Her er litt av listen med tracking og annet støy, det dukker ikke alltid opp så er nok avhengig av noe reklame-saker som går banannas. Listen er ikke komplett for skjermen var ikke stor nok. Som nevnt - reklame er en ting, men tracking på det nivået her overgår jo det meste...
Da kan man jo kanskje bidra med å skrive selv? Sitte å tyte over alt som er dritt blir litt dumt når men ikke gjør noe selv. Leser stort sett forum jeg og, men det er ikke fordi jeg synes det som skrives er dårlig. Halvfullt mot halvtomt tenker jeg. Mitt inntrykk er at du reiser en del interessante steder og da man du kanskje bidra med noe interessant? Du fremstår som relativt intelligent også så her er det bare å begynne og skrive
Ja herfra uten blokkeringer av noe slag. Rekorden er at det lastes innhold fra 80 forskjellige domener (reklame, tracking, plugins m.v.)
Men siden går stadig treigt som sirrup. Hva med å speede opp databasen litt? Det er ikke akkurat noe magi som trengs. Videre kan dere jo cache alle statiske resurser? En kompetent person innleid i to/tre dager og siden vil laste "instant" Det bør jo være verdt investeringen? En rask side fører også til mer traffik generelt. Det er gjort masse studier på dette og en treig side (et sekund på å laste er treigt) fører til lavere traffikk og ditto lavere inntjening. En grisetreig side (to sekunder er grisetreigt) fører til dramatisk lavere inntjening: https://blog.kissmetrics.com/loading-time/
Nå går ikke dette på treghet, men noen som vet hvor meldingstjenesten har tatt veien? Den var med over fra Bonusfeber, men nå finner jeg den ikke.
Tror den er tatt bort ifm feilsøking for å finne synderen til tregt forum. Mener den forsvant sammen med NotificationCenter på fredag ettermiddag/kveld.
Det at folk tyr til adBlock er at brukere finner annonser irriterende. Har selv en tendens når jeg går på aftenposten.no også kommer det opp "DU BRUKER ADBLOCK, FOR Å LESE NYHETEN SÅ SKRU DETTE AV", da trykker jeg på X med engang, og går ikke mer på Aftenposten. Ettersom at jeg har holdt meg litt oppdatert i dette temaet i det siste, så har det blitt tatt opp Content Marketing. Dette kan være et alternativ enn å ha annonser som virker forstyrrende. Reklame i form av content artikler kan være en bra inntektskilde, når dette blir gjort riktig. Men det går til syvende og sist på å jobbe mot og for en bra brukeropplevelse.