Junior og senior på helgevisitt i Chicago

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sonictravel, 04. mars 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
    Gleder meg ikke mindre til min egen helgetur til Chicago om tre uker. :)
     
    Sonictravel liker dette
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er aldri feil med iskrem eller sjokoladekake! :)

    Og tusen takk for reisebrevet! Chicago smaug seg lenger opp på lista, gitt!
     
    Sonictravel liker dette
  3. Frink

    Frink Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Dette var et feiende flott og grusomt relevant reisebrev mtp. at jeg (forhåpentligvis, corona-JINX) skal på samme rundtur om seks uker. Takker og bukker! :D
     
    Sonictravel and OttoL like this.
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset, så bra ut men ble ikke tid denne gangen, og vipps har man en grunn gir å reise tilbake ;)
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette reisebrevet var absolutt verdt alle tid på lesning, med påfølgende forsinkelser på venteværelset :D
    Nå har jeg, og guttungen planlagt en reise sammen for å ta en titt i det museemnet, sjæfen og "prinsesse Sofie" møter slektninger + shopping. OW 2021
     
    Eddie47 and Sonictravel like this.
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Epilog:


    Vi kom hjem fra Chicago 8. Mars.

    Mandag 9. startet relativt normalt, men i og med at arbeidsplassen allerede hadde startet med hjemmekontor løsning, dro jeg ikke på kontoret men tok dagens møter over teams.

    Utover dagen ble formen dårligere og jeg lot være å dra på et større møte i byen, tenkte mest at jeg ble truffet av tung jetlag.

    Utover kvelden kom feber og slapphet, og tirsdag lå jeg flatt ut, uten tegn til bedring og med corona-lignende symptomer begynte fruen og bli bekymret, totalt satt hun ca fire timer i telefonkø med legevakt og kommunens koronatelefon utover ettermiddagen og kvelden. Når hun endelig kom gjennom var beskjeden at de ikke prioriterte å teste meg da jeg ikke hadde vært i Italia eller Østerrike.

    Vi gikk imidlertid i familie lock-down og stengte av all kontakt. Dagen etter kom så tiltakene fra regjeringen og mesteparten av Norge stanset opp.

    Så gikk dagene, noen med mer energi enn andre, noen ganger helt utmattet uten kraft til å løfte en finger, noen med energi nok til å etablere base på sofaen i stuen. Etter noen dager ble fruen og ungene også dårlige, selvsagt fortsatt isolasjon.

    Mot slutten av uken ble reisefølge, senior, også dårlig, så kona hans. Hun er helsepersonell og endelig var noen prioritert for test.

    Denne kom tilbake positiv for Covid-19, og plutselig kunne vi fastslå nærkontakt og ble etterhvert prioritert for testing. På dette tidspunktet begynte også oppfølging fra kommunens/bydelens smittevernteam som daglig fulgte opp med samtaler og statussjekk.

    Etter noen dager helt slått ut, fikk jeg ordner tid for test på Aker sykehus.
     
    SAJblue, Upsaker, paron and 4 others like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    En annerledes reise - tur retur Aker sykehus

    Det var en merkelig følelse, etter to og en halv uke i isolasjon, forlate huset og sette seg i bilen. Time 20:30 på Aker, klar beskjed om egentlig ikke komme på tiden men helst fem minutter etter.


    Hadde beregnet for god tid, endte med noen ekstra runder rundt noen Sinsenkrysset for å brenne litt ekstra tid. Merkelig stille veier underveis, med lite trafikk.

    0BAD6228-8936-4E00-89AD-E7D6BE5DF135.jpeg

    Inn på Aker ble jeg møtt av en vakt med beskyttelsesutstyr som holdt god avstand til bilen og ga instrukser om hvor jeg skulle kjøre og at jeg ikke skulle forlate bilen.

    1A1CD05A-92E1-4C82-8BE4-06E0A1D75EE8.jpeg

    Så inn i drive-through køen, et dystopisk bilde med knalloransje telt fra sivilforsvaret og helsepersonell i fullt beskyttelsesutstyr.

    5EA951EB-8D35-4E2F-A49E-44C9E31ED454.jpeg

    Rulle ned vindu, vise ID og test i halsen, så ferdig og klarert for retur til isolasjon. Som en «artig» spenningsmomentet på veien fikk jeg så opp «Engine Failure» og varsellampe på dashbordet, ikke nå jeg vil ha motorstopp. Det gikk heldigvis bra, og kom meg greit hjem igjen.
     
    SAJblue, Upsaker, paron and 7 others like this.
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    To dager etter kom telefonen fra kommunen. Testen var positiv, egentlig ikke uventet, og på sett vis greit å få bekreftelse på hvorfor jeg har følt meg så shitty de siste ukene.

    Det ironiske oppi det hele var at denne reisen egentlig skulle gått til Beijing, men at vi endret til Chicago for å unngå Covid-19 utbruddet i Kina. Når vi dro var også smittetallene i USA lave, at de var det på grunn av at de nesten ikke hadde testet noen er jo noe vi har reflektert over.

    Nå satser vi på, og krysser fingrene for at vi er over det verste. Oppi denne situasjonen har vi fått utrolig bra hjelp av venner, naboer og familie til å gjøre innkjøp og fikse ting. Så får en bare håpe på at denne runden gir immunitet going forward, og at de fleste holder seg friske, for selv uten å være i risikogruppe eller med de verste symptomene - dette har ikke vært så veldig stas, og vi ser for oss minimum to tre uker med isolasjon fremover.

    Så hold dere sunne og friske alle sammen og ta vare på de rundt dere! :)
     
    klausbm, Kalsnes, drsyk and 12 others like this.
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Først av alt: God bedring!

    Hadde litt samme "reiserute" som dere, bortsett fra at jeg opprinnelig skulle til Hong Kong den helga, men endte opp i Washington D.C. Da jeg oppdaget ledige seter i C med A350 til Chicago helga etter tilbake i august, så hadde jeg "backup-seter" i tilfelle... Men da det ble Washington, det også med A350 i disse tider, ble Chicago avbestilt...

    Bank i bordet, så har jeg ikke hatt noen symptom eller feber etter jeg kom tilbake, men tiltakene fra Erna & Co. sendte meg i karantene og hjemmekontor 3 dager etter jeg hjemkomst.

    Og som du sier så noterte også jeg meg ved de lave smittetallene i USA, noe jobben også gjorde og konstaterte at det var "farligere" her hjemme enn der borte... Dermed satte heller ikke de noen begrensninger for om jeg fikk reise, noe de gjorde med Hong Kong turen og som var direkte årsak til at jeg havnet i D.C.

    Nok en gang: God bedring!
     
    SAJblue and Sonictravel like this.
  10. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    God bedring til både dig og senior.
     
    Sonictravel liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God bedring. Dette går bra!:)
     
    Sonictravel liker dette
  12. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Flott reisebrev. Skal til Chicago selv om 3,5 uke og fantastisk å lese at man kan teste Polaris lounge selv om man reiser ut via T5
     
    Sonictravel liker dette
  13. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har innspill på hotel i Chicago (reiser en helgetur om 3 uker). Kommer troligvis å bruke Hotwire for å få mest valuta for pengene og har analysert meg frem til følgende hoteller jeg kan få for en fornuftig pris (rundt 2500 for to netter)

    Fairmont
    Sheraton (Riverview Room)
    Hyatt Regency
    Marriott Magnificent Mile

    de tre første ligger jo rett ved elva mens det siste midt i smørøyet.
     
    Last edited: 13. april 2022

Del denne siden