Fant ut at vi har vel ikke en tråd for denne type diskusjoner heller? Star Alliance som SAS og Eurobonus er en del av, tilbyr reiser jorden rundt. Om det nødvendigvis er billigere enn vanlige billetter skal være usagt her og nå, men det er definitivt et spennende tema. Bakgrunnen for å opprette denne tråden er selvsagt at jeg titter litt på en slik sak. Et spørsmål som fort reiser seg er om SQ har begrensninger her, slik som de har det på uttak av poeng billetter på sine spesielle maskiner. Grunnen til at jeg undres på det, er at jeg har tittet litt på billetter med direktefly SIN - AKL med A380, og det finnes ikke engang økonomibilletter for et vilkårlig tidsrom i slutten av januar, det syns jeg er merkelig. Noen som vet om SQ har sperret disse maskinene for RTW billetter?
773W og A380 er tilgjengelige med RTW men krever at du betaler et tillegg på ca 3200kr pr strekning. Ring til Lufthansa hvis det er noe som ikke gir helt mening i booking motoren, de kan hjelpe deg med det meste.
Aha... men da må man altså ringe. Ok, takk for tips. Skjønt, nå begynner det å bli noen år siden 380 hadde nyhetens interesse, kanskje på tide at de gir seg... Eller er det noe mer spesielt med A380 og 773W? Hvorfor Lufthansa, kan ikke SAS fikse det?
Det er Lufthansa som er kongen av hele RTW sirkuset og er ansvarlige for å administrere det hele. Jeg har hatt to turer og begge er bestilt via LH, veldig enkelt og greit. Det virker ut som om de har mer kontroll/kunnskap enn SAS. Tja, den greia de har ang 773W, A350 og A380 er pga kabinen de har 1-2-1. De var jo alene om å tilby en slik type konfig i svært mange år. Men nå synes jeg helt ærlig at resten av flyverden har tatt dem igjen og at det er på tide og slippe opp litt. Du kan få tak i biletter på A330 og 773 men da er det i 2-2-2 konfigurasjon.
Hvis spørsmålet gjelder om det er fint å fly A380, så er mitt svar et entydig JA. Vi hadde nylig fornøyelsen, min eks-forlovede og jeg, med Thai. Valgte to ensetere for en gangs skyld, god komfort, stille og rolig kabin (skyldtes ikke bare at vi satt etter hverandre ). Ingen risting, nesten ikke motorlyd. Sov hhv 6 og 8 timer, uten å være spesielt trøtt på forhånd. Heretter blir det A380 whenever possible.
Og for slike som oss som er veldig glad i A380´en så er jo denne siden veldig fin: https://www.iflya380.com/
Singapore er tydeligvis høyt hevet over resten av Star.. Du kan jo se på Air New Zealand til AKL? Skal jo være et bra C produkt. Star har de høyeste prisene for RTW så å betale ekstra for SQ virker litt unødvendig..
@Berlioz , jeg mente SQ sin variant . Beklager at jet var upresis. Har flydd 380 og er helt enig i at den er konge. Skal fly igjen om en drøy måned, da med Thai F . @Are , ANZ er definitivt et alternativ, planen er deres 787-9 på AKL-EZE strekket.
Den er grei. Stusset jo litt på at en reser som deg stilte spørsmål om A380, men tenkte jeg fikk hjelpe etter fattig evne! Dessuten var jeg så begeistret at jeg bare måtte få ut noen godord.
Mulig, men det blir en omvei. Må presisere: jeg planlegger rtw for mine søstre med respektive halvdeler. MR faktisk... , men innenfor et begrenset tidsrom, så det er å foretrekke med direkte flight der man kan. Turen ligger an til å generere ca 57000 pts, dårlig uttelling sammenlignet med SQ sin OSL-AKL trip, men de vil se litt og
Regner med at du er ute etter Business og First, ingen her inne med vettet i behold velger noe annet. Business: Z First: A Eksempel på et segment fra egen RTW under. Air New Zealand NZ 019 Confirmed LAX TERMINAL B Los Angeles Los Angeles International 23:45 RAR Rarotonga Island Rarotonga Island 06:30 +1 day PAX 1 3K PAX 2 4K CLASS Business FARE CODE Z (CRWSTAR1) AIRCRAFT Boeing 777-200/200ER AIRLINE REF xxxxxx MEALS SNACK OR BRUNCH, BREAKFAST
RTW er vel generelt sett en dårlig MR vil jeg tro. Jeg ville sett på muligheten for noe mer avasnert. Eks FRA-ICN-HNL + HNL-LAX-MIA-FRA Så har man tilsvarende retur og jorden rundt x2 til en antakeligvis hyggeligere pris Dette gjør man jo da også på to forskjellige tidspunkt så man får en runde på hver opptjening. Riktignok bare rundt 30k poeng per svingom på ovenstående eksempel, men det finnes helt sikkert andre muligheter som gir mer poeng. Unngå US/EU selskap så er man i boks
SAS og ANZ har booking klasse Z, LH, TK, TG og SQ booking klasse D. Andre selskaper vet jeg p.t. ikke.
