Ikke fasttrack på medreisende på BCN.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 24. juli 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fasttrack på medreisende på BCN.
    Stod fastrack på alle boardingkortene og ble fortalt at vi skulle benytte den. Selv med 2 min krangling ville hun ikke slippe oss gjennom.
    Håper virkelig ikke SAS betaler for denne tjenesten.
     
  2. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Samme skjedde meg i mai. Tok det opp på Meet and Great og fikk beskjed om at det måtte være en feil og at reisefølge skulle få tilgang til fast track.
    For å toppe det hele fikk jeg da ikke tilgang til vanlig security siden jeg hadde fast track o_O
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sa personen noen grunn til at dere ikke slapp igjennom da?
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Var reisefølge 'nærmeste' familie? For SAS fast track-policy gjelder vel én gjest eller inntil fire familiemedlemmer?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, kjerringa og to barn. Det var kun mitt kort som ble grønt da hun scannet boarding kortene. Jeg sa også at hvorfor står fasttrack på de andre tre om de ikke kan hå gjennom med meg. Det skal også legges til at det var ingen kø og i securetyen snakket de sammen da det ikke var noen kunder. Det var kaos og lang kø i den vanlig security køen.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så bør SAS ta en runde med BCN flyplass, evt. se på den lille skriften i sin kontrakt, og samtidig kompensere deg.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hele gullkortet var nullverdt i dag. Ikke fasttrack, ikke Lounge, og ikke priorety boarding, og det siste hadde de klart uten problem når de starter 40min før oppsatt avgang. Priorety taggene var også vekke så bagasjen ble heller ikke priorety. Var ikke spesielt imponert over maten jeg hadde bestilt, men det er vel del av konseptet det. Blir litt skuffet når jeg legger ut nesten 6000kr per person og gjerne litt ekstra i forhold til konkurrenter nettop forde jeg/vi skal få noen fordeler når man reiser på ferie. Frister å sende en klage, og gjør det nok om et par dager.
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis SAS lover fast track ved BCN (i de fleste andre tilfeller synes fast track å ha blitt forbedret bort sammen med kontraktsloungene), så er det helt klart noe som er verdt en klage - sammen med manglende håndheving av priority boarding. At pri-tagene er blitt borte, er merkelig, men ikke et ukjent fenomen: Det samme har skjedd med meg ved to anledninger, og da på samtlige bags (med andre ord ikke slik at én tag tilfeldigvis har falt av). Jeg synes totalopplevelsen din er verdt en mail til SAS, hvor du også forklarer at grunnen til at du velger SAS er nettopp fordelene det i teorien skulle gi deg som statuskunde. Jeg ville også ha nevnt det uheldige i at tredjepartsloungene er forbedret vekk, men det er vel strengt tatt ikke noe du kan klage over i forbindelse med din reise, all den tid dette har vært en kjensgjerning ved BCN en stund nå (selv om SAS' kommunikasjon i sakens anledning er et kapittel for seg selv).
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig i alt du skriver. Eneste grunn til å legge til det me lungene er at jeg tror flertallet ikke er klar over at tredjepartsloungene er forbedret vekk før de står der i loungen nå i sommerferien med familie.
     
  10. ostgei

    ostgei GonnaFlyNow, EBD

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    18. Juli: Fikk klar beskjed på innsjekk på BCN at det var kun jeg som hadde FT fordi SAS ikke betalte for familie. Mitt boarding kort hadde FT, men ikke øvrige.
     
    NoLimit liker dette
  11. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, dette blir jo bare bedre og bedre :):(:eek:
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være nytt?
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig å passe på hvem man flyr med fremover! Ser jo følgende:
    Reis med ethiopian i biz fra OSL: du har ikke FT, hverken med Biz eller *A Gold men kun hvis du er heldig og det faktisk er *A Gold Track på OSL? Fly med LH mener jeg det var i Biz, med eller uten *A Gold = ingen CPH Express.

    Var vel også noen her inne som hadde vært på AGP hvor det stod kun LH og et par til i FT.

    Lounge i Gdansk var det vel også kun for LH og LOT.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Trist at det skal bli så komplisert :(
     
  15. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Nylig ankommet BCN. Vi fikk bagasjen til slutt - Plus og EBD.
     
  16. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde akkurat samme erfaring for 3 uker siden.
     

Del denne siden