Ingeniør på tur

Tråd i 'Reisebrev' startet av anders82, 13. sept 2016.

  1. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Kan signere på at Bavette's Bar & Boeuf er fantastisk bra! Kjøttet er så mørt at du kan skjære det med skje....... :)
    Takk for fin rapport!
     
    Bolle and anders82 like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Nettet ville ikke spille på lag på hjem, men det gjorde ingenting. Sovnet først før mat (var litt brisen) og så rett etterpå. Fikk nesten 6 timer på øyet og det er bra
    Nå SAS gull på Arlanda før sk495. Alltid døvt med mellomlanding på tur hjem
     
    LineE, Stuttfeiten and Eddie47 like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Chicago er en fin by .... og ja, Loungen er begredelig, men du fikk vel både trøst og stell på flyet ....
    Ser du landet i Stockholm litt før tiden .... loungen der er betydelig bedre enn i Chicago ....
    Du skulle tatt en tur inn til byen ... det ser ut til å bli en deilig dag ... og på onsdag er det Djurgården mot AIK på Tele2 Arena
     
    anders82 liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle gjerne tatt en dag eller to her, men jeg andre forpliktelser som jobb, kone og barn. Overraskende nok så er jeg ikke her for å lage sjukt bra reiserapporter for dere selv om dere tror det.
    Liten rekap av turen over. Litt brisen som sagt, men maten var god igjen. Ikke som på tur over, men ganske bra. Kamskjell på fly blir liksom aldri bra, men hovedretten leverte igjen. Braised beef cheeks (vet ikke akkurat hvor det er på dyret, men jeg trodde cheeks var baken). Droppet dessert og falt i koma. Vekket av en vakker finsk-svensk engel på 40+ med ordene: du måste våkna, vi landar nu. Herlig
     
    LineE and Xflipper like this.
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hopper litt i rekkefølgen her. Søndagen var en skikkelig god dag. Solen skinte og jeg var bare litt bakis. Etter tips fra en her dro jeg på Original Pancake house og spiste frokost. Det var et monster av en porsjon så noe måtte returneres. Ikke akkurat overrasket over at det er mange tjukke amerikanere.
    Måtte ut på handletur for overkommandoen på søndag og, men gikk hjem med uforrettet sak. Turen videre gikk til en sportsbar som heter Timmy O'Tooles. Utenfra ser den ut som om den tar 50 personer, men det ligger i kjelleren og tar 250! Var Yankees over alt og football i alle skjermer.
    Så 49ers nesten hente igjen Panthers før turen gikk til Navy pier for en siste runde sightseeing. Fint sted, men mest for familier. Kjente litt på det at jeg gikk rundt som man i 30-årene og tok bilder mens det nesten bare var barn rundt meg...
    Deretter var det tilbake til O'Tooles for å slukke tørsten og se litt NFL før avreise til O'Hare. Møtte på en gjeng fra Philadelphia (har jeg skrevet dette før?) som jeg hang med et par timer. Vi drakk og hadde det særdeles trivelig. Her så jeg for øvrig det fulleste mennesket jeg har sett. Han klarte ikke å prate, men insisterte på at vi skulle konversere. Jeg vet at han heter Woody og kjører kran. Resten var bare rør
    Turen skal nå fullføres og det kommer en oppsummering snart. Takk for følget så langt
     

    Attached Files:

    Kjakan, geddi, Petter B-C and 6 others like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Litt knappere plass her.. 8H på a330 er å foretrekke. Men nå er det hjem til kone og barn. Blir fint det image.jpg
     
    Eddie47 and LineE like this.
  7. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hele min verdensforestilling gikk herved i knas.. :(:p
     
    Kjakan, geddi, AndersWE and 1 other person like this.
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg møtt den berømte polarrullen jeg og. Smakte ikke spesielt mye. Ellers er det ganske kjipt å gå fra ic business til intra-Europa plus..
     

    Attached Files:

    Fredrik81 liker dette
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    8 minutter fra landing til jeg sitter på NSB til Oslo. Reising med håndbagasje er smud.
    Da vil jeg anse turen som over for denne gangen og takke for følge.
    Man blir jo overhvelmet av all responsen og positive tilbakemeldinger. Håper dere har synes det har vært litt spennende å følge med. Må ærlig innrømme at jeg har følt meg litt mindre alene gjennom oppdateringer her.
    Kommer som sagt en oppsummering etter hvert. Lager noen tips også over hva man må få med seg i Chicago.
     
    helged, kiev, Kjakan and 12 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det er alltid godt å ha reisefølge ...
    Da jeg var i HKG ... var to andre gærninger ute og opplevde verden ... Stuttfeiten i Japan og RoadKing på andre siden av verden ... Noen gange føltes det som vi reiste sammen ...
    ... og med alle dere andre som fulgte oss var vi aldri alene på tur

    Det har vært kjekt å følge deg til Chicago .. takk for turen!!
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin tur :)
    Virker som om det var en flott tur, selv om loungen i Chicago ikke akkurat var noe å skryte av. Men man kan jo ikke dømme byen kun ut i fra SAS lungen ;)
    Så ser du anbefaller ett besøk, så antar jeg får sette Chicago på listen også...
     
    anders82 liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, det var morsomt :)
     
    anders82 and Stuttfeiten like this.
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre at jeg har underholdt dere litt. Og så er det bra med støtte fra folk som er like rare som en selv :)
    Får vel lage et slags brev ved neste tur og. Når responsen er så positiv så frister det til gjentagelse.
    Dette alene på tur opplegget kan jeg også gjøre mer sv kjenner jeg selv om det tidvis er litt ensomt
     
  14. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk å følge turen "live"...

    Takk for turen!
     
    anders82 liker dette
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    En liten liste over ting jeg mener bør oppleves i Chicago:
    • The art of Pizza. Beste pizza jeg har spist, ferdig snakket
    • Wrigley field hvis det er sesong. Gjerne med barbesøk på en av barene rundt først.
    • Drink i baren i Hancock tower. Sinnsyk utsikt.
    • Finne noen barer i strøket Bucktown. Kult nabolag som virker å ha fått en oppsving.
    • Bavettes bar. Litt dyrt, men kult sted.
    Er også mye konsterter og stand-up, men det får bli neste gang. Har en liste med andre steder jeg ble anbefalt av min venn som er derfra, men som jeg ikke fikk besøkt. Kan dra den frem hvis det er ønskelig.
    Ellers er det veldig greit med kollektivt i Chicago.
     
    kiev, Eddie47 and Kristian like this.
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at du har tatt deg bryet med å dele frå turen din og kome med tips om ting å gjere "over there". Det har vore kjekt å følgje herren på tur :)
     
    anders82 liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bare hyggelig. For meg er litt av gleden med dette forum at man kan få så mye gode tips og da får man dele det lille man selv har å bidra med
     
    Kristian liker dette
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Cheeks er vel kinn om jeg ikke tar mye feil? Uansett, takk for turen og ett morsomt reisebrev! Var selv noen ganger i Chicago på slutten av 90-tallet i forbindelse med jobb, men har inntrykk av at det har skjedd en del siden den gang. På tide å ta turen igjen med andre ord!
     
    anders82 liker dette
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    ORD står på to do-listen. Har noe uoppgjort med et Pen-hotell der.
     
    anders82 liker dette
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde rett ved Peninsula Chicago. Så mildt sagt fresht ut. En litt annen bilpark enn hva jeg er vant til. Ta turen, bra by
     
    Eddie47 and CrotchRocket like this.

Del denne siden