Innskrenkning av adgang til gjest i OSL Fast Track? (oppdatert heading)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 13. juni 2015.

  1. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Så lenge FT er åpen, så sparer jeg som regel tid på den selv på OSL, ettersom køene vanligvis er ennå litt lengre i de andre slusene. Ettersom jeg som regel ankommer med bil, så ankommer jeg dessuten på "riktig" side ift. FT. Men når åpner den egentlig? Når jeg har avganger som gjør at jeg er på plass i security før kl 6 så er det sjelden den er åpen. På det tidspunktet er som regel de andre slusene med lite kø uansett, men likevel.
     
  2. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har fått klarhet i hvordan man egentlig skal ta med gjester gjennom de automatiske portene i FT? Ser det har vært spekulert i om man skal skanne sitt eget kort/BP og så la gjestene løpe etter en selv mens portene er åpne, eller om det funker å skanne sitt eget og gå igjennom og deretter la gjesten skanne sitt eget "rettighetsløse" kort/BP? Oppfatter da systemet at den "rettighetsløse" må være den forriges gjest, og sjekker samtidig at vedkommende har *A flight? Spiller det såfall noen rolle om man er på forskjellige bookinger/PNR?
     
  3. EirikTK

    EirikTK Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skanna mitt eget BP og gjesten skanna sitt eget etterpå. Var litt usikker selv, men spurte vakta. Gjesten måtte være på samme flight. Ganske naturlig ellers kunne det vært mulig som statusløs og komme igjennom ved å satse på at den foran har EBG eller høyere.
     
  4. EB_mmats

    EB_mmats Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Åpningstidene i FT på OSL er som følger: man-fre 05-21, lør-søndag 06-20.
     
    Trety liker dette
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Og SAS selger Pluss billetter med avgang sent på kvelden, og reklamerer med fast track... Finner ingen ting der som sier at da må man være der før kl 2100..
     
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vel alle slusene fast track ;)
     
    Tazoslo and Scandipendler like this.
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Da bør SAS omgående endre sine vilkår for EBG og EBD, slik at de gjenspeiler dette, evt finne en løsning. Det er pinlig å skulle ha med gjest på dagsaktuell SAS/WF/*A flight og likevel bli nektet.
     
  8. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor står det om fast track?
     
  9. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor står det at det kun gjelder samme flight?

    SAS:
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Personalet i OSL loungen mente bestemt regelen om gjest i fast track gjaldt dagsaktuell flight hos SAS, Widerøe eller andre medlemmer i Star Alliance, og vilkårene under https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/ gir ingen grunn til å tro noe annet. Ergo må SAS enten skyte inn en passasje om at adgang for gjest kun gjelder når gjesten er på samme flight med SAS/WF*A eller få fast track til å endre praksis.

    SAS kan kanskje snevre det inn til å gjelde kun samme flight, men det synes jeg virkelig ville vært nokså smålig praksis, desto mer ettersom en nesten uunngåelig følge da vil være at SAS også begrenser lounge-adgang til gjester som kun er på samme flight.
     
  11. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Vel, det kan jeg meddele at i så fall opptil flere ganger kun har vært på papiret. :rolleyes:
     

Del denne siden