De har sluppet video av nye innriks loungen i Istanbul, og bare hvordan det hele funker fra innsjekk til å komme seg til gaten er ganske imponerende i og med at det er en A* Gull lounge og ikke noe first class opplegg. Se selv: Hvordan blir den internasjonale montro?
Domestic-loungen er visstnok den eneste med egen innkjørsel/drop-off/ innsjekkingsområde/security som leder rett til loungen. Selve loungen er delt opp i en del for Miles&Smiles Classic+/Elite og Star Alliance Gold, og en del for biz / M&S Elite Plus. Åpen 24/7. Turkish vil i tillegg tilby tre lounger for international departures: Miles & Smiles Lounge: åpen for alle M&S Elite/Elite+, samt *A gullkort som reiser economy Business Lounge: åpen for TK og andre *A business passasjerer Exclusive Lounge - tilgjengelig bare for M&S Elite+ som reiser i Biz. Ikke ferdig utbygd, og det er lite informasjon om denne enda. Om du starter reisen i IST og skal reise internasjonalt er det eget innsjekkingsområde for Biz og *A Gold: Fint med sofaer I tillegg skal det visstnok være en Arrivals Lounge for TK Biz / Elite plus. ---- Og så kommer jo alle andre selskapers lounger på toppen av dette da....
Både Business- og M&S-loungen er på 5600 kvm, og rommer opptil 765 pers hver. https://www.turkishairlines.com/en-no/istanbul-airport/turkish-airlines-lounge-business/index.html
Det der ser jo veldig bra ut, men internasjonalt kan vi kanskje forvente en nedgraderingen for Star gold sammenlignet med tidligere?
Noen som vet noe om innholdet i de internasjonale Turkish loungene på nye Istanbul Airport? Er det soverom både i Business loungen og *A Gold loungen til Turkish Airlines? Flyr TK til TLV via IST i mai. 8 timers layover på retur.. Hadde vært greit å kunne sove litt
"As far as we know, both the Business Lounge and the Miles&Smiles Lounge would have showers, sleeping rooms and Turkish speciality food. To use the sleeping rooms, you must have a connection time between 4h and 9h and the duration of one of your flights should be more than 8 hours. Unfortunately, Miles&Smiles Elite card holders and Star Alliance Gold card holders traveling in Economy Class are not eligible to use the sleeping room service." (Kilde)
Ny omtale av Business-loungen: https://loyaltylobby.com/2019/04/08...nes-lounge-at-istanbul-international-airport/ I motsetning til det jeg skrev tidligre, ser det ut til at *G slipper inn i Businessloungen såvel som Miles&Smiles loungen. Slenger også med denne walkthrough videoen: https://runningwithmiles.boardingar...d-new-turkish-airlines-business-class-lounge/
Dette var nydelige saker og gleder meg, Turkish blir å prøve, MR til IST må fremover vurdering, bare booking class står i stil
Har booket SGN-IST-OSL med TK i C i mars 2020. Forhåpentligvis har de fått unna barnesykdommene til da og leverer en meget god opplevelse på flyplassen =)
Kjenner jeg gleder meg til å teste denne i november. Begynner å bli virkelig sikker på at jeg ikke gidder prøve meg på LH F på FRA-BOG, men at jeg faktisk vil teste nye TK lounge og de nye biz setene deres i 787.
Samme her Skal fly OSL-IST-CUN i TK Biz og har for sikkerhetskyld lagt inn 4 timer i den nye loungen.