Hei, jeg har fått flg. påstand videresendt i mail og jeg lurer på hva dette gjelder? Noen som har peiling hva det henvises til? "Hei, ser flere som poster at det er innstramming i booking av bonusbilletter fra forrige uke. Det er fortsatt mulig å finne gode billetter, men ikke flere strekninger i business hver vei, med siksak reiserute slik man kunne booke før."
Det jeg personlig har merket i forrige uke og senest idag, at de insisterer på søke en direkte rute, de hører på dine "options", men insisterer alikevel på en mer direkte rute.
Jepp... SAS har et punkt om dette i bookingreglene, så i bunn og grunn er det opp til agentene på telefonen hva som er "rimelig": 2.10 Rimeligste reiserute. Både utreiser og hjemreiser må følge den mest fornuftige reiseruten mellom utreisested og destinasjon i samsvar med industristandarder. SAS forbeholder seg retten til å avgjøre hvorvidt reiseruten følger den mest fornuftige reiseruten.
I skjønner den. I var heldig når jeg ombooka pga. Corona at jeg fikk 5 ned og direkte opp. Kanskje også hvordan man snakker med folk på telefonen som hjelper. Direkte er jo hyggelig - I må ikke he 2 netter på fly hvis jeg kan unngå dette.
Det er ikke bare snakk om rimeligste (fornuftigste) reiserute ved booking av CT. Tallinn hevder nå at de må kunne finne ruting ved søk mellom start og sluttpunkt, og ikke ved søk på strekning for strekning. Sistnevnte gjør de dog med reiser i F hvor en ofte må blande klasser, og kanskje får en det til med blanding av Eco og Biz også? Selv med agentruletten er det nå vanskeligere å få booket en ruting man har klart å finne bonusbilletter på selv..
Jeg har hatt suksess med å booke på sas.no så nær jeg kommer den ruten jeg egentlig vil ha og så ringe inn og legge til segmenter/endre på segmenter senere. Men dette fungerer jo ikke hvis man vil gjøre litt mer avanserte ting eller hvis man allerede har en booking inne.
Forslag: Endre trådtittel til 'Innstramminger ved bestilling CT-billetter?' slik at det blir enklere å se hva dette dreier seg om før man klikker seg inn på tråden *** Da undertegnede bestilte CT-billett så langt tilbake som i fjor vår virket noen av kundebehandlerne i Tallinn å være lunkne til strekning-for-strekning-søk. Det er unektelig skuffende å lese at denne trenden ser ut til å ha blitt noe som ligner en regel....
Der har vi det. Da jeg ringte i dag, sa jeg ganske raskt det gjaldt F, da sa hun: "Oh, than we have to search separately!"
Hvordan fungerer det når man allerede har en booking reservert via Tallin (CT + poeng) og ringer til SAS for å eventuelt legge til en rute til i bestillingen? eller trekke i fra, kan de da i SAS bare endre bestillingen uten at det blir noen problemer i etterkant?
Jeg lurer egentlig hvorfor de har outsourcet alt til Tallinn. Er det fordi de har lavere lønnskostnader mot de skandinaviske eller fordi de er mer kompetente. Jeg søkte en gang i tiden på nettet etter stillingsannonser til SAS for å se hva de krever av utdannelse og erfaring da jeg må si kompetansenivået hos agentene varierer veldig fra person til person. SAS hadde spart masse penger ved å legge ned CT avdelingen og automatisere prosessen utfra bestemte kriterier for brukere som har rett å bruke CT.
Det er nok for å spare penger, forøvrig tror jeg ikke det er SAS, men AmEx som driver de greiene der.
Kanskje det hadde vært en idé hvis noen som har ringt Tallinn den siste tiden og lage en liten step by step guide til hvordan en typisk samtale foregår? På den måten kan det kanskje være enklere for folk å gjøre det samme og følge en slags "mal"? Jeg forstår at det også ofte kommer an på hvem man møter i andre enden av telefonrøret. Men en generell guide hadde vært kjekk for nye og andre som lurer på hvordan dette foregår.