Jeg har SQ-F til Singapore og SQ-C videre til HND. Jeg mener jeg er 85% - 93% sikker på å komme inn i TPR selv uten utgående F. Baserer det på diverse poster på IF og internett forøvrig. Jeg mener det kun er SQ-F inn eller ut som gir tilgang til TPR - og der innkommende kan ha noen føringer ift. videre flight/selskap.
Håper du har rett! Har selv samme rute som deg, SQ F inn, og SQ-C til HND kl 14.05. Hadde håpet frokost, en kort tur til byen og så en bedre lunsj. Prøver å bytte til nattflygning, men ingenting med 2seter ledig. Har du også sq634?
Hvis jeg ikke hadde "dårlig tid" på vei hjem, ville jeg alltid ha valgt F til Europa og SAS plus/LH biz til Norge hver eneste gang. F eks. Thai F fra BKK til CDG/FRA/MUC, og LH biz til Oslo.
Ja. Kommer inn med SQ351 og flyr videre med SQ634 kl. 13.55. Hadde valget med en tidligere direkte flight SQ632 i C med A359 - men husker fra tidligere Champagneturer at korte connections er et stress. Vi tenkte derfor at en lengre stopp, der vi slapper av, shopper og lounger var et greit alternativ. Angrer litt på valget ettersom jeg ikke har flytt A359 før - men når jeg prøvde å endre var det ikke lengre C tilgjengelig.
Når reiser du? Min reise er ikke før i november. Har lagt i varsel i EF. Prøvde også å endre til å fly via ICN til HND, men det tillot ikke Tallin.
Jeg starter reisen om 48 dager og 20 timer. Jeg ser også at Expertflyer viser 7 av 8 ledige i F på SQ634, men så langt har det ikke vært mulig å booke.
Har lekt meg litt med det optimale scenariet, som jeg oppfatter er: OSL-FRA/MUC-HND og KIX-BKK-CDG/LHR/MUC-OSL. På utreisen er det per nå F7 og F3 fra FRA på de to aktuelle datoene, mens status fra MUC er F8 og F8. Hvor mange billetter må det erfaringsmessig være igjen for at de slipper dem for bonusbooking innen 14 dager før avreise? På returen er det på BKK-CDG/LHR/MUC henholdsvis F8/F5/F4. Noen formeninger om hvor lang tid før avreise TG eventuelt slipper ledige billetter?
Det er vel ingen fasit på LH sine slipp, men erfaringsmessig er det minimum 5 som bør være ledig for at de slipper seter. F8 på LH gir meget gode odds. På Thai har jeg fulgt mindre med, men det virker som de "setter av" bonusseter lang tid i forveien, og når de er booket slippes ikke flere - men det er bare inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha fulgt utvalgte TG-flights over begrenset periode.
TG slipper gjerne lenge i forveien men kan også slippe rundt 14 dager før, iallefall intra asia. de slapp hnd-bkk for 1. april 16. mars. hadde varsel på den
Ok. Har aktivert varsler på både FRA, CDG, MUC og LHR, så får vi se hva som åpner seg. Er vel ev. CDG med F8 som blir aktuell.
Asiana vs. Thai? Det ser nå ut til å ha åpnet seg fra KIX til ICN, slik at jeg kan ta Asiana hjemover den 20. Mai. Da jeg snakket med Tallinn på mandag var utfordringen denne turen og FRA-OSL med den eneste ruten LH864 2100-2255. Etter hva jeg kan se kan det være verdt et nytt forsøk. Virker jo å være en del tilgjengelighet. Jeg har inntrykk av at dere holder KIX-ICN-FRA-OSL med Asiana i B/F/B over KIX-BKK-OSL med Thai i F/B?
Skjønner ikke hvorfor folk setter asiana så høyt over TG?(Suiter i 380 er kult da) Ja det er kanskje litt bedre i luften. Syns ikke så mye bedre faktisk(har bare 1x TG og 1 x OZ med data) Men asiana har jo ikke ground service over hode. Selv ikke i Seoul??? Thai heta oss med flyet LH OSL-FRA og tok oss til flyet som gikk til BKK. Og Bangkok grundservice er vist også ganske bra(får testa det fult ut til neste helg). Ground service er halve F opplevelsen.
Da ser det ut for at muligheten har forsvunnet. Men mulig den dukker opp igjen, og da må jeg ha bestemt meg for hva jeg vil Ventetiden i Seoul blir veldig kort med denne flyvningen, så ingen krise for meg om det er dårlige forhold der. Derimot blir det jo litt venting i Frankfurt. Kommer jeg inn på First-lounge der med denne ruten?
