Da var dagen kommet for å komme seg til Østerrike. Første booking innebar avreise torsdag morgen med 06 flyet OSL-CPH 40 min transfer før CPH-VIE som vi egentlig syntes var i snaueste laget, samtidig som man må stå opp midt på natten. I februar ble Wien avgangen flyttet med 5 min og transfer ble til 35 min, fortsatt innenfor MCT. Brukte den forandringen til å endre avreise til i dag kl 15:05 og heller ta en natt på hotell før morgendagens morgen fly. Etter hvert dukket et nytt spøkelse opp, megling med Sas kabinansatte med frist midnatt til i dag. Sas på OSL-CPH og Connect på CPH-VIE, da var det bare å finne seg en backup for å komme seg til CPH. DY flex ble kjøpt på avgangen en time senere, vet at dette ikke sikkert hadde blitt refundert siden den ble kjøpt før eventuelt en kansellering. Det viktigste var å ha noe i bakhånd, bare sånn i tilfelle. Vi reiser på 2 forskjellige bookinger, så same day change funker bare for meg. Fikk opp disse alternativene tirsdag morgen 08 og 09 avgangene var med Connect. Ringte til kundeservice og traff på en hyggelig dansk herre for å spørre hvor mye det ville koste å flytte Jr over til en av disse. Han sjekket litt frem og tilbake, før han sier at dere har jo hatt en schedule change. Da kan jeg bruke det som en unnskyldning for å sette dere på samme Connect flight gratis. Takket den danske herre så meget, og kunne senke skuldrene uansett utfallet av meglingen. På OSL ble vi hentet av denne ungfuglen med avgang kl 09:00. Frokost ble det også Fikk bilde av nattens hotell under innflyvning
Landet 6 timer før opprinnelig plan, og mange timer til innsjekk på hotellet. Heldigvis fikk koffertene overnatte på CPH, og vi har bare 2 stk lette ryggsekker i tillegg. Da slapp vi å gå innom Scandic CPH Strandpark, og satte oss på Metroen mot byen. Hoppet av på Christianshavn for bytte til buss 2A retning Reffen Tenkte at onsdags formiddag er det ikke så mye folk på den bussen, men den var smekk full av folk som skulle denne festivalen Fikk presset oss inn som de to siste ved den ene døren, busride to hell ble det! Vel vel, kom oss nå frem. Brukte 35 min fra vi dro fra CPH metro, til vi tuslet inn på Reffen når det åpnet kl 11 Var ikke vanskelig å finne plass så tidlig. Kjøpte oss litt i glasset og boks, med utsikt mot Viking Sky Viking Sky var det som nesten forlist i Hustadvika 2019.