IndiGo

Tråd i 'Nyheter' startet av The_Dude, 02. juni 2025.

  1. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    16,209
    Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man reiser med IndiGo kan man brått komme til et Norse Atlantic fly …
    IndiGo wetleaser 6 B787-9 fly fra Norse
     
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske bra, da kommer både Nepal og Sri Lanka inn i realistisk rekkevidde :)
     
    snus_mumrikken liker dette
  4. Wiolenze

    Wiolenze Fastboende

    Innlegg:
    5,903
    Likes mottatt:
    44,037
    Bonuspoeng:
    293
    Indigo har godt over 400 fly i flåten så om en booker vilkårlig så er sjansen for å treffe en av Norse sine 787 ganske så knapp. Booker man seg inn på DEL-BKK derimot så øker sjansene betraktelig.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,020
    Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Det passert godt inn i miksen med et selskap med en slik geografisk plassering.

    Det blir også spennende å se hva det blir av Riyadh Air med tanke på allianse og om det på sikt skjer en fusjon med Saudia der Riyadh Air blir parten som står igjen. Det gir ikke mening at Saudi har to statlige flyselskap i samme segment.
     
  6. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt kjappe svar er at det er mange ting i gulfen som ikke gir mening.

    Helt enig i at dette blir spennende. Jeg holder umiddelbart en knapp på at Riyadh blir det "nye" selskapet, og Saudia relegeres til et rent Hajj-play. Så blir spørsmålene kjapt

    a) Hvordan ser det ut med Qatar og Emirates/Etihad i sine respektive modeller?
    b) Vil Riyadh i praksis være avhengig av en allianse mens de bygger seg opp, eller klare seg fint uten?

    Tilbake til IndiGo: Jeg tror disse må gjøre "noe" for å imøtekomme Tatas offensiv med Air India. Usikker på om noen codeshares her og der er tilstrekkelig. I utgangspunktet tror jeg at moderne flyselskaper kan utvikle nye modeller som gjør at de ikke trenger allianser, men at legacyselskapene ikke er i stand til det. Jeg tror ST vil være veldig ivrige på å få inn IndiGo, men at sistnevnte kanskje ikke klarer å regne hjem et fullt medlemsskap.
     
    Spielhaug liker dette
  7. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,020
    Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Av allianser for Indigo om de går den veien er *A utelukket pga AI. I OW har man QR og BA som har veldig god dekning på India allerede. ST er den alliansen som har dårligst dekning i India, og dermed bør ha mest lyst på et selskap med base der.

    Nå er det ikke så voldsomt mye å juble for om man ønsker å fly biz for poeng, da de knapt har biz.
     
  8. Flymunda

    Flymunda Veteran

    Innlegg:
    1,507
    Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at de omtales at IndiGo skal damplease flyene. Hadde ikke hørt om det før, men skal bety cockpit fra Norse og kabin fra IndiGo. Høres litt merkelig ut regulatorisk/sikkerhetsmessig, men de klarer vel å snakke sammen hvis det skjer noe.
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg lurer på er codeshare opplegget Indigo har med Turkish, hvordan det vil gå hvis Indiogo går inn i en konkurrerende allianse?
     
  10. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville vært naturlig at alliansepartnerne gav bedre vilkår enn TK. Utover det tror jeg ST er mer liberal på dette en de andre.
     

Del denne siden