14. Hanoi!
Mens
@peialien var på melkerute fra Taipei til Hanoi, ankom jeg Hanoi tidlig tirsdag ettermiddag. Jeg hadde bestilt rom på Hilton Opera og etter en svært kjapt grensekontroll tok jeg en taxi til hotellet. Turen tok omtrent 25 minutter og da vi kom frem stod det på takstameteret at turen kostet litt over 400.000. Jeg ga derfor sjåføren 500.000, men han ville ha 500.000 til, noe jeg sa tvert nei til! Innsjekk gikk smidig for seg og selv om jeg ikke lenger er HHG ble jeg oppgradert til et Executive room i nest øverste etasje.
View attachment 50002
View attachment 50001
View attachment 50003
Hotellet og rommet hadde en klassisk og litt utdatert stil, men var ellers strålende. Basseng og treningsrom i andre etasje, og lounge i øverste etasje. I og med at
@peialien skulle komme neste dag utforsket jeg ikke Hanoi denne kvelden, men hadde Afternoon Tea, kanapeer og drinker i loungen. Servicen var strålende og det som ble servert smakte veldig bra!
View attachment 50004
View attachment 50009
View attachment 50010
Neste dag spiste jeg frokost i loungen og la meg ved bassenget i noen timer mens jeg ventet på
@peialien. Strålende service ved bassenget hvor jeg ble servert velsmakende Iced Teas og etter hvert også en Club Sandwich! Da
@peialien ankom tok vi en tur til Hanoi Train Street i håp om å få med oss toget som skulle passere i 15-tiden. Dessverre gikk det kun tog gjennom den trange gatene på kvelden på ukedagen, så da ruslet vi tilbake mot hotellet for litt Afternoon Tea i loungen. På veien så vi litt av hverdagslivet i Hanoi!
View attachment 50011
View attachment 50008
View attachment 50006
View attachment 50005
View attachment 50007
Etter Afternoon Tea, kanapeer og øl, tok vi en Grab tilbake til Train Street. Der var det mange folk, men vi fant oss et sted hvor vi kunne sette oss og drikke noen øl mens vi ventet på toget! Plutselig ble det svært travel: Alle måtte stille seg inntil veggene og bord og krakker ble pakket sammen. Og så kom toget susende forbi!
View attachment 50013
View attachment 50014
Da toget hadde passert forsvant en del av de andre turistene. Vi ble imidlertid sittende for å ta en øl til, og plutselig måtte vi pakke sammen igjen! Det kom nemlig intet mindre enn TRE tog forbi der vi satt iløpet av 30-45 minutter! Veldig morsom opplevelse og det var en utrolig hyggelig atmosfære i gaten mens vi ventet på togene! Da det siste toget passerte satt jeg GoProen min i skinnegangen og filmet. Det ble til en ganske kul video som en del andre ville seg, og et kinesisk par som tidvis holdt på å bli drept for å ta bilde foran toget, ville gjerne at vi skulle dele videoen med dem. Det var selvfølgelig helt i orden og mens vi holdt på med det hadde mannen i pret en fotoshoot, hvor han tok en del fine bilder av oss - så alt i alt en veldig hyggelig kveld! Vi avsluttet kvelden med litt mat på rommet, klare for morgendagens flyvning til New York med Cathay!
View attachment 50012
Vis alt...