6. Lufthansa First Class Lounge B-gatene
Tidligere har jeg «bare» vært i FCT på Frankfurt, og tenkte derfor at jeg skulle ta turen til loungen ved B-gatene.
View attachment 49562
View attachment 49563
Loungen er interiørmessig helt lik FCT, men har store vindusflater med utsikt til det som skjer mellom A og B-gatene.
View attachment 49568
View attachment 49571
View attachment 49569
View attachment 49570
Når jeg ankom var jeg sulten og satt meg ned i restauranten for å spise lunsj. Jeg startet med litt seranoskinke som forrett, hadde biff til hovedrett, og flamerte bær til dessert. Det hele ankompagnert med en god rødvin, og etter hvert også en apperol-spritz. Maten smakte utmerket, men service var så der. Tok litt tid før jeg fikk bestilt, og så hadde jeg store språkproblemer med den ene av de ansatte! Tyske er tydligvis et språk man fortsatt må kunne ...
View attachment 49564
View attachment 49565
View attachment 49566
Etter at jeg hadde spist satt jeg meg ned på et av kontorene og knastet på pcen halvannen times tid. Deretter tenkte jeg at jeg skulle ta et bad i et badekar, på engelsk «bathtub». Men også her snakket jeg tydligvis ikke helt samme språk som de ansatte, for selv om jeg flere ganger påpekte at jeg ønsket badekar ble det dusj. Det toppet seg når han som viste vei sa at dusjrommet hadde «bathtub» og pekte på doen ... Så da ble det dusj!
View attachment 49567
Flere språkproblemer oppsstod etter dusjen da jeg spurte om jeg kunne få en Campari Orange, og fikk et fullt glass med campari og litt appelsinjuice ved siden av! Det løste seg heldigvis ved at jeg fikk hentet et glass og blandet det jeg skulle ha selv.
View attachment 49573
View attachment 49572
Med andre ord var det ingen særlig imponerende loungeopplevelse ... Jeg vil til og med kanskje gå så langt som å kalle det «kritikkverdig»! Omtrent 30 minutter før avgang ble jeg og en eldre japansk herremann hentet i en Porsche Macan og kjørt til flyet. Svært behagelig! Drar jeg tilbake til B-loungen? Tja, hvis jeg ikke har tid til å gå til FCTen ville jeg gjort det. Ellers vil jeg utvilsomt legge ned den innsatsen det er å gå til FCTen!
Vis alt...