Japan i mai!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gullars, 27. febr 2018.

1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde lett satt 4) og 5) som høyeste prioritet, uansett lang ventetid på LHR eller CDG. Første klasse lounge i BKK, med A380 videre er en knall kombo synes jeg. På den annen side har jeg ikke prøvd OZ F.
    Skal selv fly BKK-CDG i F i august, og den endret jeg da fra BKK-OSL, til tross for lang ventetid på CDG (og jeg hater virkelig CDG).

Gullars liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vel innsett at det neppe kommer til å åpne seg noe ledig i F fra BKK til Europa. Derfor havnet jeg på at det vil være bedre å gå for ICN-FRA med OZ F og FRA-OSL i LH B.

Et annet aspekt ved dette var at jeg fort tror TG/BKK blir veldig aktuell for neste års tur (til Australia?), og at det sånt sett passet seg bedre med å teste OZ på denne turen.

Men tyngstveiende altså at jeg ikke tror vi ville fått F-billetter med TG fra BKK til MUC/LHR/CDG.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Du har ikke forstått hva first handler om kjære venn...

Arvid1410, RoadKing and indahla like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har da kommet på bedre tanker siden den kommentaren (som jeg helst skulle vært foruten) ble skrevet.

Are liker dette
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kun fire dager igjen! Etter mye læring, planlegging og mas på dere stakkarene her inne er det endelig duket for vår første CT-tur, fra 3. til 20. mai :)

Turen bort blir OSL-MUC-HND i Biz/First, med 6t på MUC og en Porsche booket til ankomst. På returen flyr vi KIX-GMP et døgn i forveien, slik at vi får en hel dag i Seoul før vi tar inn på Grand Hyatt Incheon for lett aksess til flyplassen når vi returnerer med OZ F til FRA kl 12. Det ser dessverre ikke ut for at vi får FRA-OSL direkte, men at vi må ta en svipptur innom CPH. Lever fint med det. Har notert meg at jeg skal ringe Avis i forkant for at de skal ha klar bilen når vi kommer, og at det er F-loungen i satelitterminalen som gjelder. Og at jeg må huske å få meg en badeand eller to. Håper ellers ikke det er noe obligatorisk jeg har glemt...

Turen starter i Tokyo for storby og Disneyland(!), før vi setter oss på shinkansen til Magome med spasertur til Tsumago, videre med shinkansen til Kobe for å spise biff, til Hiroshima for å bli opplyste (med Himeji på veien), til Miyajima for å leke med dådyr, innom Osaka for gå i Universal Studios, til Koya-san for å bo i tempel, og avslutningsvis til Kyoto for å samle sansene. Og så avslutningsavslutningsvis til Seoul da :)

Stor takk til alle dere som har hjulpet oss! Er meget imponert over takhøyden her inne på forumet, og håper jeg etterhvert kan bidra litt også - ikke bare operere som en plagsom parasitt her inne ;) Spesiell takk til @Scribble, @scav0r og @Are for alt som har med flybooking å gjøre, @ccurrahee for å være et vandrende japan-leksikon, og ikke minst til @milehigh som har skaffet oss all luksusen under oppholdet!

IF ftw!

Last edited: 29. april 2018
    oddA, artanis, DanH and 5 others like this.

Del denne siden