Hvordan skaffe 23.850 poeng på to uker?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vruppert, 16. okt 2018.

  1. vruppert

    vruppert Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Takk for alle gode tips jeg har fått fra denne siden over flere år!

    I år hadde jeg tenkt til å gå for EBG-status, men jeg har alt for lite tid. Etter en par longhauls og en håndfull med innenlandsfly i år har jeg opparbeidet med følgende:

    Qualification period: 1 Nov 2017 - 31 Oct 2018

    Antall flyvninger: 13 (+3 som ikke er registrert enda, +2 planlagt neste uke)
    Antall basispoeng: 21.150 (+2 flights med Brussel Airlines på check&go, +1 flight sas go innenlands, +1/2 flights allerede planlagt neste uke på go innenlands)

    Utover dette har jeg 470 trumfkroner og jeg opparbeider jeg meg cirka 6000 ekstrapoeng i mnd gjennom AMEX + dnb mc.

    Finnes det noen praktisk mulighet for meg å opparbeide meg til EBG innen to uker? Hvordan skal jeg i så fall gå frem?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,332
    Bonuspoeng:
    183
    Booker du en t/r langdistanse med SK i C så er du vel i mål?
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Bare husk at trumfkronene og poengene fra amex og dnb mc ikke gir grunnpoeng.
     
    vruppert liker dette
  4. vruppert

    vruppert Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, det er sant det. Billigste løsning jeg har funnet er t/r OSL-MIA siste helg i oktober for 25.000 kroner. Dette blir dessverre for stivt for meg, og skulle gjerne hatt en lavere prislapp. Jeg prøver vel å sikte meg inn på noe som i hvert fall koster halvparten.
     
  5. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    På så kort tid kan det fort bli ganske dyrt. Da er jo spørsmålet hvor mye du er villig til å betale og hva tiden din generelt er verdt. Alternativt kan du heller bruke de samme pengene på plus-billetter neste opptjeningsperiode. Da får du lounge og er godt igang med opptjeningen mot gull. Bare en tanke
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan fyre på 3-4 turer med Lufthansa i C i europa.
    Det er en grei måte å gjøre det på, men du blir kanskje lei av det også.. Og du må regne 4 lapper per tur.
    Kanskje du klarer deg med tre med litt hårfin balanse til totalt 15000kr..
     
    Wiolenze liker dette
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du ryker på godt med kr for å klare det på to uker. Så svaret er egentlig glem det. Det er nok ikke verdt det
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du kjøper mye SAS Plus og evt. andre *A C for hva det vil koste deg å fly inn i underkant av 25K poeng eller 32 legs innen to uker. Dette gir deg langt på vei samme fordeler som EBG. Så får du heller bruke disse turene til å kvalifisere til EBG neste kvalifiseringsperiode ;)
     

Del denne siden