I dag er en ny dag...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jan Fredrik, 31. mars 2016.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    ... og denne dagen er starten på et nytt kapittel for meg. I dag utvandrer jeg fra Norge! (Det føles veldig rart å si det...)

    Snart er jeg på vei til Gardermoen, for å reise til CPH og overta den nye leiligheten min på Frederiksberg. Før det møter jeg altså opp på rådhuset for å informere om at Frederiksberg kommune har fått en ny borger. Derfra går beskjeden videre til norske myndigheter. Også blir det jo et helvetes styr med adresseforandringer i hytt og gevær. Og nytt telefonnummer, med tilsvarende telefonforandringer og enten viderekobling eller to mobiler...

    Praktiske tips taes i mot med takk!

    Blir mye reising frem til juli, inkl. til Norge, men begynner allerede nå på flyttelasset.

    Veldig kjipt å være syk i dag, liker ikke å reise når jeg er syk :(

    Ønsker meg selv lykke til. Tror jeg trenger det, for dette føles veldig rart! o_O

    Og til dere vil jeg bare ønske en strålende dag :D
     
    Last edited: 31. mars 2016
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Strålende morgenvær her, -2 grader i morres og tildels pent vær. SKulle egentlig benytte apostlenes hester til jobb idag, men det var så godt å sove....så det ble bil. MEN motorsykkelsesongen er rett rundt hjørnet så da blir det MC :)

    Ha en fortreffelig torsdag :D :D :D

    Ps: lykke til med flytting og ny jobb @Jan Fredrik :):):)
     
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gate A24 på Gardermoen. Etter en kjapp frokost i SAS innenrikskantinen venter nå en flytur nordover med SAS til Kirkenes også skal man ut å fly "lokalfly" i Finnmark, dvs Widerøe :)
    Ha en flott dag alle sammen :)
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Etter noen år med jobb er det faktisk studier på Copenhagen Business School (International Business, 5 år) jeg skal begi meg ut på :)
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Føles rart, men i ettertid vil du se tilbake på det som en flott erfaring. Jeg utvandret selv i min tid til California. Var veldig skeptisk på om jeg gjorde den rette tingen, nå kan jeg si jeg er veldig glad jeg gjorde det.
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ny dag, nye nederlag, men jeg får hvert fall igjen penger på skatten
     
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Masse lykke til med nye eventyr @Jan Fredrik :)
    En flott dag i Trondheim.
    Penger igjen på skatten og en løpetur på tapeten i kveld.
    Ha en fin en :)
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Lykke til @Jan Fredrik!

    Storprosjektet mitt med å finne noen perfekte flybilletter til San Francisco ser ut til å være dyrere og vanskeligere enn først antatt, så nå blir det en dypere analyse for å finne en gullkombinasjon hvor jeg kan hanke inn poeng og ikke totalt ruinere meg. Så får vi se hva det som dukker opp.
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,776
    Bonuspoeng:
    183
    God og meget strålende morgen fra Sola. Skatteetaten sier 45k tilbake :) så denne dagen er helt super. Nå vil beløpet bli litt lavere, da endel inntekter fra noe utleievirksomhet ikke er med, men nå er det jo ingenting å tjene på utleie da ;). Veldig synd at ikke skattepengene kan investeres i røverkjøp hos US Airways :(
    Her blir det ordinær kontordag mens på kvelden blir det ett møte i vell laget hvor jeg bor og et sameieårsmøte. I sistnevnte møte var det kommet inn endel rare forslag, så det møte blir nok artig.
    Ha en glitrende flott dag :)
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for lykkeønskninger! Det ble jo da ingen TV (ref annen tråd), men jeg sendte avgårde en IKEA-lampe som spesialbagasje. Følte meg litt dust :p
     
    Baldrick liker dette
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra det Sørlandske!
    Her skinner solen og jeg har mye å gjøre.
    Fikk sjekket skatten før jeg la meg, og sa meg fornøyd med å havne ut så og si i null. Hadde vel foreventet en større smell.... Så da er det jo ikke så galt allikevel.

    Det drar seg mot helg heldigvis. Kunne egentlig godt tenke meg at vi innførte 4 dagers arbeidsuke fast. Eller holder det med 3 kanskje?

    Vanskelige avgjørelser altså. Er det rart jeg drikker...
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Får si som min 4 år gammel sønn når jeg lærte han navnene på dagene, hva som er hverdager og helg...."pappa, jeg skulle ønske det var fem dager helg og to dager barnehage"....

    Kunne ikke sagt det bedre selv :)

    Ellers har Radisson Phuket fått en liten identitetskrise og blitt litt schizofren :eek:
    20160331_152218.jpg

    Blir nok frisk imorgen....da som Pullman Phuket.

    Var og er litt spent på om vi kommer til å merke noe til eierbyttet...så langt er eneste erfaring at det kom noen på timer og hentet paraplyen som det stod Radisson på.

    Tipper at Radisson også har slanket oppussingsbudsjettet etter salget, noe det kan se ut for.
     
    Baldrick and Bizflyer like this.
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Lykke til med studier og opphold i Danmark, @Jan Fredrik ! Har venner som også har studert der, med meget positive erfaringer! :)
     
    Jan Fredrik liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Lykke til med studiene. Du kommer ikke til å angre. Har selv studert i USA og det året minnes som kanskje det beste i mitt liv.

    Blir vel forrige med reiseaktiviteten da, eller?
     
  15. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Ny dag, nye muligheter. Er på reisefot fra Kristiansand til Hammerfest plutselig.

    Første gang jeg kjøper billett samme dag som jeg reiser, jammen godt at det var mulig å betale med bonuspoeng!

    Ha en fin dag der du er, det er snart helg ;)
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Danmark :)

    Bedste tip jeg kan give dig at at få mobil fra 3, som er et kongeabonnement når man rejser.

    Roaming (både tekst, tale og data) i det meste af Europa+USA samt HKG (i alt 28 lande) er inkluderet i de fleste abonnementer:
    https://www.3.dk/abonnementer/mobil/

    F.eks.
    Fri tale (opkald i DK og lokale opkald i de lande er inkl. i gratis roaming)
    Fri sms
    3GB data
    130DKK/md
     
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Dette vil jeg også ha! I Norge! Til DEN prisen!!

    Har 3 meget små marginer og/eller sykt gode til å forhandle roamingpriser..? :confused:
     
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen anelse. Sikkert ret små marginer i den branche - og de øvrige selskaber som tjener kassen på roaming. De har løbende lagt flere lande på det sidste års tid. USA er ret ny på listen...
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet, og håpe at det etter en tid vil komme tilsvarende abonnement her oppe i "fjeldapeland".. ;)
     
    Flemming Poulsen liker dette
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Til sammenligning, så har 3 heller ikke dette abonnement i Sverige, hvor de også er repræsenteret. Her er det en hel del dyrere end i DK. Tror konkurrencen på mobilmarkedet er en del større i DK med mange lavpris udbydere.
     
    Baldrick liker dette

Del denne siden