Ikke opptjening med Austrian på en rekke flyvninger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av anders8, 23. des 2019.

1. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Mest ut av nysgjerrighet, vet noen hvorfor en rekke intereuropeiske flighter med OS, inkl Wien-Frankfurt ikke gir bonuspoeng? Er det noe regelverk a là anbudsruter i Norge?

Austrian er vel allerede de gjerrigste I *A på bonuspoeng, med laveste internasjonale sats i Europa på 75 EB poeng.:eek: Ser for meg det møtet hvor noen slo fast at dette ble i overkant mye poeng å dele ut på de mest konkurranseutsatte rutene.. :rolleyes:

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
  3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,146
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder også EVA. De billigste billettene hos *A-partnere tilhører sannsynligvis billettklasser som ikke gir ebp.

4. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp, så bare den biten med «Du kan ikke opptjene eller bruke poeng på følgende flystrekninger: OS2000–OS2999, OS7000–OS9999«.

Men på samme billett i samme bookingklasse (L) fikk jeg poeng på leg med LH og ikke på OS. Så noe ulik opptjening er det jo.

5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. OS7****-OS9**** er nesten utelukkende charter, så akkurat det er ikke så rart. Det andre får gå under kategorien "sånn er det bare din gnitne lusing som kjøper det aller billigste vi har å tilby"

anders8 liker dette
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke være lett med Austrian. Fikk nylig en avgang med Y klasse kansellert, nytt boardingkort sa O. Nå driver jeg og mailer med ebretro og gullmailen for å få poeng etter opprinnelig bestilling. Ebretro sa først nei to ganger, nå skal dem se på saken etter intervensjon fra gullmailen. Burde jeg ha klaget på klassen når jeg ble ombooket?

anders8 liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på hvor interessert du var å komme deg hjem den dagen.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, hadde god tid da det ble en natt på flyplass hotellet i Frankfurt, men tenkte ikke over at det skulle bli vanskelig å få poeng etter opprinnelig bestilling.

Del denne siden