Innenlands lounge OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersWE, 06. april 2016.

1. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Er innlandsloungen på OSL kun for EB medlemmer?

Matchet QR gull (OW) til Avianca AMIGO gull (*A) på kampanjen før jul, men kom ikke inn da jeg forsøkte uka før påske.

2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Star Alliance loungefinder sier nei, men jeg har aldri helt stolt på den...

3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Dumt spørsmål, men for ordens skyld: Skulle du videre med SAS/WF?

Den skal da være åpen for alle *A.

4. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Den skal være åpen for alle med *A gull, men du må ha billett med SK eller WF. Var kortet knytta opp i billett/boardingpass?

5. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr SAS, hadde ikke transfer, bare enkel tur OSL-KRS. Dvs. Pendler to ukers turnus KRS-OSL-KRS.

Tenkte ikke på å prøve å scanne BP i tillegg, automaten spurte ikke om det og så ingen andre som gjorde det.

Nytt forsøk onsdag om to uker :)

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke scannet BP, så er det jo ikke så rart du ikke slapp inn... Men hvordan gjøres dette dersom FF-nummer/program ikke er registrert på BP? Er det mulig å scanne statuskortet separat i de slusene?

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg scanner "alltid" BP for å komme inn i loungene på Gardermoen. Men så bruker jo jeg også "alltid" å printe ut BP. Men for at det skal fungere (og du ikke flyr Plus/Business) så må jo FF-nummer/program også være knyttet til BP.

8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har scannet EB kortet når jeg skal inn i Loungen og det fungerer uten problemer.
    Når jeg booker reiser legger jeg inn at EB kortet skal være reise referansen eller hva det var det punktet het igjen...

Selv om jeg har sjekket inn på mobilen så har både boardingkort på mobil + EB kort fungert

9. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for oppklaringer og ny lærdom :)

10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,373
    Bonuspoeng:
    93
    Scanner det jeg har for hånden, printer BP, BP fra appen eller Amexkortet. Det som trengs er at FF programmet er knyttet til billetten. Får du problemer er det bare å gå ned i servicedesken rett under så fikser de det.

Offtopic: Skulle ønske vi hadde fått en gull lounge på innland med litt bedre mat utvalg og bedre stoler. Potetgull, grønnsaker og suppe blir en fort lei av.

Radio and Misterix like this.
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer vel en ny og større innenlandslounge på OSL etterhvert, men om utvalget i mat/drikke blir så mye bedre av den grunn er vel for mye å håpe på. Men flere og ikke minst bedre stoler/sitteplasser må der i alle fall bli!

hifiman liker dette
  12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Men de serverer jo egentlig ikke noe annet eller mer enn dette i gulloungene heller.

13. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg var der i forrige uke hadde de også sandwicher som forøvrig smakte helt kurrant.
    Den meksikanske tomatsuppa er ganske god syns jeg

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nå forskjell på utenriks og innenriks.
    Klar over at noen ikke er fornøyd med f.eks. CPH men jeg synes det er helt ok.
    Som regel pastasalat med små mozzarelakuler, det sybes jeg er utmerket, på ettermiddag har de også som regel ost (brie) og kjeks samt noe kjøtt.

Har stort sett vært i OSL gull på morgenen og det er i alle fall en verden av forskjell fra innenriks..

De må gjerne dele opp Gold/Biz på innenriks også.

jayeff, Anton80 and Misterix like this.
  15. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I morgen skal yngstejenta ha med seg en kompis og meg på tur med SAS fra Oslo til Bodø. Siden jeg har det gjeve Sølvkortet til SAS, antar jeg at iallefall jeg slipper inn i innenlandsloungen. Men fungerer det også å få med småtassene? Holder det i så tilfelle at de scanner boardingkortene (vi reiser på samme bestillingsreferanse)?

16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Kun én gjest i innenlandsloungen pga ubemannet: https://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/

jayeff and Robert H like this.
  17. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)

Tror jeg får satse på å stille opp utenfor porten og tigge tilfeldige reisende om å gjeste inn det ekstra barnet... er det innafor, mon tro?

Petter B-C and RoadKing like this.
  18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan eventuelt scanne samme boardingkort flere ganger men tror dem må gå en vis tid i mellom. Du kan jo gå inn selv å åpne porten manuelt med knappen fra innsiden :p

Robert H liker dette
  19. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj - det var et godt tips. Kanskje også en god ide for å tjene en ekstra slant: "Loungetilgang tilbys for 49 kroner" :)

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er ubemannet går du inn med en gjest. Så tar du bare neste etter 5 minutter

Er ikke veldig fan av dette da loungen er overbefolket store deler av tiden. ofte sikkert på grunn av at mange gjør som beskrives her. Blir en gledens dag når loungen blir 3 ganger så stor:D, håper bare det ikke tar for lang tid..

jayeff and Robert H like this.

Del denne siden