Absolutt. RTW er litt av poenget for dem. De vil se verden, er godt forsynt med USA og har nettopp vært i Seoul. Er dessuten ikke så gærne som oss på forumet. Har spikra seg ei rute nå, skal akkedere litt med SAS / Lufthansa så får vi se. Skal dele erfaringer når det er i boks.
Alle bookingklasser for RTW hos Star: (legger inn bilde, testen ble nesten uleselig) Dette er jo kjekt å ha oversikt over når man skal booke RTW som MR. Bruk alltid der du får flest % selv om det ikke nødvendigvis er der du hadde tenkt til å dra Notes: Spoiler CARRIERS NOT OFFERING PREMIUM ECONOMY WILL DEFAULT TO BOOKING CLASS LISTED ABOVE FOR ECONOMY CLASS. NOTE 1 IF C NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 2 IF Z NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 3 IF D NOT AVAILABLE BOOK Y -OZ MANDATORY BUSINESS CLASS SURCHARGE ON ROUTE ICN-SFO/LAX SEE PARAGRAPH SURCHARGES NOTE 4 IF A NOT AVAILABLE BOOK C IF A NOT OFFERED BOOK C AND IF C NOT AVAILIBLE BOOK Y NOTE 5 IF D NOT AVAILABLE BOOK B IF D NOT OFFERED BOOK A AND IF A NOT AVAILIBLE BOOK B PROVIDED THAT ONLY FIRST AND ECONOMY CABIN OFFERED ON THE FLIGHT NOTE 6 IF F NOT AVAILABLE BOOK C IF C NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 7 IF C NOT AVAILABLE BOOK F IF F NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 8 IF A NOT AVAILABLE BOOK C NOTE 9 IF D NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 10 IF D NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 11 IF Z NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 12 IF C NOT AVAILABLE BOOK U IF U NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 13 IF Z NOT AVAILABLE BOOK E IF E NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 14 IF A NOT AVAILABLE BOOK J IF A NOT OFFERED BOOK J NOTE 15 IF F NOT AVAILABLE BOOK C NOTE 16 IF A NOT AVAILABLE BOOK D IF D NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 17 IF Z NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 18 IF S NOT AVAILABLE BOOK B IF B NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 19 IF O NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 20 IF A NOT AVAILABLE BOOK D NOTE 23 IF Z NOT AVAILABLE BOOK P IF P NOT AVAILABLE BOOK E IF E NOT AVAILABLE BOOK B NOTE 24 IF C NOT AVAILABLE BOOK O IF O NOT AVAILABLE BOOK Y NOTE 25 IF A NOT AVAILABLE BOOK C IF A AND C NOT OFFERED BOOK U IF U NOT AVAILABLE BOOK Y PROVIDED THAT ONLY PREMIUM ECONOMY AND ECONOMY CABIN OFFERED ON THE FLIGHT NOTE 26 IF D NOT AVAILABLE BOOK Y IF D NOT OFFERED BOOK U IF U NOT AVAILABLE BOOK Y PROVIDED THAT ONLY PREMIUM ECONOMY AND ECONOMY CABIN OFFERED ON THE FLIGHT NOTE 27 IF E NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 28 IF E NOT AVAILABLE BOOK N IF N NOT AVAILABLE BOOK H NOTE 29 IF E NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 30 IF G NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 31 IF P NOT AVAILABLE BOOK H NOTE 32 IF T NOT AVAILABLE BOOK M NOTE 33 IF O NOT AVAILABLE BOOK A IF A NOT AVAILABLE BOOK M
Før elektroniske billetter (e-ticket) ble funnet opp, ble flybilletter skrevet ut på papir. Den lengste og dyreste billetten hos Lufthansa (LH) ble solgt i 1961 og var 5.35 meter lang. Det var en RTW over 9 måneder innom 50 land. #bookinggoals https://www.staralliance.com/en/our-products https://twitter.com/lufthansaNews