Et lite hjertesukk.
Jeg har planlagt noen late dager på Mallorca i neste uke og bestilte tidligere i år bonusbilletter til reisen. På bestillingstidspunktet var det ledig Go via Sto sørover og Plus direkte hjem til Osl.
I dag ble det derimot lagt ut flere billetter i begge klasser på direkteruten, så da var det bare å hive seg rundt før de ble tatt av andre solglade badeentusiaster.
Ombooking på nett viste seg fort å være No-Go. (Poengprisen kunne ikke kalkuleres
) Gode gamle telefonoppringning til kundeservice ble da følgelig neste steg i prosessen. Engelsktalende kundebehandler ble valgt for fortgang i sakene, og billetten ble raskt funnet i systemet. Jeg stotret noe sånt på fabelaktig turistengelsk at jeg har FlyPremium og ønsker «Plus Cabin». Alt vel, betaler gebyret og får reisen umiddelbart endret i appen.
Men, ser nå i kveld med forundring da jeg sjekker setekartet for en viss pekepinn på belegget, at jeg havner på rad 6 eller lengre bak, altså Go med andre ord. Ufattelig irriterende med Premium i handa…
Må altså da ringe kundeservice igjen i morgen, og siden det ikke er flere bonusbilletter ledig på avgangen, så antar jeg svaret jeg får er av sorten «beklager» og jeg bobler derfor opp mot overtenning nå, kjenner jeg.
Fast track og ekstra bagasje trenger jeg ikke, men som trofast medlem i sølvklubben, så hadde det vært fint med loungetilgangen og litt forfriskninger ombord, i tillegg til at resten av reisefølget har på en annen reservasjon plusbilletter på avgangen.
Så før jeg truer med å få manager på tråden eller sende klagebrev langt inn i SAS-himmelen, er det verdt det? Har noen vært borti lignende sak der SAS har ryddet opp etter seg uten så mye mas? Ingen stor sak, men bare en irritasjon som kommer til å gnage
Vis alt...