Im (we are) going to Miami!

Tråd i 'Reisebrev' startet av artanis, 24. nov 2017.

Tags:
  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg har tyvlest på dette forumet i snart to år, er det vel på tide at jeg også prøver meg på et reisebrev.

    Imorgen går årets forsinkede sommerferie til Miami med min bedre halvdel. Blir stort sett i Miami, men også en tur til Key West med snorkling og kajakk padling, samt en helgetur til Orlando hvor fruen ville i Disney World og Universal Studios. Avslutter med noen dager i Miami med NHL match og late stranddager med en kald bayer.

    Ikke noe spennende flyrute, men blir SK OSL-Mia i pluss. Undersøkte hvor mye sas skulle ha for oppgradering til C, men da lå minstebud på den nette sum av 7k pr pers...(?! :eek:) Gjør et siste forsøk under innsjekking imorgen for å se om de skal ha samme pris da.

    Kan ellers melde at det blir deilige 17-25 grader, så skal bli godt å komme seg bort fra kulden nå.
    Skal prøve å oppdatere så jevnlig som mulig.
    miami-header-dg1015.jpg Skjermbilde 2017-11-24 kl. 14.16.13.png
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    artanis liker dette
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    God tur :) må si det frister med 25 røde nå!
     
    artanis liker dette
  4. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    God tur og takk for at du deler.
     
    artanis liker dette
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    god tur.
    se det blir en del kjøring. det er bare dere to?
    hvor lenge blir dere på tur?
     
    artanis liker dette
  6. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis du trives under vann og først skal nedover forbi Key Largo vil jeg anbefale en natt på Jules' Undersea Lodge (http://www.jul.com/). En gammel forskningsstasjon som du kan leie og som ligger på 7-8 meters dyp. Ganske spesielt å tilbringe en natt der nede alene med fiskene. Ikke nødvendig å ha dykkelappen heller, selv om det setter en ekstra spiss på å kunne dykke med dive-in/dive-out fra "leiligheten" din. Må sies at det ikke er den beste dykkingen utenfor døra, men fortsatt en bra opplevelse. Bortsett fra hvis en av dere er klaustrofobisk da :p
     
    Angie and artanis like this.
  7. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! :)

    Jeg og fruen var der i sommer, og var blant annet i Key West, Orlando (Universal) og hadde late dager på South Beach. Mye av det samme som dere har planer om med andre ord, så rop ut om du ønsker noen tips. Have fun! :cool:
     
    artanis liker dette
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Blir borte i to deilige uker :)

    Ah, det hørte deilig ut. Har allerede booka hotell i Key west, så det får jeg notere ned til en annen gang :D

    Er jo nesten identisk tur med andre ord :)
    Hvordan gjorde dere med databruk? Ser tek.no anbefaler eget simkort, så ender vel opp med et prepaid fra At&t eller verizon.
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var 24 dager i Cali/Vegas i sensommer og kjøpte meg et prepaid abb fra TMobile til 50 usd. Var abbet med mest og raskest data jeg fant den gangen.
     
    artanis liker dette
  10. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Vi droppet det, noe vi angret VELDIG på ettersom vi var der i 3 uker.. Jeg ville kjøpt prepaid :)
     
    krsper and artanis like this.
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Alltid stor kos relatert til første reisebrev! Have Fun @artanis
     
    artanis liker dette
  12. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir det et prepaid. Fant til og med frem den gamle mobilen til å bruke til wireless sone.
    Takk for det! Så gjelder det bare å huske å ta bilder å oppdatere.. :D
     
    SAJblue liker dette
  13. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Da har vi landet i Miami. Turen gikk som sagt over med SK955 i pluss. Forsøkte meg på oppgradering til C på OSL, men da skulle de ha 9000 pr hode (?! :eek: )
    20171125_060358.jpg

