Ok. Så dette er nok å dra status jaget litt langt. Eller er det tidenes ide? Jeg har et vanlig fornavn og et vanlig svensk etternavn. Hvis jeg hadde klart å inngå en allianse med 3-4 personer med samme navn, så kunne vi delt status kontoer på hotell og kanskje også på fly? Andre her som har samme navn eller ville vært åpne for å bytte navn? Her er det muligheter.
Er ganske sikker på at jeg er den eneste i verden med mitt navn, men bytter gjerne for en god sak. Har i så fall SAS Gold og Strawberry Platinum å bidra med Vi trenger et kult navn; hva skal vi hete ?
Haha, god ide. (Helt til noen vil dra på tur samtidig) Den som finner noen som heter det samme som meg skal få alle bonuspoengene mine. Pluss hele Eurojackpot-premien på tirsdag.
Vanlig navn ja. Telefonkatalogen for Trondheim, den gangen det enda fantes telefonkatalog, hadde en hel kolonne med mitt navn. Fikk ofte feiloppringing om hvor de skulle tippe gruslasset eller hvordan stemme i bystyret. Hadde mye moro med det. Nå er det bare pene afrikanske enker som vil gi meg penger, så verden går heldigvis fremover?
Jeg visste at det var deg, Dooku Craxx Chicklox, som gjemte seg bak det usedvanlig generiske nicket "holmen"!
Så, skal man strekke strikken litt lenger? Hvorfor ikke opprette et navn og fikse et falskt id som alle bruker? Litt planlegging så soper man inn toppstatus på mye rart til glede for alle andre i klubben. Bare ikke klubben blir for stor. Kjedelig om John Davidson møter seg selv i FCL
Syntes vi nettop hadde nyttår men har det alt blitt første april? «We reserve the right to terminate the membership in cases which we deem constitute misuse. This means that previously earned but unused points and issued EuroBonus tickets/vouchers become null and void.»
Det kommer til å funke helt fint ift hotell, og fly innenlands/innen Schengen etc. Enkelt å bytte navn, men du må bytte alt av ID, kontoer på sosial medier, søke tillatelse fra bestemor du er oppkalt etter mm. Så blir det et puslespill når flere skal på tur/overlapping flights/stays. Jeg deler imidlertid et fornavn med min far, så har en fallback der om toppstatustråden blir nedlagt.
Jeg opplevde faktisk da jeg sjekket inn på KLIA, hotellet i tilknytning til KUL, at det var en annen med mitt navn som skulle sjekke inn samme dag. Jeg var litt sløv da resepsjonisten stilte meg et spørsmål og jeg holdt på å betale for to suiter til en annen person. I følge navnestatistikken til SSB, så kan jeg starte en joint venture med 163 andre menn i Norge.