Trådkupp, avsporinger og dess like er det vi lever av her inne @Stuttfeiten og @Travellingalf er nå på plass i 2C og 2D i Delta One til Detroit og så langt har vi ingenting å klage over.
Eg fekk sikra meg dobbel dose med humlesmoothie på flyet frå BGO, crewet frå Cityjet insisterte og då vart det vanskeleg å takka nei. Reisefølget frå WAW er 52 min forsinka og meldinga er at det er 50/50 om han kjem med. 12.15 er siste frist på gate, kanskje får eg ledig nabosete.
Gubban! Er det sendt ut forhåndsvarsel til de lokale myndigheter om inntoget og ikke minst til de steder som serverer edle dråper om å maksimere lagerbeholdningen i forkant av denne turen?
"We are waiting for one passenger who just landed and is on his way". Då er vi fulltallige. Beklagar til resten av SK935, inkludert @veeegard .
Framleis på bakken i CPH. Noko bakkeutstyr (highloader) bak flyet som dei ikkje får flytta. Lovar at det ikkje var eg som plasserte det der. 20 mins and counting, ikkje får vi meir champagne før avgang heller..
@haakonks og @Bernd er også på plass i Delta One på god vei mot JFK nå. God stemning så langt her også!
Resten av serveringen på DL2 til JKF gikk på skinner, synes virkelig Delta leverer varene. Maten var god, porsjonene var store og et hyggelig crew. Alle tre forrettene ble servert på brett, og man hadde selvsagt muligheten til å velge bort alternativer hvis man ikke ønsker. Pluss for at det også ble servert en varm suppe. Hovedretten ble servert etter brettet med foretter var ryddet vekk. Delta tok opp bestilling på hovedrett før take-off. Dessert ble servert på samme måte som SAS, man kunne velge mellom is, kake eller ost. Jeg valgte selvsagt sundae med custom topping.
Her er menyen for våres flight i Delta One. Det er også Internett på denne flyvninger, men i likhet med de fleste andre selskaper må man betale for det. Hastigheten er helt ok.
Hva synes herrene om Virgin Clubhouse da? Jeg må innrømme jeg er svak for denne nattklubben av en lounge, kuleste biz loungen jeg vet om.
Har prøvd febrilsk å laste opp noen bilder her, men forbindelsen har ikke akkurat vært noe å skryte av.. MEN, vi har hatt en fantastisk flyvning med et fantastisk dansk crew! De insisterte på "vinsmaking", og det var et litt annet konsept enn det vi kjenner til fra før. Dvs. fulle glass, OG påfyll..!
Kjempebra lounge! Vi sitter nå i Virgin Clubhouse på JFK siden vi har endel timer til videre flight til Fort Lauderdale. Clubhouse er bedre enn enkelte First lounger som for eksempel BA Concorde Room.
Eg, reisefølget og @veeegard har landa trygt i SFO og Uber tok oss trygt til sentrum. Flyturen var jamnt over bra. Etter at dei var ferdig med matserveringa vart dei meir serviceinnstilte når vi trengde champagne og liknande. Vi mangla ikkje noko. 30 min før landing fekk vi dog beskjed om at det var slutt på champagnen, dei hadde visst eit minimun dei måtte ha tilgjengeleg til returen. Måtte difor klara oss med øl siste halvtimen, trasigt...
Nå gomses det frokost i clubloungen på Intercontinental Miami. Så må vi drikke opp en flaske med champis før vi reiser til flyplassen og videre til Bahamas