inneværende kvalifiseringsperiode

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paboee, 15. jan 2018.

  1. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hei

    Skulle logge meg inn for å gi bort et gullkort, men får opp:

    Hei!
    Alle kortene i din kvote for inneværende kvalifiseringsperiode har blitt gitt bort.Skulle


    Men, jeg har kvalifiseringsperiode fra 01.01 til 31.12, og siste gullkort jeg ga bort var i Oktober (eneste i fjor). I teorien burde jeg vel kunne gi bort ett kort 31.12 og et nytt ett 01.01.

    Nå klarte jeg ikke å kvalifisere meg for ny diamant-runde, men skulle vel kunne gi bort på nytt frem til utgangen av mars. Tre måneders graceperiode, eller er denne gått bort?

    Får vel sende en diamant-mail til SAS :)

    P.
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    De har endret på dette, så man må kvalifisere for å gi vekk, sier ryktene. Jeg har samme periode som deg, og har rekvalifisert, og får opp gi vekk...
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Eh.. Har du rekvalifisert 15 dager ut i perioden? Hvilken valør?
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Vil anta han mente at han rekvalifiserte i fjor, basert på at trådstarter skrev at han ikke hadde rekvalifisert i fjor.
     
    Chrisbgg liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    My bad :confused: Var et eller annet som ikke stemte.. :D
    Men jeg rekvalifiserte også, og får ikke opp at jeg kan gi bort gullkort, så trodde det var det som var problemet her også.. Vi har vel vagt diskutert i en annen tråd at det virker som om SAS har innført en karantenetid på hvor ofte du kan gi?
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gav bort gull i Nov ‘16 og Jan ‘17.

    Kvailifiserte til EBD i Nov 16, og rekvalifiserte i Desember 17.

    Har altså nå 1 å gi vekk.. det skal min far få, samme som fikk det i Nov 16..

    C
     
  7. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk tilbakemelding fra SAS nå, og de bekreftet dessverre at man ikke kan gi bort kort i grace perioden om en ikke rekvalifiserer seg :(

    P.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Men kan man fortsatt gi bort både i året det er opptjent og det påfølgende diamantåret?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det syns jeg faktisk ikke er så rart. Hvis du ikke rekvalifiserer til nivået, hvorfor skulle du da få dra nytte av goder forbeholdt nivået?
     
  10. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Det er spørsmålet.

    Jeg er i den situasjonen, og jeg får ikke gitt bort kort i denne perioden. Får litt forskjellig svar avhengig av hvem jeg snakker med hos SAS, noen mener jeg burde kunne gi bort og andre ikke.

    Har periode August - Juli, kvalifiserte til Diamant i Juli 2017, gav bort gullkort i Juli 2017. Siden da har jeg samme beskjed på sas.no om at alle kort er gitt bort i perioden.

    Jeg hadde forventet å kunne gi bort et kort i denne perioden (selv om jeg ikke rekvalifiserer), men jeg må kanskje vente til jeg rekvalifiserer og at man kun kan gi bort 1 kort per opptjening. Dette er en helt grei regel men det burde være tydeligere hva som faktisk er tilfellet...
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
    Jeg er i samme situasjon. Ga bort et kort før sommeren i 2017, i samme periode som jeg opptjente EBD. Har opptjeningsperiode aug-juli, og var EBD allerede i november 2016. Prøvde å gi bort et kort i november 2017, men det var ikke mulig på nettsiden. Snakket med en dame på chat som sa at det skal la seg gjøre likevel, jeg må bare ta det på telefon med SAS. Skal gi bort kortet nå straks, så jeg håper det faktisk stemmer..
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde lik situasjon som deg. Kvalifiseringsperioden går fra Juli-Juni og kvalifiserte til Diamant i April. Ga først bort et gullkort da (så skjedde IT-bristen i Juni som gjorde at jeg kunne gi bort enda et kort).

    Når ny periode startet fikk jeg opp beskjeden om at alle kort var gitt bort. Sendte mail til den Danske diamant-mailen og de sa at det var et IT-problem og at jeg bare skulle oppgi Navn og EB-nummer til de, så kunne de gi bort for meg. Det gjorde jeg i begynnelsen av måneden og fungerte uten noen form for krangling.
     
  13. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt om folk som selv om de har rekvAlifisert er de nextet å gi bort kort i grace perioden. Makes no sense, men sånn er det hevdet SAS
     

Del denne siden