Kampanje: Doble poeng til Hamburg

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av panopaul, 08. april 2015.

  1. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    I februar meldte jeg meg på kampanjen "doble poeng til Hamburg", og foretok en reise dit i mars (fra Oslo). Stusset litt da jeg sjekket mine EB-sider og ser at jeg kun har fått såkalte "double points" som ekstrapoeng for turen til (med direktefly), men ikke fra (som var med mellomlanding i København), og ringte SAS og spurte om dette. Fikk beskjed om at denne kampanjen kun gjaldt Hamburg-reiser til/fra Oslo og Stockholm i en gitt periode (gjelder frem til 30/4), mens min mellomlanding på returen var på Kastrup, som dermed ikke kvalifiserer til doble poeng for returen. Valgte ikke Kastrup selv, det var alternativet som kom opp på passende datoer da jeg bestilte t/r Oslo-Hamburg. Finner dette litt merkelig. Kan ikke huske at dette sto spesifisert da jeg registrerte meg for kampanjen, men føler at det er litt misvisende markedsføring. Har diamantstatus og reiste på SAS Plus for å sanke mest mulig poeng. Men skal ikke hardnakket påstå at dette ikke var spesifisert i vilkårene, som jeg nå ikke klarer å finne igjen. Andre som vet noe mer konkret om dette eller har tilsvarende erfaring med denne el andre EB-kampanjer?

    Sidene med detaljer om kampanjen er fjernet fra SAS' hjemmesider, men har fortsatt eposten de sendte ut med oppfordring om registrering. Der står det i hvert fall ingen ting om dette.
     

    Attached Files:

    Last edited: 08. april 2015
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig! Under fasttrack to gold-kampanjen for to år siden, ble jeg faktisk oppringt av SAS fordi de så jeg hadde booket med WF fra KRS til CPH, og de sa at kampanjen kun gjaldt for "rene" SAS itineraries. Så da fikk jeg endret til KRS-OSL-NCE i stedet for KRS-CPH-NCE.
     
  3. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Snartenkt? Vet ikke jeg, men for meg er ikke dette åpenbart. I registreringsmailen står det: "Alle reiser med SAS mellom Oslo og Hamburg gir nemlig doble poeng*" - der den lille stjernen på slutten der refererer til denne merknaden med liten grå skrift nederst: "*I tillegg til dine normale Grunnpoeng får du like mange Ekstrapoeng. Gjelder i SAS Go og SAS Plus.". Mener derimot at begrepet "alle reiser" her heller antyder om at det - ja - nettopp gjelder alle reiser - som man bør kunne anta man også får ved bestilling av billetter t/r Hamburg på SAS' hjemmesider. Jeg dro jo til Hamburg, hadde ingen planer om å besøke København.

    For meg er ikke dette tydelig nok merket. Men greit å vite at jeg må studere detaljene ekstra nøye før neste gang jeg biter på en tilsvarende kampanje.
     
    Last edited: 08. april 2015
    Henrik, AndersB and Jørgen like this.
  4. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Ser den. Er ikke sur altså, bare litt skuffet over kampanjereglenes mangel på tydelighet. Var også nettopp derfor jeg etteryste detaljene som jeg ikke kunne finne igjen. Kompenserte nettopp noe av skuffelsen over å innse tabben ved å slå til på et tilbud som jeg nå fikk på mail, ang en reise jeg faktisk bestilte i går (men under 24t siden), dog til en mye hyggeligere pris til samme destinasjon. Dermed rakk jeg å avbestille opprinnelig billett på Go :)
     
    Last edited: 08. april 2015
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Vi omtalte denne kampanjen samt vilkår i denne artikkelen. Siden til kampanjen finnes ikke lenger, men i følge vår artikkel er de fullstendige vilkårene som følger:
    • Påmelding: fra 13. til 22. februar 2015
    • Reiseperiode: 24. februar til 30. april 2015
    • Gyldig billett i alle klasse på de utvalgte ruter
    • Du kan reise flere ganger
    • Poengene vil være godskrevet din konto kort tid etter reisen er gjennomført
    • Ekstrapoengene påvirker ikke ditt medlemsnivå
    @Darkcho har skrevet artikkelen, så kanskje han husker flere detaljer. Det fremgår ikke av vilkårene at mellomlandinger ikke teller, og det fremgår heller ikke av bildet du la ved i første post. Derimot står det "Alle reiser mellom Oslo og Hamburg gir nemlig doble poeng". Det står ikke "kun direkteruter", men alle reiser. Når du da bestiller tur/retur Hamburg og SAS.no gir deg returen via København, bør det være rimelig å tolke dette som en godkjent reise mellom Hamburg og Oslo, og godt innenfor definisjonen "alle reiser mellom Oslo og Hamburg".

