Jakarta (nesten) t/r på en helg

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 23. nov 2014.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner godt at det er vanskelig å bestille en slik tur. Jeg hadde også sjelekvaler, og til tross for iherdig innsats klarte jeg ikke å finne på en eneste fornuftig grunn til å reise. Turen var rett og slett total formålsløs. Men du verden så gøy - faktisk noe av det morsomste jeg noensinne har gjort. Så neste gang må dere bare bestille - og på kjøpet får dere gleden av å bli oppfattet som totalt kokko i nøtta av familie og venner. Greit det også, det betyr bare at handlingsrommet for hva man kan gjøre i fremtiden er utvidet :)
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for hotellrapport også. Så jo ikke sååå glam ut men helt ok.

    Tar kontakt med FS og hører når de mener jeg må dra til flyplassen neste morgen. Har et fly ut kl 14 og skal rekke et frokostmøte først. Er redd det kan bli tight.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja med all respekt å melde så forstår jeg ikke hvordan du får så uskarpe og dårlige bilder?!?! Hvilken telefon er det som leverer slikt i 2014?! ;)

    Bortsett fra det: Finfin rapport!!
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    F.eks Samsung S3 og iPhone 5S ;)

    Bruker begge to om bord og det er utrolig hvor vrient det er å ta skarpe bilder med litt turbulens i luften og litt champagne i knollen. Om man i tillegg synes det er litt småkleint å ta bilder av kyllingrulladen sin (som jeg synes iblant), så skal det helst gjøres dritfort. Da er det jaggu ikke lett. He he
     
    Islending, AndersB, mathiasfe and 4 others like this.
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville nok kanskje lagt mer vekt på det siste, en det første. At noen, undertegnede inkludert, synes det kan være litt kleint å ta bilder av mat og bamser ombord og da går det gjerne litt fort i svingende :)
     
    Robert H liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha :)
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Robert, knallbra rapport! Jeg var 2 millimeter fra å bestille meg dagstur til Jakarta sjæl. Altså.. Snu i døra og fly tilbake med samme fly til Æbbu Dæbbi.

    Men fornuften tok overhånd. Faen asså. Godt du tok en for laget :D Herlig skrevet!
     
    Robert H liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, Cecilie :)
    - jeg tar gjerne en for laget når som helst :cool:

    Og neste gang må du ikke høre så mye på fornuften.. he, he..
     
    Cecilie liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har mailet med FS nå, og de mener bestemt at det holder å dra fra hotellet 3 timer før. Sitter og teller på knappene, men tipper jeg velger å bli. Det er litt sånn "trygg havn" over det hele. Er der man-tirs neste uke. Skal gi et vink på om det er bra eller ikke jeg.

    Dog, kan jeg vel nokså trygt si at downtown så er nok Mandarin Oriental mye freshere. Bodde der sist og det var tipp-topp-tommel-opp! Det var bare litt dyrt den aktuelle natta
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Kanon rapport :) Koste meg da jeg leste den, og merket at jeg og fikk lyst å reise på en meningsløs reise bare for reisens skyld.

    Kommer siste leg fra AUH-TXL også :) Fikk du teste AB sin lounge i Berlin?
     
    Robert H liker dette
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Heyheyhey, ingen reise er meningsløs om det involverer fully-flat business, kyllingrullade og champagne!
     
    Robert H and Bjørn Helge like this.
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil også gjerne lese om AUH - TXL og AB lounge (om den ble besøkt)!
     
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj - høres veldig bra ut at det forhåpentligvis ikke er så grusom trafikk som jeg leste noen skremselsrapporter om. Veldig fint med rapport om FS innfrir.

    Jeg skal på ny tur fredag neste uke, og er veldig fristet av både FS og Mandarin Oriental. I helgen ser prisen ut til å være omtrent den samme, og tolker jeg deg rett ville du i utgangspunktet anbefalt MO? Skal være der to netter, og har ingen andre planer enn slaraffenliv og døgeniktøvelser :)
     
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, takk :)

    Meningsløse reiser er de mest meningsfulle (gammelt jungelord).

    Oppdaget nettopp at dere har helt rett i at AUH-TXL faktisk mangler i rapporten. Og det er litt rart, for den første setningen jeg fikk i hodet når jeg funderte på hva jeg skulle ha med i rapporten omhandler denne delen av turen. (Ikke spenn forventningene for høyt - det er bare noe tullball og lek med ord jeg alt for sjelden bruker.) Problemet er at jeg dessverre bare har ett bilde - og det er selv med min kvalitetsstandard usedvanlig uskarpt ;) Siste kapittel kommer snart.
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål:

    Når jeg sjekket inn nå var det listet 2-4-2 seating på Etihad flighten, mens de ikke har noe sånt i business i flg Seatguru.com. Er det en bug hos AB og du opplevde det samme?
     
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Seatingen var 1-2-1 i "fish-net"-konfigurasjon, som den vennlige og lettledde Fraulein fra Air Berlin opplyste om når jeg booket seter i forkant av turen. På Seatguru finner du den riktige seatingen ved å bruke flight AB4028 (AB4029).

    God tur - håper du får den samme gode opplevelsen som jeg hadde (og som skal gjentas neste fredag..) Forsøk å grine deg til sete 5A ;)
     
    Fnate liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    God tur da @Fnate og kom gjerne med rapport underveis og/eller etterpå!
    Hvilket hotell blir det på deg forresten?
     
    Fnate liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk. Tror bare det er en bøgg hos AB

    Det ble til at jeg beholdt Four Seasons. Har fulgt med på trafikken via Google maps, og selv med kø er det ikke over en time.
     
    Robert H liker dette
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det var gode nyheter :)

    Sitter akkurat nå og lurer på om jeg skal booke Mandarin Oriental eller Four Seasons neste helg... jøje meg - for et vanskelig valg ;)
     
    Fnate and Travellingalf like this.
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Not any longer... Du booker Mandarin. Fint på FS altså, og vi har kongerom og masse complimentary sjokoladekake på rommet siden vi er "EBD" på FS. Men det er en aldrende stjerne, og ikke utelukkende med verdighet. Så Mandarin er min anbefaling.

    Og for de som er redd for kø...

    Hjulene traff bakken 23:16... 23:56 tasset jeg mot rommet med hotellnøkkelen i hånden.

    Riktignok stod det en ved jetbridgen med et skilt med navnet mitt på, som dro meg med og clearet alt på null-komma-svisj. Utenom samtlige køer og rett inn i en ventende Mercedes. Ingen kø noe sted. Mandarin fikser også det om du spør. Koster noen hundringser, men om du skal imponere noen... eller bare er sliten og vil til hotellet raskt...
     
    Travellingalf, Robert H and Jørgen like this.

Del denne siden