Mulig jeg er litt kort, men har infant et så langt navn ( ekskl mellomnavn) at det er på over 40 bokstaver? Altså for og etternavn? Dette er jo uansett gjennomførbart om det er så kritisk. Innen september kan dere om så måtte være bytte navn på ungen i folkeregisteret til hva dere må ønske? Jeg skjønner fortsatt ikke at det ikke er mulig å få riktig navn på billetten. Det som står i passet skal flyselskapet klare å få på billetten.
Avhengig av hvordan spedbarnbilletten er skrevet ut vil den voksne og barnet dele navnefelt og makslengde på 29 tegn. Dersom etternavn er identisk lagres kun fornavn på barnet, men der hvor barnet f.eks har sammensatt etternavn treffer man grensen veldig fort. Dette burde uansett ikke være noe problem så lenge det fulle navnet legges inn sammen med passinformasjon.
Dette var min første booking med infant og da ligger hele navnet mitt inne i min SAS profil (fornavn, 2x mellomnavn, etternavn), som førte til at infant blir forkortet til "As De". Mao. så er alt som står i passet til infant og meg lagt inn ved bestilling og både SAS, KLM og Virgin ser dette når de leter opp bookingen. SAS nekter for at navnet til infant kan korrigeres slik at det vises korrekt på billett. Har også utfordret de på å legge til en "ny" infant på min frue for å få det riktige navnet uten noe nyttig tilbakemelding så langt. VS og KLM har gitt meg tommel opp på telefon at dette er "normalt" for infants knyttet til en voksenbillett. Kundeservice på chat er litt mer restriktive og hiver ut standard fraser som at pass og billett må matche. Sitter igjen med en følelse at ingen vil gi noe skriftlig på at dette går fint, for å dekke sin egen rykk om noe skulle skje.
Guilty as charged for de fleste her inne også, tenker jeg. Jeg vil jo heller ikke insistere på at dette er et ikke-problem og at alt går bra - selv om jeg i bunn og grunn tror det.
Har hatt mange infant bookinger med SAS der navnet ble bare rart forkortet i systemet, aldri hatt noe issues med det. Vet ikke om det er samme tilfellet her