Innenriks lounge OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 10. febr 2015.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Bare lurte på hvordan opplegget er på den ubemannede innenriksloungen?
    Kan hvem som helst snike seg inn eller er det en form for skanning av boardingkortet/gullkort(sølvkort). Og er det noe særlig utvalg av vått og tørt der?

    Kan den sammenlignes med den "vanlige" utenriksloungen?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er scanning av BP eller bonuskort på vei inn,
    Øl, vin og ymse snacks. Ikke noen tre-retter og heller ikke noe hvis du er sulten,

    Utenriks loungen er i en klasse for seg.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    På søndag hadde de betasuppe. To porsjoner med den var nok til å mette meg!
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Torsdager er pølsefest!
     
    LN-BEF liker dette
  5. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis det er scanning av BP eller bonuskort så burde det kanskje i teorien gå å rusle inn dit hvis man, mot formodning, har billett med DY?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Leseren ser om du har en dagsaktuell billett med *A registrert på bonus/kredittkortet.
     
  7. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hva står *A for?
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være utreise etter du scanner. Testet å scanne kortet ved ankomst for en stund siden og da lød en jævla sirene.

    Forøvrig er det alltid noe varmt, enten suppe eller havregrøt eller noe. Noe potetgull, kjip øl (carlsberg?) kjip hvitvin (riesling) og kjip rødvin (syrah og noe). Diverse brus, juice og vann samt litt frukt og gulerøtter/cherrytomater med dip.

    Det er helt klart ikke særlig å rope hurra for, men det er bedre enn ingenting.

    Star Alliance :)
     
  9. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Okei takker for tips og innspill;)
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva hvis noen som er EBG bestiller en billett via sinn konto til en annen person.
    Vil personen som skal ha billetten kunne bruke den andre personens gullkort?
     
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, gullkortet er personlig.
     
  12. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Njaei. Jeg har faktisk prøvd og erfart noe annet.

    En venn skulle reise OSL-BGO for å besøke meg. Prøvde (for moro skyld) å legge inn mitt EB-nummer under booking slik at jeg kunne velge et sete for vedkomne.
    Det gikk ikke. Systemet sa at nummer og navn ikke fantes etc.

    Men: På OLCI, gikk det jammen å legge inn mitt EB-nummer. Jeg prøvde å fjerne nummeret igjen (for å slippe noe trøbbel med navn etc.) - men det gikk ikke.

    Vennen min brukte ikke Fast Track eller Lounge (da han egentlig ikke hadde tilgang) - men jammen stod det ikke "Priority" printet på bagasjelappen hans ved ankomst.

    Så da er det tydeligvis en svakhet med EB-status og OLCI. Vet ikke om han kommet inn i Fast Track eller Lounge da - men Priority-bagasje fikk han hvertfall.
     
    Henning liker dette
  13. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg benytter innenriks loungen 2 ganger i uken, hvis ikke flyet går fra gate 26, 24, 25, 23. Da gidder jeg rett og slett ikke gå så langt ned for å gå tilbake igjen. For meg er den perfekt til frokost. Kaffe, juice og havregrynsgrøt er en perfekt start på dagen. I mine øyne et nær perfekt tilbud til reisende innenriks. Reiser 3-4 ganger i måneden til utlandet og utenriksloungen på OSL bruker jeg ikke tid på, for den er i mine øyne dårlig. Så og si alltid overbefolket, dårlig med bra sitteplasser og ikke spes. bra mat tilbud heller. Bruker heller tid på loungen på CPH eller Star Alliance First/Business i Frankfurt. Men, smaken er individuell og vi har alle våre reisevaner og behov. Kan ikke være lett å please alle.
     
    Henning liker dette
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er ikke first class loungen i Frankfurt noe alternativ for oss innenriksrotter uansett :) :p
     
  15. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    For meg handler det om beliggenhet i forhold til videre fly. For eksempel på CPH bruker jeg ikke loungen hvis jeg skal videre innenfor Schengen. Skal jeg til Asia eller USA, UK osv. går jeg forbi loungen og da er det perfekt. Jeg går ikke omveier for å gå i loungen. Da skal jeg ha veldig god transfer tid. Igjen, reisevaner er veldig individuelt:)
     
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Litt fysisk aktivitet er alltid godt for kroppen! :cool:

    SAS sin lounge på OSL utenriks er ikke akkurat bransjeledende, men det finnes mye verre enn den. Jeg synes den er helt midt på treet til Europa å være og kurant nok for en kjapp frokost. Du har tydeligvis ikke vært i United sine lounger? ;)
     
    Cecilie liker dette
  17. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Jada, fysisk aktivitet er fint det, bare ikke klokka 0600 på morran:)))). Var i en Red Carpet på SFO for.......10år siden eller noe sånt. Kan ikke huske at den gjorde noe inntrykk nei:))
     
  18. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvis loungen er ubemannet, hvem skal fylle opp godsakene da. Regner med at det må være noen i nærheten. Eller har SAS funnet opp en lounge som fyller opp seg selv? I så fall er jo det en knallbra måte å spare penger på nå i disse tider:confused:
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 1-2 personer som arbeider inne i loungen med rydding og oppfylling av serveringsskåler etc.
     

Del denne siden