Ikke helt enig. har man feks 2 timer mellomlanding i FRA så spiller tiden i luften (10-12 timer) en mye større rolle. og det med lukket "suite" er mye kjekkere enn å bli kjørt i bil 2 minutter på bakken og sitte 1 time i loungen. Men smaken er som baken
Ser at tilgjengeligheten på TG930 BKK-CDG First har økt fra F8 til F9 i dag. Bør vel være greie odds for at det åpner seg noe på denne strekningen da Litt usikker på prioriteringen fremover her: Alt. 1) KIX-BKK (First), BKK-CDG (First) og CDG-OSL (Biz/Plus) Alt. 2) KIX-ICN (Biz), ICN-FRA (First) og FRA-OSL (Biz/Plus) Alt. 3) KIX-BKK (First) og BKK-OSL (Biz) Reisetid: 2, 3, 1 Kvalitet i luften: 1, 2, 3 Kvalitet på bakken: 1, 3, 2 Jeg heller kanskje mot prioritering 1, 2, 3, altså fokus på kvalitet i luften, der kvalitetstid i loungen i Bangkok trumfer ekstremt effektiv reisevei på KIX-ICN-FRA-OSL. Litt spesielt at det ser ut til å være sluttetappene FRA-OSL og CDG-OSL som skaper krøll. Foreløpig ser jeg ingen alternativer for hjemreise på noen av strekkene.
Dette er jo blitt galskap. Har da satt opp en endelig prioritering for optimalisering av reisen, som fortsatt er: SK455 OSL-CPH 0915-1025 A321 Plus SQ351 CPH-SIN 1230-0630 777-300ER First CA976 SIN-PEK 0900-1520 787-9 Business CA161 PEK-KIX 1625-2030 A321 Business TG623 KIX-BKK 1145-1535 A380 First TG954 BKK-OSL 0055-0725 777-300ER Business Utreise: 1) OSL-FRA | LH716 FRA-HND 74H 1805-1215 First 2) OSL-MUC | LH714 MUC-HND 346 1615-1050 First 3) OSL-FRA | OZ542 FRA-ICN 388 1830-1150 First | OZ106 ICN-NRT 333 1555-1815 Business 4) OSL-CPH | SQ351 CPH-SIN 1230-0630 777-300ER First | SIN-TYO/KIX Business Hjemreise: 1) TG623 KIX-BKK 1145-1535 A380 First | TG930/TG910/TG924 BKK-CDG/LHR/MUC 0005/0055/0050-0705/0715/0705 First | CDG/LHR/MUC-OSL 2) OZ115 KIX-ICN 0910-1100 763 Business | OZ541 ICN-FRA 1200-1630 First | LH864 FRA-OSL 2100-2255 3) OZ177 HND-ICN 0610-0835 321 Business | OZ541 ICN-FRA 1200-1630 First | LH864 FRA-OSL 2100-2255 4) TG623 KIX-BKK 1145-1535 A380 First | TG954 BKK-OSL 0055-0725 777-300ER Business Tar gjerne tilbakemeldinger hvis noen mener at jeg bommer her!
Etter å ha studert mulighetene for å komme seg hjem til OSL fra CDG, MUC og LHR har jeg gjort litt om på prioriteringene mine: 1) KIX-BKK-MUC-OSL F/F/B (OSL 1030, 3t senere enn alt. 3) 2) KIX-ICN-FRA-OSL B/F/B (effektiv tur, men litt mindre F) 3) KIX-BKK-OSL F/B (turen jeg har nå, effektiv men overvekt B) 4) KIX-BKK-LHR-OSL F/F/B (for lang ventetid LHR) 5) KIX-BKK-CDG-OSL F/F/B (for lang ventetid CDG)
I dag fikk jeg min første mail fra expertflyer! ------------------------------------------------------------------------------- For: OZ1135/Economy - Award (X) From: KIX to GMP Date: 05/19/18 11:10 AM Point of Sale: USA (Default) ------------------------------------------------------------------------------- Dessverre bare økonomibilletter til Seoul, men det får vi heller leve med på denne korte turen. Det muliggjør da en god ettermiddag og kveld i Seoul, før avreise til Europa påfølgende dag med ankomst midnatt og ikke 7-8 timer senere som TG-alternativet ville gitt. Jeg kastet meg på telefonen til Tallinn, og fikk da ordnet følgende avganger: 19/5 OZ1135 KIX-GMP 1110-1300 Eco 20/5 OZ541 ICN-FRA 1200-1630 First SK1636 FRA-CPH 2030-2150 Biz SK1474 CPH-OSL 2255-0005 Biz Dette erstatter da KIX-BKK-OSL i First/Biz med 9 timer i BKK og ingen mulighet for First fra Asia til Europa. Først fant ikke Tallinn muligheter fra FRA til OSL, men heldigvis hadde jeg funnet avgangen via CPH selv som jeg kunne tipse dem om. Avgiftene økte med nesten 900 per person, men dette er kanskje fordi vi gikk fra to til fire flights? Satser på at det åpner seg billetter direkte FRA-OSL med LH864 2100-2255, så monitorerer denne sammen med Biz-avganger mellom Osaka og Seoul. Det ser fortsatt veldig lovende ut mtp. OSL-FRA-HND på utreisen, så krysser fingrene for at jeg kan få gjort de siste justeringene på hjemreisen i forbindelse med endring av utreisen. Hvordan blir det med First-lounge i Frankfurt når vi ankommer med Asiana First og skal videre med Lufthansa Biz?