Hvordan velge Bonusprogram og kredittkort?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Solarium, 13. des 2014.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    de har forøvrig 300% på Lufthansa første klasse. 30k og en t/r til San Francisco så er du der ;)
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Syntes du sa innledningsvis at du fløy en mix av foran/bak gardina.

    Med noe flighter foran er det lite som skal til for å få statuskort med loungeaccess. Et par langreiser tur/retur.

    Jeg hadde IKKE valgt Aegean.

    Europa / Afrika
    Star Alliance (Lufthansa, SAS, Swiss, United etc), som SAS er med i er ganske gode på Europa og Afrika. Bra connections og greier. Reiser du mest i Europa ville jeg, som Norsk valgt Eurobonus.

    Øst / Vest
    Er det Amerika og Asia som er hottest ville jeg valgt noe fra One World alliansen. Bl.a British, Qatar, Finnair, Cathay. Du har knallconnection øst med Qatar og Finnair (mye gode priser og) og vestover med BA. Drøyt en langtur med Qatar til sør øst Asia er nok til "gullkort" hos BA, som jeg mener har best bonusprogram i den alliansen..

    Jeg ville meldt meg inn i SAS og BA uansett, og sett an litt hvordan reisemønsteret ble. Men kanskje fokusert på en av dem (alliansene) på langreiser.

    Selv er jeg med i begge og velger Eurobonus innen europa (sas, lufthansa) og British Airways Executive Club på langtur (british, cathay, finnair, american).

    God reise og ikke minst:

    VELKOMMEN TIL BONUSFEBER!!!
     
  3. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Du skriver:"- British Airways er kanskje det beste programmet for One World spesielt ut fra Norge."

    Jeg flyr i hovedsak 2-3 turer for egne penger i året. Normalt en større tur til Thailand med familien (2v+1b).

    Vi har de siste 3 årene, alle 3 flydd biz med Finnair. Det er hyggelige priser på Biz. Vi har samlet en del poeng, og forsøker å få til en bonusreise med Finnair neste sommer for 1 voksen og 1 barn (+ kjøpe en bill.). Barn har halv pris på uttak av bonusreiser med Finnair på Biz. Jeg bruker Finnair MC på svært mye ( i tillegg til noe Trumf Visa på matbutikkene).

    Jeg driver å søker etter bonusreiser med Finnair bonuspoeng, men synes det er vanskelig å finne ruten OSL-HEL-BKK. Det ser ut som om BA har lagt ut mye mer bonusreiser enn Finnair.

    Jeg fløy t/r OSL-LHR-BKK med BA sist november.
    Selv om det var en vesentlig lengre reis enn OSL-HEL-BKK med AY, synes jeg at det var det gode flighter og lounger.

    1. Mener du at BA EC er et bedre program for oss enn ? (Har de jr. medlemsskap?). Jeg må innrømme at Qatar sine fly/rute OSL-Doh-BKK virker svært fristende.

    2. Har du eller noen andre erfaring med uttak av Finnair Pluss bonusbilletter på Biz?
     

Del denne siden