Qantas C HND-SYD
Min tidligere erfaring med Qantas var fra mitt tidligere liv før jeg ble forstod bonuspoeng. Har flydd Y med dem i A330, 747 og A380. Og innenriks litt rundt omkring med 737, 717, Dash 8-400 og Dash 8-200. Jeg husker dem som bra i Y. For første gang skulle jeg fly dem interkontinentalt i C. HND-SYD. Dagflygning på 9 timer med to timers tidsforskjell østover. Aldri hatt en dagflyning så langt, med så liten tidsforskjell. Jeg sov imidlertid ganske kort natten før på HND, så det ble i praksis en god del timers søvn.
Qantas har de samme setene som SAS har i C. Tror de har en litt høyere vegg på konsollen mot midtgangen og lurer på om de har et par cm ekstra. Jeg kunne sitte i sengen med beina mellom konsollen og setet foran og forholdsvis komfortabelt ta på meg sko. Hos SAS husker jeg det som at jeg må mer ut sideveis. Qantas har imidlertid på 787 oddetallssetene mot vinduet. Satt på 3A. Qantas sine A330 har det motsatt. Dagen før hadde flighten gått med A330. Ser for meg at det kan skape mye glede. Å innrede A350'ene likt som A330 (eller vel strengt tatt egentlig likt som A340 med minikabin), var ganske smart av SAS.
Etter hva jeg hadde lest får man bare pysjamas på nattfligheter eller over Stillehavet, men vi fikk utlevert pysjamas. Som ga litt Japan-følelse. Ikke pga kvaliteten, som var resirkulert plast, men med litt korte ermer.
Man ble bedt om å fylle ut frokostbestillingen før avgang, som ble servert ganske raskt når vi var i luften. Prøvde meg på australsk frokost. Det var godt, men kanskje litt enkelt.
Paien var kompakt, men bedre.
Middagen var grei, men ikke noe mer.
Å skulle mene noe om Qantas C i en full kabin etter å ha vært helt alene i ANA F med to personer hvis eneste oppgave var å passe på meg er lite rettferdig. Jeg var også ganske trett og sliten. Qantas er imidlertid ikke EVA . Det hadde jeg kanskje heller ikke forventet, men jeg hadde trodd at det at det var mer australsk snert over ting. Crewet var hyggelig og i godt humør, særlig pursher og hun som passet mest på meg, men de virket under matserveringen ganske stresset og ting var litt kaotisk. Det var ikke en opplevelse som vil sitte igjen.
Last edited: 28. des 2023