Innstramminger for CT bestillinger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MartinR, 20. febr 2020.

Tags:
  1. MartinR

    MartinR Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg har fått flg. påstand videresendt i mail og jeg lurer på hva dette gjelder? Noen som har peiling hva det henvises til?

    "Hei, ser flere som poster at det er innstramming i booking av bonusbilletter fra forrige uke. Det er fortsatt mulig å finne gode billetter, men ikke flere strekninger i business hver vei, med siksak reiserute slik man kunne booke før."
     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg personlig har merket i forrige uke og senest idag, at de insisterer på søke en direkte rute, de hører på dine "options", men insisterer alikevel på en mer direkte rute.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp... SAS har et punkt om dette i bookingreglene, så i bunn og grunn er det opp til agentene på telefonen hva som er "rimelig":

    2.10 Rimeligste reiserute. Både utreiser og hjemreiser må følge den mest fornuftige reiseruten mellom utreisested og destinasjon i samsvar med industristandarder. SAS forbeholder seg retten til å avgjøre hvorvidt reiseruten følger den mest fornuftige reiseruten.
     
    Xflipper and drsyk like this.
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    I skjønner den. I var heldig når jeg ombooka pga. Corona at jeg fikk 5 ned og direkte opp. Kanskje også hvordan man snakker med folk på telefonen som hjelper. :) Direkte er jo hyggelig - I må ikke he 2 netter på fly hvis jeg kan unngå dette.
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke bare snakk om rimeligste (fornuftigste) reiserute ved booking av CT.

    Tallinn hevder nå at de må kunne finne ruting ved søk mellom start og sluttpunkt, og ikke ved søk på strekning for strekning. Sistnevnte gjør de dog med reiser i F hvor en ofte må blande klasser, og kanskje får en det til med blanding av Eco og Biz også?
    Selv med agentruletten er det nå vanskeligere å få booket en ruting man har klart å finne bonusbilletter på selv.. :confused:
     
    furlong, Shyneno and yukho like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste fornuft ut ifra denne utviklingen er å vedlikeholde EBD mens en leker med OneWorld...:confused:
     
    Shyneno liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt suksess med å booke på sas.no så nær jeg kommer den ruten jeg egentlig vil ha og så ringe inn og legge til segmenter/endre på segmenter senere. Men dette fungerer jo ikke hvis man vil gjøre litt mer avanserte ting eller hvis man allerede har en booking inne.
     
    drsyk liker dette
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Forslag: Endre trådtittel til 'Innstramminger ved bestilling CT-billetter?' slik at det blir enklere å se hva dette dreier seg om før man klikker seg inn på tråden :)

    ***

    Da undertegnede bestilte CT-billett så langt tilbake som i fjor vår virket noen av kundebehandlerne i Tallinn å være lunkne til strekning-for-strekning-søk. Det er unektelig skuffende å lese at denne trenden ser ut til å ha blitt noe som ligner en regel....
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 4 telefoner til Tallinn i det siste med strekning for strekning, null problem hver gang.
     
    SVG_flyer, furlong, EndreD and 4 others like this.
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    F eller C?
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har booket med strekning for strekning hos SAS siste uke. Flere legg i F.
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Der har vi det. Da jeg ringte i dag, sa jeg ganske raskt det gjaldt F, da sa hun: "Oh, than we have to search separately!"
     
    indahla, Storbaba, furlong and 3 others like this.
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    F må søkes separat............ :)
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Begge deler.
     
  15. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fungerer det når man allerede har en booking reservert via Tallin (CT + poeng) og ringer til SAS for å eventuelt legge til en rute til i bestillingen? eller trekke i fra, kan de da i SAS bare endre bestillingen uten at det blir noen problemer i etterkant?
     
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kundeservice rører ikke CT-bestillinger, alle endringer må gjøre i Tallin.
     
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer egentlig hvorfor de har outsourcet alt til Tallinn. Er det fordi de har lavere lønnskostnader mot de skandinaviske eller fordi de er mer kompetente.

    Jeg søkte en gang i tiden på nettet etter stillingsannonser til SAS for å se hva de krever av utdannelse og erfaring da jeg må si kompetansenivået hos agentene varierer veldig fra person til person. SAS hadde spart masse penger ved å legge ned CT avdelingen og automatisere prosessen utfra bestemte kriterier for brukere som har rett å bruke CT.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok for å spare penger, forøvrig tror jeg ikke det er SAS, men AmEx som driver de greiene der.
     
  19. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje det hadde vært en idé hvis noen som har ringt Tallinn den siste tiden og lage en liten step by step guide til hvordan en typisk samtale foregår? På den måten kan det kanskje være enklere for folk å gjøre det samme og følge en slags "mal"?

    Jeg forstår at det også ofte kommer an på hvem man møter i andre enden av telefonrøret. Men en generell guide hadde vært kjekk for nye og andre som lurer på hvordan dette foregår.
     
    Maggie, SVG_flyer and OyvindN like this.
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Enig :)
     

Del denne siden