insideflyer.no= adblock

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mka83, 03. okt 2015.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Under "Bli medlem" knappen, på forsiden, kan du også logge inn og der finner du også muligheten for å krysse av for "Forbli innlogget"
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Der funka det, takk!
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Får man adblock til mobil(Iphone)/Ipad også...... ?
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Man får det til iPhone 5s og oppover, samt til iPad.
    Mener enheten må kjøre 64bit system.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er enig i at en del av annonsene som dukker opp her er relativt mystiske. Jeg vet at det er track-back jeg får ingenting som engang er remotely relevant. Jeg får sånn "nigeriabrev" og "hacke-greier".

    Men det fikser de sikkert

    Det jeg vil si er at det er dårlig gjort med ad-blocker. Noen trenger å tjene penger for å drifte disse forumene og nettsidene vi alle liker. Pengen kommer fra annonser. Om ingen av dere gidder se på annonsene kommer sidene dere liker til å forsvinne.

    Noen som skriver artiklene dere liker å lese trenger også å tjene penger. Det er ikke storkapital å skrive en hotellanmeldelse for et reisenettsted. Så om de kan tjene "70 øre" på at jeg genererer visning av annonse så er det greit for meg.

    Disclaimer:
    Jeg kan si dette av hele mitt hjerte ettersom jeg ikke tjener penger på Insideflyer, jeg har ingen eierinteresser i insideflyer og skriver ikke for insideflyer. Så ingen av pengen går til meg, uansett.

    Det er en interessant artikkel i VG i dag. Den handler om hvilke nyheter vi skal lese om ingen får lov til å ta betalt for å finne dem. Da sitter du igjen med noe en eller annen har skrevet på gutterommet og pressemeldinger fra staten og store firma :)

    Forbehold:
    Om at ikke annonseinntektene flommer inn selv om ingen får dem opp på skjermen. Jeg kan jo ingenting.
     
    Robert H, Insomnia4u, Herlov and 3 others like this.
  6. zico77

    zico77 IT Consultant, milage junkie

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Fant den! Tusen takk! :)
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nettstedene skyter seg selv i foten ved å velge feil annonse-motorer og dårlige annonser i tillegg til annet skrot de dytter inn på siden for tracking. Gjorde en måling på en forumside her. Det ble gjort forespørsler til 78 (!!!) forskjellige websteder som driver med "gud veit hva". Det er ikke alle som er like ille så her er det noen dårlige annonser ute og går. Det er ikke rart man blokkerer slik, ikke bare for annonsenes del, men for å unngå den overdrevne trackingen. I tillegg gjør slike ting at sidene lastes 10 ganger så tregt og bruker 10 ganger så mye båndbredde.
     
    Reidar, Kjakan, kiev and 1 other person like this.
  8. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Reklame er jo greit , noe må en jo finansiere det med forståelig nok. Emirates-reklamen er jo grei f.eks. Ellers som denne Cathay Pacific-reklamen en hadde da det var Bonusfeber.

    Men dette drite som GoogleAds gir er vel mye av det gode. Og da heller ikke særlig relevant da en for opp reklamer for fettsuging og alt mulig annet surr.

    Reklame riktig plassert med riktig størrelse etc, så blir det bare nice. Noe jeg vet blir bra. Da kan en nok cruise rundt på forumet raskere enn lynet til slutt. :D
     
    Last edited: 06. okt 2015
    Fnate liker dette
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Som gjorde at man bare så BF-logoen og reklamen på mobilen, ikke noe sideinnhold uten å scrolle?
     
  10. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde ikke det problemet mener jeg å huske..
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Supert med oppdatering :) (oppdatering på status altså :))
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    jeg er enig med @Fnate , man må finansiere det, så jeg har heller ikke noe problemer med at det finansieres.

    Håper bare dere får ordnet problemet med Forum og nye siden sist snart. Jeg er veldig glad i å bruke mobilen til å følge forumet, og slik det er nå så kommer iOS system meny opp hvis jeg prøver å "klikke" det menyvalget, så jeg må på pc for å få med meg det som skjer :(
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,126
    Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har blokkert annonsene på telefonen, mest av alt fordi det går ganske sirup. Når ting kommer opp og går ordentlig, og hastigheten er tilbake som den var, så fjerner jeg den nok -- men akkurat nå er det så tregt at å laste annonser på toppen av det tar evigheter.

    Hadde forresten, halvveis relatert, vært mer enn villig til å spytte inn en hundrelapp eller så i året for et premiummedlemsskap uten reklame.
     
    Robert H, Larata and Insomnia4u like this.
  14. Edvino

    Edvino Flyvende pastamonster

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Kjakan liker dette
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får nå reklame opp for comfyballs undertøy.

    Trodde jeg hadde huket av for "female" i profilen min, men. :eek:
     
    Robert H and Baldrick like this.
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Slutt å syte. Ta det som en mann! :p:D
     
  17. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Målrettede annonser er jo helt greit, så lenge det faktisk er relatert til reise, fly og hotell. Det kan være nyttig informasjon, og ikke irriterende i det hele tatt, så lenge det er seriøse bedrifter som annonserer. PÅ den annen side; det skal ikke dukke opp mange dårlige annonser før jeg for min del slutter å sjekke en nettside. Og mangelen på oppdatering av det redaksjonelle, er jo helt krise. Det bør enhver som ønsker å drive en blogg / et forum merke seg.
     
    Robert H and Fnate like this.
  18. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det er feigt å bruke adblock :p Selv har jeg aldri brukt det....
     
    Flemming Poulsen liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I dag blir alle annonsene i Skandinavia oppdatert til lokale annonser som Air Berlin, Choice Hotels, SAS, Widerøe med videre.

    Grunnen til at det kom Amerikanske Google style annonser, var at vi ikke hadde lokale på plass, nå er det fikset.

    Det er også grunnen til at det gikk voldsomt treigt siden disse annonsene er hostet i USA, mens insideflyer Europa er hostet i UK.

    Så vidt jeg klarer å se, er dette allerede implementert og forumet er mye raskere på både Mac og iPad, har ikke testet mobil enda.

    En annen endring som vil finne sted neste fredag er at det IKKE vil bli en annonse inni trådene, det blir øverst, på siden og nederst. Det er litt programmeringsjobb som skal til for å fjerne den rubrikken, det blir gjort denne uken og går live neste fredag.

    Det var oppdateringene jeg har fått denne uken.
     
    SASDC8, mhsalv, Henrik and 7 others like this.
  20. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Vil det komme en oversikt på forsiden over de aller siste kommentarer på forumet slik som det var på gamle Bonusfeber?
     

Del denne siden