Oppdatering.
Etter noen timer på loungen fikk vi beskjed om at moroa var over, og at vi skulle samles rett nedenfor trappen ved inngangen til loungene. En representant for Qatar skulle møte oss der, og gi oss nærmere informasjon. Så startet det ultimate kaos.
Vi ble geleidet til ankomsthallen, der innsjekket bagasje skulle hentes. Den kom aldri, ettersom det elektriske systemet på flyet som styrte bagasjelukene ikke fungerte. Kanskje like greit at dette flyet aldri kom avgårde.
Deretter ble det såpass amper stemning, høylytte stemmebåndskonkurranser og så nære rene brytekamper som det går an å komme, at sikkerhetsvakter ble tilkalt. Etter at alle økonomipassasjerene fikk sine behov ivaretatt, ble det tid for å hjelpe businesspassasjerene. Qatar mobiliserte hele staben på to personer til å ordne opp. Det gikk forrykende fort, og nå (klokken 02:04), kun 8 timer etter oppsatt avgang, sitter jeg på en buss og venter på å bli kjørt til Skjetten.
Olavsgaard hotell skal man ikke kimse av - jeg har tilbragt flere år av livet mitt der, og nå er det tid for gjensyn. Snart. Håper jeg. Med litt flaks blir det tre timer søvn før det bærer tilbake til Gardermoen, og deretter SAS til Arlanda og så QR til Doha. Rekker forhåpentligvis Adelaide-flighten, men går glipp av hotell- og bassengliv i Doha. Og jeg som pakket egen badeshorts i sekken...
Men på den positive siden kan jeg på under 24 timer nok en gang glede meg til å reise på tur. Og kanskje rekker jeg lounge også i morgen tidlig/om fem timer. Og nyte SAS berømte PLUS-klasse til Stockholm, før jeg besvimer og sover hele veien til Doha.
Vis alt...