    Flyturen over gikk greit. Vi måtte vente en halvtime ekstra på connecting flight fra ARN, men kom oss i lufta uten problemer ette det. Pluss hadde vel 2/3 belegg, mens det var enda flere ledige seter bakover i økonomi. Første gang både jeg og fruen flyr pluss, men vi var fornøyd med setet ombord. Fikk et par stusselige "hodetelefoner" , så var glad jeg nettopp kjøpte meg nye Sony wh1000x2 som gjorde susen ombord. Pluss er vel også skrevet mye om her, så skal ikke utbrodere mye.
    Vi var glad for at vi kjøpte oss pluss billetter som ga oss litt større og bedre sete, lounge tilgang i forkant, samt mat og drikke ombord. Kan forøvrig legge til at Mikkeller sin Northern Trail ipa smakte strålende. Forøvrig var maten ombord helt ok.
    20171125_090646.jpg 20171125_090621.jpg

    Ved ankomst MIA, gikk sikkerhetskontrollen enda kjappere enn vi hadde trodd. Ble jo nesten spurt flere spørsmål i den utvida kontrollen på OSL, enn vi gjorde ved landing. Her fikk vi bruke automat hvor vi bare svarte på noen spørsmål. Fikk deretter printa ut en kvittering vi tok med oss til en grensekontrollør som bare spurte hvor vi fløy fra, samtidig som han stemplet passene våre. Hele prosessen med venting var vel over på knappe 10 minutter.

    20171125_210906.jpg

    På tur fra flyplassen falt valget på Uber Lux. Her fikk vi kjøre en Lincoln MKX med deilig airconcondition. På dette stadiet angret jeg som en hund på at jeg ikke hadde pakket shorts, så svetten rant godt før vi kom i bilen. Hele turen som tom nærmere 30 minutter, kom på 45USD. Lett verdt hver krone.

    20171125_215435.jpg
    20171125_214818.jpg
    Som dere ser, fikk vi strålende utsikt fra hotell vinduet vårt. Bor på President hotell på South beach og kan ikke klage på størrelsen på rommet. Var endel surr på innsjekk, men det var grunnet mye utsjekkinger ifølge hun som stod bak disken. Ble forøvrig ilagt 85 ekstra dollar i service avgift? Vet ikke om dette er normalt, men kan ikke huske å ha lest noe om dette da jeg booket...

    Avsluttet kvelden med en tur på south beach. Siden begge to var kritisk sultne, endte vi opp på en turistplass med hver vår sandwich som smakte helt ok. I følge med en iskald Coors light, ble den nok enda bedre.

    Screenshot_20171126-064812.png
    Idag går dagen med til å finne seg et prepaid sim, samtidig som vi skal ligge på stranden resten av dagen. Satser på en ny oppdatering om noen dager :D
     

    Attached Files:

    Last edited: 26. nov 2017
    Scrooge, SAJblue, Kristian and 12 others like this.
  14. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Dag 2, 3 og 4
    Tiden flyr når man har det morro. Dagene har gått raskt unna. Søndagen brukte vi på stranda med strålende vær, god mat og bading.

    Når man først er i Miami, kan man ikke unngå mat fra Cuba. Vi kjøpte oss en bok fra Lonely planet før vi reiste om Miami. Her var det anbefalt en liten cubansk restaurant, "Puerto Sagua" , ikke langt unna der vi bor.

    Her prøvde jeg meg på den lokale retten "Picadillo" Var egentlig "bare" bønner med kjøttdeig og ris. Men fyttikatta, for noen smaker! Den gikk ned på høykant. Min bedre halvdel, prøvde seg på en cubansk sandwich med skinke, som også smakte deilig. Avsluttet det hele med cubansk kaffe, kruttsterk og sort. Akkurat slik jeg liker det.
    20171126_125354.jpg 20171126_125357.jpg

    På mandag våknet vi opp til tunge skyer og regn i luften. Bestemte oss for å droppe stranda og kjøpte oss istedenfor et to dagers pass på "hop on and off" buss. God gammeldags sightseeing med andre ord. Viste seg å være vel anvendte penger. Igår tok vi for det meste for oss bydelen Wynwood, kjent for gatekunsten sin og "little Havanna" Her slo vi vel ihjel 5-6 timer tilsammen. Utrolig mye spennende å se på om man liker gatekunst, eller gå gatelangs for å se på folkelivet i little havanna. Avsluttet kvelden på en koselig italiensk restaurant, "Pane & Vino" hvor jeg fikk en nydelig kveldens spesial, pasta med hummer.

