Mest ut av nysgjerrighet, vet noen hvorfor en rekke intereuropeiske flighter med OS, inkl Wien-Frankfurt ikke gir bonuspoeng? Er det noe regelverk a là anbudsruter i Norge? Austrian er vel allerede de gjerrigste I *A på bonuspoeng, med laveste internasjonale sats i Europa på 75 EB poeng. Ser for meg det møtet hvor noen slo fast at dette ble i overkant mye poeng å dele ut på de mest konkurranseutsatte rutene..
Ikke noen opptjening på billigste klasser med hverken Austrian, Swiss, Lufthansa osv. Kun opptjening på følgende klasser: https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/austrian-airlines/
Det gjelder også EVA. De billigste billettene hos *A-partnere tilhører sannsynligvis billettklasser som ikke gir ebp.
Nettopp, så bare den biten med «Du kan ikke opptjene eller bruke poeng på følgende flystrekninger: OS2000–OS2999, OS7000–OS9999«. Men på samme billett i samme bookingklasse (L) fikk jeg poeng på leg med LH og ikke på OS. Så noe ulik opptjening er det jo.
Ok. OS7****-OS9**** er nesten utelukkende charter, så akkurat det er ikke så rart. Det andre får gå under kategorien "sånn er det bare din gnitne lusing som kjøper det aller billigste vi har å tilby"
Skal ikke være lett med Austrian. Fikk nylig en avgang med Y klasse kansellert, nytt boardingkort sa O. Nå driver jeg og mailer med ebretro og gullmailen for å få poeng etter opprinnelig bestilling. Ebretro sa først nei to ganger, nå skal dem se på saken etter intervensjon fra gullmailen. Burde jeg ha klaget på klassen når jeg ble ombooket?
Hehe, hadde god tid da det ble en natt på flyplass hotellet i Frankfurt, men tenkte ikke over at det skulle bli vanskelig å få poeng etter opprinnelig bestilling.