Innreise canada

Tråd i 'Reisemål' startet av Propflyer, 10. jan 2022.

1. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må være i karantene fram til prøvesvar foreligger, men de stilte ingen spørsmål til karantenestedet mitt heldigvis. siden vi bare har ett bad/kjøkken er det egentlig ikke helt innafor, og vi har i tillegg en ekstra gjest boende hos oss akkurat nå. Karantene her innebærer så vidt jeg skjønner at du ikke kan forlate karantenestedet for noen som helst grunn. Usikker på om du være i karantene alene på hotell hvis den eu evt skal dele rom med også må testes.

Jeg tok pcr-test på forhånd siden det er svært få som tilbyr naat/lamp-test og de som tilbyr skulle ha 2000 kroner for testen. De tilbyr det på TRD med svar innen 60 minutter, så et godt alternativ om det haster.

Québec er den provinsen med høyest smittetall akkurat nå, mens Alberta er vel en av de som ligger best an, så det kan absolutt hende at du slipper billigere unna enn meg :)

Propflyer liker dette
  2. Propflyer

Propflyer Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Supert, takk for svar. Gir du en lyd når du vet hvor lang tid det tok å få svar på testen, og når på dagen du tok testen? :)

3. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Da fikk jeg prøvesvaret etter cirka 62 timer, som heldigvis var negativt. Prøven ble tatt fredag kveld rundt kl. 20, så det kan jo være en av årsakene til at det tok litt tid, selv om de sier at de jobber døgnet rundt, 7 dager i uken.

Uansett spiller det kanskje ingen rolle for din del siden du skal til en annen provins.

Fikk for øvrig følgende "trusselbrev" fra canadiske myndigheter i morges:
    Jeg rapporterte ikke min ankomst på karanestedet da det allerede hadde gått 48 timer siden ankomst. Jeg har ikke fått med meg dette, så regner med det er noe nytt.

Det strammes inn...

Propflyer and Eddie47 like this.
  4. Propflyer

Propflyer Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Update fra min opplevelse i Calgary YYC 18.januar:

Alt gikk ganske smertefritt. Ingen sure folk på grensa, heller ingen streng beskjed om hverken karantene eller annet covid-relatert. Dette stod derimot på et utdelt ark, med all info. Etter immigration og toll, ble vi registrert for test. Vi fikk ikke til å forhåndsregistrere oss pga feilmelding om postal code, fikk senere beskjed om at adressen og telefonnummeret man skal fylle ut er til hotellet, ikke privat. Da funka det.
    5 min ventetid for registrering for test, ingen kø for testen. Hyggelige folk overalt.
    Test tatt kl 16:00 lokal tid. Hentet leiebil og kjørte til Revelstoke. Fikk svar på epost nå kl 15:00, dvs 23 timer etter testen.:)
    helt håløst at Canada krever, og kun aksepterer, negativ PCR før boarding, og i tillegg tester absolutt alle med PCR ved ankomst. Rimelig hysterisk syns jeg, men men, sånn er det. Ting fungerte i hvert fall veldig greit. Nå er karantenen avslutta, så da blir det middag ute blant folk i kveld, og rett i skibakken i morgen :D

On another note; Air Canada 787 Signature Class over dammen var heeelt topp:D

lMartin, RoadKing, Upsaker and 2 others like this.
  5. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    En uke til jeg også prøver meg på en tur til Canada og har begynt å forbereder meg litt. I forhold til ArriveCan appen og dokumentasjon på at man er fullvaksinert. Var dokumentasjon ( sertifikatet) på Helsenorge god nok?

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var null problem.

7. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Origo, haakonks, holmen and 1 other person like this.

Del denne siden