Jakarta, Indonesia

Tråd i 'Reisemål' startet av Henning, 03. mai 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan vi dele tips, triks og erfaringer vedr. Jakarta.
    Er denne byen verd et besøk? Hva bør man gjøre (og ikke gjøre) der?
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare vært der i et møte. To netter men pga islamistdemonstrasjoner ville ikke hotellet at jeg skulle gå ut.

    Bodde på Mandarin Oriental som var stråååålende
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også kun vært på businesstur i Jakarta. Bodde på samme hotell som elefnaten en gang og på Shangrila andre. Begge var panser, Mandarinen er nok hakket hvassere
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Aight, høres ut som Bonusfeber har en jobb å gjøre i Jakarta! :cool:
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 6 netter på pointbreaks på Intercontinental. Fulle RA benefits inkl lounge. Kan neppe gjøres bedre:D

    JL F har også sin nyeste F class til CGK med suiter.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    IC er ikke på top 10 i Jakarta, så det kan åpenbart gjøres bedre ;)

    Hva gjorde du der i 6 dager? Hva er verdt å finne på?
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Antar du har sett blindt på tripadvisor? (Hvor IC er nr 14). Jeg ser ofte lavere kategorihoteller plassert høyere enn objektivt helt klart bedre hoteller på andre byer, ettersom et avgjørende poeng er value for money ift kategori. IC er et fullverdig fullservice hotell, og jeg tar heller en suite med club (+ andre RA fordeler) enn et standard rom på SL/MO/4S- anyday. La oss sammenligne epler og epler, dvs en booking av standard rom vs det samme.

    Men rent bortsett fra det er jo hele poenget som antydet- value for money. Hvem som helst får booket pointbreaks for 35$ (da blir det bare icing of the cake når min selvkost typisk er 10$, som redegjort for i annen tråd). Hvis poenget kun er å få det beste og money er no object, så blir det jo presidentsuiten på et av de dyreste hotellene.Neppe aktuellt for så mange lesere. (ETA: og det er nettopp presidentsuiten på et annet hotell i byen jeg har booket for min neste tur dit, til en enda bedre deal enn over- derav bruken av "neppe":D)

    Jakarta kommer dessverre et godt stykke nede på listen over interessante asiatiske hovedsteder/storbyer. Det er noen år siden jeg var der, og det er knapt noen ting jeg husker som er verdt å anbefale. Men de har jo sin dose med barer, restauranter, og vanlig kultur.

    For brukere av andre programmer så likte jeg også nesten bedre Grand Hyatt, men det kunne ikke konkurrere med pointbreaks, selv når GH var i en lavere kategori enn i dag.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Min deal da jeg var i Jakarta var at arbeidsgiver betalte og jeg fikk betalt for å være der. Jeg fikk en meget bra oppgraderig begge steder via Amex Plat, noe jeg stort sett alltid får på gode eiendommer, samt gratis frokost, velkomst amenity og f&b credit.

    Ikke alle er RA, dvs nesten ingen, så neppe aktuelt for mange av leserne. RA benefits er heller ikke gyldig for pointbreaks eller redemption selv om man ofte får god behandling, men det er slett ikke garantert i følge reglene til programmet.

    Men du får gi beskjed neste gang ett meget bra hotell til over 130 dollar natta blir tilgjengelig for pointbreaks. Jeg venter i spenning med en god Ihg poeng balanse
     

Del denne siden