Ice kjøper Komplett Mobil

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wendel, 18. mars 2019.

  1. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jøss, 1200 cashpoints var mye! Hvilke sider fant du tilbudet på?
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Forståelig, jeg boycotter RIGHT PRICE TILES av samme årsak. Jeg driter i hvor billig de er, men når reklamene er så dumme som de var på et tidspunkt så får dere aldri mine penger.
     
    jtmath and Oppirumpadi like this.
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Konsensus på ene stedet jeg jobber er at Ice suger. Jeg antar problemet er blandingen roaming og egen dekning, og at det fører til at man får en høyere andel "missed calls"/samtaler til mobilsvar fordi telefonen bytter frem og tilbake oftere. Selv har jeg Telia, mest fordi jeg har vært for lat til å bytte til noe annet. Bedriften vår har et abo via Komplett for å kunne sende varslinger på SMS, så jeg er spent på hvordan det vil fungere med ice. Forhåpentligvis bra. Komplett hadde ubegrenset med SMS-utsendelser, og det samme ser ice ut til å ha.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Her inne selvfølgelig :) Ser nå at jeg byttet i september i fjor og Cashpoints kom på kontoer etter at de to første fakturaene var betalt. Skal vel ikke se bort fra at det kan komme flere kampanjer med like god bonus, så her er det bare å følge med!

    https://insideflyer.no/forums/threads/bytt-til-talkmore.10936
     
    PetterX liker dette
  5. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Argh, alle mobiloperatørene mine blir jo kjøpt opp av Ice. Har hatt så mye problem med roaming hos dem at det er helt uaktuelt å bli med over. Kanskje det blir Talkmore et par måneder... om ikke de blir kjøpt opp også :p
     
  6. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Da er det tilbake til Talkmore. Synd dette, er endel i USA og Thailand. Skal bli spennende å se hvor mange kunder som forsvinner når EU+ er borte. Håper noen andre tar opp tråden.
     
  7. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Dere så kjøpe abonnement, har dere ikke abonnement via jobben? Eller har dere privat og jobb abonnement?
     
  8. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg verver som nevnt gjerne interesserte over til Talkmore. Sist jeg hadde hadde ICE fikk de som forsøkte å ringe beskjed om at telefonen var avslått. ICE klarte aldri fikse dette og det var lange perioder med død telefon selv om den viste fulle signal. Hos Talkmore er det aldri noe tull og utmerket kundeservice om man skulle trenge det.
     
  9. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jobben betaler, men hjelper litt lite når eneste eier og ansatt også er meg, med tanke på freeloading. :)
     
    Malmo, holmen and Xflipper like this.
  10. pensjonisten

    pensjonisten Rype/bonusjeger

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Dårlig nytt .Bare Telenordekning på hytta.
    Sparte mye på å ha EU+ under Asiareisa vår i Januar / februar med
    10 dager i Malaysia.
    Får gjøre det beste ut av situasjonen = Talkmore
    To abbonnement = 500 Trumfkroner
     
    Hanen liker dette
  11. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    For alle globetrottere kan jeg varmt anbefale HappyBytes.
    Telenordekning
    Ingen datapakker, men betaling per megabyte til en OK pris som i praksis fungerer som en 100% fleksibel dataløsning der måneder med høyt bruk ikke koster noe mer enn om man hadde kjøpt datapakke hos andre.

    Og rosinen i pølsa for dette forumet: 10 øre per MB (100kr per GB) i disse landene:
    Australia, Canada, Færøyene, Grønland, Hong Kong, Kina, Russland, USA, Sveits, Serbia, Montenegro, Thailand, Malaysia, Bangladesh, Pakistan og Myanmar.

    Og 35 øre per MB (350kr per GB) i disse landene:
    Andorra, Albania, Argentina, Bahrain, Brasil, Brunei, Egypt, El Salvador, Fiji, Kambodsja, Kapp Verde, Kenya, Kuwait, Chile, Ecuador, Guatemala, Honduras, Indonesia, Israel, Japan, Korea, Makedonia, Mexico, New Zealand, Nicaragua, Paraguay, Peru, Singapore, Sudan, Sør-Afrika, Sri Lanka, Taiwan, Tyrkia, Ukraina, Uruguay, Filippinene, Forente Arabiske Emirater, Saudi Arabia og Qatar
     
    Are and pengesluk like this.
  12. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Kan virke som beste alternativ så langt! Viss fare for at jeg kan hoppe dit, men avventer som andre har nevnt i tilfelle noen kjører kampanjer for å stjele komplett-kunder...
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Finner ikke disse prisene på websiden, de må ha gjemt de godt. Hvis ikke det er i en stoooor excel(18 mb) fil som egner seg dårlig å lese på mobilen ...
     
  14. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    https://happybytes.no/priser-og-sant/fra-utlandet/

    Link på meny på høyre side, inne på "Priser og sånt".
     
    jgroneng liker dette
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
  16. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    ...helt til HappyBytes blir solgt til ICE om noen måneder...?
     
    chudtwa and jgroneng like this.
  17. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Mange Thailandsreisende brukte også Komplett sin EU+ pakke....Tipper Ice vil oppleve en merkbar kundeskrell når de kutter ut dette abonnementet.

    Selv har jeg alltid brukt lokalt sim i Thailand, mange mobiler har nå dual sim så det er en no brainer spør du meg ;)
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jobber som konsulent i eget AS.. Sjefen er en dust men jeg er månedens ansatt i det minste :-D
     
    EndreD, Are, Tjo and 4 others like this.
  19. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    395
    Likes mottatt:
    1,206
    Bonuspoeng:
    93
    når jeg nå ser meg rundt etter nytt abo, skjønner jeg at utland-datapakkene som tilbys er myntet på 1998 og nokia 6210. Hvor er Vollvik og ny mobilselskap-satsning når du trenger'n?!?!
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Hæ? F.eks OneCall tilbyr 1Gb i USA for 99,-, det syns jeg er ganske bra jeg da.
     

Del denne siden