Immigrasjon på EWR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runarg, 28. febr 2017.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    De to siste gangene jeg har kommet til EWR med SAS har betjeningen ombord opplyst at de som har ESTA kan bruke automatene til immigrasjon. Men begge gangene har de lite hyggelige immigrasjonsvaktene nektet meg, de har sagt at det bare er for de med USA og Canada pass. Hva er deres erfaringer? På LAX bruker jeg automatene hver gang.

2. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    På EWR har jeg opplevd det samme som du. Kan dessverre ikke huske sikkert, men tror jeg har vært på automat der også. Var på EWR for 10-12 dager siden og da var det "gamlemåten", men reiste i biz og kom derfor tidlig på land og da var kun 4-5 minutt å vente.

3. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at jeg brukte automat sist jeg var der i juni 2016..

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Benyttet automat på SFO i mars 2016 og august 2016.

5. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Hva med ORD. Er det noen som har erfaring derfra?

6. Coozter

Coozter EBG

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Benyttet automat der for 14 dager siden, måtte riktignok i skranken uansett, men det var fordi boardingkortet mitt var påskrevet de fantastiske fire S'ene...

7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt ESTA automater på mange amerikanske flyplasser. (også på ORD ja).

På EWR på terminalen der SAS lander (B er det vel) har de ikke hatt automater tidligere. Mulig de har fått det nå. De har hatt "Global Entry" automater - og det er noe annet - gjelder ikke for ESTA. Kan det være en forvirring der ?

Last edited: 28. febr 2017
  8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Så i Atlanta i går at det var dukket opp en haug automater for hurtigscan av amerikanske pass - muligens i kombinasjon med Mobile Pass-appen. Utlendinger ble sendt i lang-lang-rekke-køen.

Global entry er noe annet - det er et program for borgere og residents (green card) som gir rett til å gå utenom køene. Elsker det .... :)

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg tror det. Problemet er at SAS-betjeningen hver gang sier at vi kan bruke automatene. Sist gang spurte jeg til og med om det stemte etter at de hadde annonsert det, og viste til min erfaring der jeg ble nektet. De sa fortsatt at jeg kunne bruke automat. Noe som ikke stemte!

10. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde tenkt å bruke automat, men da jeg kom ut fra flyet så jeg at de har åpnet en "carry-on only"-kø, hvor man slapp via baggasjebåndene og den vanlige immigration-køen, så jeg måtte teste det. En person i kø foran meg, så hele greia tok maks to minutter. Aldri tidligere brukt så lite tid fra flyet og til jeg var på vei fra flyplassen i USA. Anbefales! :)

Del denne siden