpe de er snille, men regelen er klar...

4. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Her kommer fasiten (billetten ble booket av bookingbyrå):

Jeg hadde Finnair til Helsinki og SAS tilbake til Oslo.

Når jeg valgte å fly tidligere og heller skippe flighten morgenen etter, så ble ikke returen kansellert.

Men: en venn av meg som hadde Finnair begge veier fikk sin retur kansellert da han ikke dukket opp på flyet til Helsinki. 3500kr rett ut vinduet.

Konklusjon: ikke sjekk inn på en flight du ikke skal ta viss det ikke er Finnair. Og ombook istendefor å bestill nye billetter viss du skal bruke returen.

5. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Spiller ingen rolle om du har sjekket inn eller ei, bruker du ikke utreisen på en tur retur booking med Finnair så blir returen kansellert.

Samme gjelder egentlig for stort sett alle europeiske nettverksselskaper som priser billetter tur retur istedet for envei. Sas er eneste untaket av de store jeg kommer på i farten der man kan bruke returen, men så har de heller ikke tur retur prising i Europa

Chrisbgg liker dette

Del denne siden