    Dagen idag startet med en rolig joggetur langs stranda. Fortsatte videre med en rundtur på bussen rundt Miami beach og videre til Miami Sequarium. Ble litt skuffet her, da mye fortsatt var steng som følge av orkanen Irma. Men fikk iallefall med oss delfiner og spekkhoggere. Siden vi tross alt ikke hadde smakt på amerikansk mat enda, ble kveldens middag på en skikkelig diner, "11th street diner" hvor det ble skikkelig milkshake og burger med fries.

    Er siste kvelden vår på dette hotellet, før vi drar videre til Key West med leiebil imorgen. Ser frem til å padle og snorkel der på torsdag, forhåpentligvis blir været bedre.

    20171126_102405.jpg 20171126_102408.jpg 20171126_151822.jpg 20171127_123358.jpg 20171127_130253.jpg 20171127_142442.jpg 20171127_143140.jpg 20171127_161418.jpg 20171127_161902.jpg GOPR1966.JPG GOPR1977.JPG GOPR1934.JPG GOPR1984.JPG GOPR1989.JPG GOPR2027.JPG GOPR2040.JPG
     

    Attached Files:

  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Var der selv for ganske så nøyaktig et år siden og elsket maten der.

    Om du har lyst på mexicansk mat så ble jeg veldig varmt anbefalt Huahua's Taqueria på Lincoln Rd, men fikk dessverre ikke tid til å dra dit selv.

    Ha en fortsatt fin ferie og fortsett å legge ut her!
     
    artanis liker dette
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Kos dere i Key West, var der på bryllupsreise i Mars og hadde det supert..

    Noen tips:

    - Romantisk middag: Latitudes (Ligger på en øy så du må ta en lite ferge ut)
    - Ekstremt god og uformel mat: Blue Heaven (Sterke drinker, ekstremt god mat og høner som går rundt)
    - DJ´s clam shack (Må være beste lobster roll i USA)
    - Søteste diner: Harpoon Harry´s

    Ellers er Stripsteak by Michael Mina, Pane o Vino, Oh Mexico og Rusty Pelican veldig bra i Miami..

    God tur!
     
    Maggie, artanis and Travellingalf like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Tips til solnedgang i Key West:
    Vi dro på Hyatt Centric Key West, og fikk oss en plass helt ytterst i uteserveringen deres. Det var egentlig helt tilfeldig, men vi hadde en fantastisk utsikt til solnedgangen, og de hadde gode drinker også.
     
    artanis and Travellingalf like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Tips til kul tur utover:
    Lei en Harley i Miami og rull ivei :) (anbefales dog ikke på sommeren, du dauer av varmen før du er halvveis)
     
    artanis liker dette
  19. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler på det sterkeste solnedgangen i Key West. Vi så den fra havna, og hadde fantastisk utsikt. MEN, vær tidlig ute! Nå var vi der i sommer, så mulig det er mindre kø der nå. Uansett er litt av sjarmen å se på alle gatekunstnerne på den store plassen ved havna. Mye spennende å se, og høyt nivå på flere av artistene. Så får en litt show i samme slengen :)

    Nyt turen ut til Key West, håper dere har leid cab..?:p Fantastisk å kjøre og se vann på hver side av veien, kjempeflott natur er det også. Vi var mindre heldig på vei ut da det var regnstorm og 2 meter sikt foran bilen hele veien..

    Vi spiste cubansk mat på Havana 1957, den som ligger i Espanola Way, og både maten og drinkene var helt topp. Der får du servert ekte cubansk rom :)

    Om dere liker kinesisk mat kommer dere ikke utenom Hakkasan, som ligger inne i Fontainebleu. En smaksopplevelse uten sidestykke!

    Fortsett med flott reisebrev, og god tur videre :)
     
    artanis and Travellingalf like this.
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Spis lunsj på The Setai Grill på Setai-hotellet på beachen. God mat og normale priser.
     
    artanis liker dette

Del denne siden