Som enkelte andre også kanskje har fått med seg så finnes det nå muligheter for å fly til Australia fra Oslo i Business med Qatar og Cathay Pacific for ca 20 000,- ved å booke via budgetair.co.uk Og siden jeg må droppe både min planlagte tur til Washington i desember og Hong Kong i januar pga ny turnus og ikke minst at jeg skal bli pappa i februar og reiseaktiviteten derfor nok blir noe redusert en stund, så syntes jeg at dette kunne være en veldig fin julegave til meg selv Så nå har jeg booket en langhelg i Sydney med avreise fra Oslo 6. januar og retur fra Sydney den 11. Jeg har allerede fått vindusseter på alle flyvningene og gleder meg stort til å oppleve både Qatar og Cathay i Business, loungene i (Oslo), Doha, Hong Kong og Sydney og ikke minst en ny by, ett nytt land og nytt kontinent! Og viss alt går bra så vil jeg også få Qatar Privilege Gold status etter denne turen grunnet en fast track kampanje som ett annet nettsted kjører frem til i morgen. Jøje meg - dette skal bli moro!
Helgetur til Sydney! Jodda! Og når det så høres ut som at du gleder deg mer til flyturene enn oppholdet down under, så bør du straks oppsøke lege da du tydeligvis er strekt angrepet av bonusfeber.... ;-)
Oj, oj, oj - veldig kult! Fikk lyst til å slenge meg med - har vært i Australia før, så en helgetur ville vært perfekt avkobling Har imidlertid allerede bestilt en helgetur i samme tidsrom til Singapore, så neste gang må vi koordinere dette bedre.
he-he, det kan kanskje virke som at jeg gleder meg mest til flyturene og loungene ja, men det er ingen tvil om at jeg også gleder meg stort til å få noen dager i Sydney! Men etter å ha lest mer om Qatar og ikke minst Cathay sine businessklasser og lounger så er det ikke fritt for at de vil være en stor del av opplevelsen! Og om noen har anbefalinger til hva man må se/oppleve i Sydney og tips om gode hotell (gjerne Marriott/Ritz-Carlton eller IHG) så vil jeg sette stor pris på det!
Okei? Hm, det er ikke det inntrykket jeg sitter igjen med etter å lest en noen rapporter andre steder. Var det A330-300 med reverse herringbone seter du også hadde? Som dette: (Bildet er lånt fra en av Luckys trip reports på http://onemileatatime.boardingarea....ic-business-class-a330-300-male-to-hong-kong/)
WOW ! Det høres ut som en tur jeg kunne tenkt meg selv. Vurderer en nesten like kort tur i november neste år. Da blir det business med Emirates fra Oslo via Dubai til Sydney. Drømmen er business på A380. Jeg har hørt at man må oppleve Sydney Tower. Og en tur på Bondi Beach er vel et must hvis man vil oppleve strandlivet i Sydney. The Rocks er også et sted so kan være verdt å få med seg. Et annet tips er å ta en tur til Daring Harbour. God tur!
Godt jeg ikke er alene om sånnen gooootur! =D Regner med di fleste tror jeg er spinn hakkendnes galen når jeg lufter min påsketur, men ja, da har dere helt rett.. Livet skal nytes mens det kan, er mitt motto, pluss har noen flere, men akk nå så var det det beste jeg kom fram med. Bestilte meg tur med Singapore Airlines (Biznezz) i påskeferien, Utreise Stavanger 24 Mars, og hjemreise fra Sydney Søndag 27 Mars. Perfekt utnyttelse i påsken, og klar til jobb på Tirsdagen 29 Mars. Prislapp totalt... 30.279 Tur/Retur i Biz Reisruten er som følgendne: Stavanger -København- Singapore- Sidney - Sidney- Singapore- London- Stavanger Ankomst Singapore 07.40 25Mars, og Avgang Singapore-Sydney 20.40 Tenkte med ca 12 timer mellomlanding i Singapore, så kan jeg få en grei dag med sightseeing og nyte singapore i tillegg, og lufte av meg jetlaget litt... ettersom det fins mange muligheter for det med mellomlanding innen 24 timer Ifølge https://www.singaporeair.com/en_UK/travel-information/changi-intransit/ (Hadde alternativ mellomlanding i Singapore på 3 timer, og ankomst Sydney på samme kveld, men da hadde hele den natta gått vekk i å såva) Lander på Lørdags Morgen 26Mars i Sydney rundt 07.40 og har rundt 30 timer i byen, før det bærer hjemover til vestlandet 27Mars kl 16.00 777-200 og A380-800 til Singapore har jeg prøvd før, og er utrolig fornøyd med Business utvalget dis, og er disse flytypene jeg har fått på denne tur, som jeg etter en del tid greide å bla fram etter beste rutevalg. Dette blir en av mine lengste, og mest spontane turer, så her kommer jeg absolutt til å lage reisereportasje.
Haha.....må innrømme eg ler godt Men takk! Finne på mye sprøtt skal jeg fortelle deg Sitte i loungen i Auckland og stirre på alt av fly før jeg stikker til Rarotonga. Her har du en teaser picture
Tok svippturen til Air Rarotonga kontoret på scooteren og bestilte turen dit til i morgen tidlig! Kommer det en rapport for dere? Ehm...Ja!