Min 1000ende post på IF går til å kritisere OSL.
Eller mer myndighetene som fant på både reglene og leide inn Dr Dropin samt hundrevis av vektere.
Ankom nettopp OSL igjen fra utlandet, som jeg temmelig ofte gjør.
Om man tenker litt prinsipielt og praktisk på det:
1) jeg har aldri ønsket eller akseptert å bli registrert hos Dr dropin. Det blir absolutt alle som kommer til Norge - også helt vaksinerte (med booster dose) som bor her. De er en privat helseaktør som plutselig kan finne på å sende meg reklame eller kalle meg "sin pasient" selv om jeg aldri har ønsket å være det.
2) køen er lang. Jeg har vært i 6 andre europeiske land bare de siste par mnd. Ingen har et så dårlig system - og flere timer i kø skjer kun i Norge. Ikke i Spania, Danmark, Tyskland, Østerrike, England (ex EU) eller Sverige.
3) nå landet jeg nærmere midnatt, og hørte mange i køen snakke om hvordan de ikke kom til å rekke siste buss. For min del var reisen videre grei, men det gjelder jo ikke alle. Køene ville sikkert vært mye lengre tidligere på kvelden, når de fleste flyene kommer inn.
Jeg er mer enn innstilt på å ta en test etter å ha vært i et annet land. Men klarer det akkurat like fint, med samme utstyr (hurtig lateral flow test) som Dr dropin antagelig får godt betalt for å tilby.
Køen, etter det "kun" var ca 150 bak meg:
View attachment 91056
Vis alt...