Innsjekking av bagasje, i flere omganger

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av mrt, 07. febr 2019.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig snart skal jeg ut på mitt livs første CT og First (og forsåvidt Business) tur. Jeg har skjønt det slik at det ikke er noe problem å sjekke inn mer bagasje ved en stopover gitt vi har nok igjen på kvoten.

    Det jeg lurer på, er det mulig å sende en kolli helt fram til destinasjon, mens en annen kolli sendes til en stopover, hentes ut, for så å sende igjen?

    Eksempel: vi har ruten osl-lhr-sin-icn.
    Kolli 1 sendes osl -> icn
    Kolli 2 sendes osl -> lhr (23:50 stopover) = shopping. Så sendes denne lhr -> icn
    Kolli 3 sendes sin -> icn

    Er dette som er enkelt å få til?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg stod i 40 minutter mens jeg ventet på at en av innsjekkingsagentene fra SAS skulle klare å sende en koffert OSL-CPH-KRS, mens den andre skulle kun OSL-KRS.
    Det endte med at begge ble sendt til CPH og at jeg droppet den ene så fort jeg var utenfor sikker sone.

    Forundrer meg ikke om det er mulig, men det er i alle fall ikke 100% straight forward å gjøre det.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Uff. Det var ikke bra. Men hvis jeg skal prøve meg på slik sprell og sjekker inn på osl dagen før, er det bag TAG jeg bør se på for å få bekreftet om det er sendt riktig eller ikke?
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe prinsipiell forskjell på å dra på 1 ift 2 kofferter? :) I ICN fungerer flybuss direkte til hotell meget bra, og det er mer stress å drasse på koffert(er) på flytoget.

    Jeg anbefaler å pakke det du trenger i carry-on. Det er jo ikke mer enn et døgn dere skal være i ICN, så burde være mulig. Om ikke gallakjoler osv må være med da :D
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Det er på vegne av min bedre halvdel at jeg stresser med dette. Vi skal være et døgn i London, det er der hun mener hun vil trenge en av koffertene som hun visstnok skal fylle med britisk mote...:(

    Jeg vil sende alt til icn. Vi lander sent, så bussene går ikke lengre, så det blir taxi.

    Personlig foreslo jeg mest mulig mat og drikke, men hun var ikke helt enig :eek:
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har prøvd en slik en med innsjekket baggasje, dog ikke to kolli med samme avreiseflyplass men til to forskjellige destinasjoner. Men magefølelsen min sier at det burde gå uten problem.

    - Innsjekking 1: (kolli 1) OSL - HND
    - Innsjekking 2: (kolli 2) FRA - TSA (kjøpte en Rimowa-koffert på flyplassen og sendte hele veien til destinasjonen)
    - Innsjekking 3: (kolli 3) HND - TSA (Denne er en tom bag som lå i koffert 1. Shoppet litt i Tokyo og trengte litt ekstra plass)
    - Innsjekking 4: (kolli 1) HND - TSA (Kofferten i innsjekking 1 ble sjekket inn på nytt. Her er det viktig å ta vare på baggasjelappen som du fikk på OSL da denne kan bli ansett som 4. kolli dersom du ikke kan bevise at denne er den samme som ble sendt fra OSL)
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget til trådstarter er jo når en sender to stk fra avreisedestinasjon med ulik ankomst. Som @Are skriver byr det på utfordringer for systemet. Det er mye lettere å sjekke inn et kolli til når man først er på reise.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Siden dere er to stk er det jo to ulike billettnr. Ettersom jeg ser kan kolli 1&3 knyttes til én person, mens kolli 2 til den andre personen. Da burde det være uproblematisk.
     
    Travellingalf liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan hende at det er vanskelig og utfordrende. Siden jeg er nysgjerrig selv, spurte en kamerat som jobber i EVA i Amsterdam. Han sier hos EVA er dette uproblematisk. Han kan selvsagt ikke svare for hva slags rutiner og regler andre selskaper har. Uansett er det bare å prøve,
     
  10. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Her var det mye feilinfo og antagelser.

    Det er ikke noe problem å hente ut bagasjen på LHR (som i TS sitt eksempel) - sålenge den tagges med LHR som destinasjon. Det gjøres på to sekunder bak skranken. Hilsen en som har sendt bags på innsjekk i snart 2 år :)
     
    Upsaker liker dette
  11. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Atlså en kolli til LHR og en kolli til ICN?
     
  12. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det kunne vi. Men i kombinasjonen, tenkte jeg å dra opp på OSL imorgen med bilen og få sjekket inn bagasjen, så når vi må ta flybussen 05.00 lørdag morgen, drasser med oss minst mulig. Siden min kone ikke kan være med, kan jeg kanskje ikke få sjekket inn noe kolli på hennes billett?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Klart du kan.. Automatisk bagdrop løser vel det?
    Med mindre det er noen svært spesielle regler for din destinasjon ..
     
    Insomnia4u liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    @Are skilter med erfaring, ikke antagelse. Derav responsen fra oss andre. Flere av oss har varierende erfaring med innsjekk i mange henseende som i utgangspunktet skal være svært enkelt å løse. Dine to sekunder ble til 40 minutter i dette konkrete eksempelet med en annen kundebehandler.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Og vedkommende agent var sikker på at det var piece of cake når jeg spurte..
     
    Insomnia4u liker dette
  16. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Som så mange andre ting, så beror det vel på erfaring/kunnskap hos de på innsjekk. Her kan man møte forskjellige nivåer av kunnskap.

    Som i høst, skulle reise på ID med KLM ,Trd-Ams-Blq, hvor vedkommende på innsjekk mente at det ikke var mulig å sende bagasje med transfer på KLM. Nesten så jeg måtte vise henne hvordan man gjør det, og jeg jobber ikke på innsjekk. Gikk til slutt, men sier litt om kunnskapen til vedkommende. Og ja, litt andre regler for ID enn vanlig pax, men læll da gitt.

    Det meste er mulig, bare man har kunnskapen :cool:
     
  17. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Er nok veldig varierende dette. Er det helt slutt på de gode manuelle bagtags?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, de blir bare tatt frem når det ikke er andre utveier, er min erfaring.
     
  19. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    I så tilfelle burde det jo være uproblematisk å gjøre dette.
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Etter mye fram og tilbake, blir det til at vi sjekker inn alt til lhr og så sjekker det videre. En tom koffert fra eller til skal ikke være stort problem.

    Er ganske ny på dette. Nå har jeg fått varsle via app, email og SMS at jeg kan sjekke inn og også velge sete, men seter har jeg jo valgt for leeeenge siden. Skal jeg bare ignorere alt og møte opp på osl 2 timer før?
     

Del denne siden