    Ut ifra de opplysningene som foreligger synes jeg du har en meget god sak, og jeg ville helt klart ha sendt en klage til SAS.
     
    bern747, mhsalv, anders82 and 4 others like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusfeber kompliment:

    Jeg er imponert over den servicen og responsen @Henning, @tommy777 og andre mods gir brukere i dette forumet.
    Dere er som en superior Concierge/Customer Service-tjeneste, over leverandørens egen. Kudos. Rock on.
     
    Bjartne, Dash, tommy777 and 9 others like this.
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Noen "relanserer service" med jevne mellomrom, mens andre bare yter god service hele tiden ;)
     
    Islending, Dash, vegardg and 5 others like this.
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for hyggelig tilbakemelding :)
     
    tommy777 liker dette
  9. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tilbakemeldinger, folkens. Jeg skal titte litt nærmere på dette basert på det som kommer frem her, så får jeg evt. vurdere å sende inn en klage. Jeg kan ikke markedsføringsloven på rams, men mener klart at det burde ha kommet mye tydeligere frem dersom dette tilbudet kun gjelder utvalgte reiser - og ikke "alle", slik som det jo helt klart gis inntrykk av i påmeldingsbrevet sendt på epost til EB-medlemmer. Er også litt betenkt med tanke på at eneste måte å kunne finne tilbake på hva som eventuelt sto skrevet utover dette i vilkårene er å måtte huske på å ta et skjermbilde av detaljene i det man melder seg på og arkivere det for ettertiden.
     
  10. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    På chat-rouletten sa de til meg at også reiser med mellomlandinger er inkludert.. tok ut en kopi av chatten som jeg skal bruke i min klage :)
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke mye som er redigert i WORD der @Ida
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens, har ryddet litt opp her i tråden. La oss ta ett lite steg tilbake, være litt mer hyggelige med hverandre

    Takker for forståelsen!
     
    anders82 and panopaul like this.
  14. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    DET er ikke veldig spesielt i det hele tatt. Det er vel mer regel enn unntaket at SAS svarer feil på chat....
     
    vegardg liker dette
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hmmm.. har de vise menn og kvinner "konkludert" med noe? Hvis trådstarter får ytterligere svar fra bolaget håper jeg det kommer et lite referat på trykk.

    Jeg har selv en slik tur hvor ene av leg'ene er via CPH. Men hvis det allikevel ikke er doble poeng via CPH så får jeg route om og heller få litt mindre grunnpoeng men flere poeng totalt.

    Skal jeg være ærlig syns jeg SAS har en dårlig sak når vi ser vedlegget i første post til trådstarter.

    @Henning har jo et sammendrag av vilkårene. Hvis jeg som en person uten særlig dybdekunnskap i bonusverdenen hadde meldt meg på en slik kampanje, hadde jeg tatt det for gitt at jeg fikk doble poeng om jeg dro via Ouagadougou for den saks skyld....
     
  16. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har ikke vært i kontakt med SAS på ny ang. dette, men om jeg gjør det, kan jeg gi et referat her - om det kommer frem noe nytt. Er på jobb nå, men skal se hva jeg får gjort med saken i løpet av morgendagen.
     
    Dash, Henning and bern747 like this.
  17. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Hva mener du egentlig? At det var utydelig?
     
  18. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har jeg vært i kontakt med SAS igjen, denne gangen på epost (via diamant-mailen), og fikk tilbakemelding om at tanken bak kampanjen var - som har vært påpekt tidligere i tråden her - at dette kun skulle gjelde direkteflyvninger mellom Oslo eller Stockholm til Hamburg. Men de svarte også at de kan forstå hvorfor jeg (med flere?) mener dette har vært noe uklart, og besluttet derfor å overføre ekstrapoeng til meg også for returen min, som om jeg hadde flydd direkte Hamburg-Oslo uten mellomlanding på CHP (merket "kind regards from SAS" i poengoversikten).

    Så stjerne i boken til SAS der altså. De ordnet opp og har en enda mer fornøyd kunde :)
     
    Bjartne, Larata, Henrik and 6 others like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er akkurat hva jeg mener er god kundeservice! Og at man kan ordne slikt via e-post eller chat er for meg ett stort pluss, da jeg hater å sitte i telefonkø og likevel risikere å ende opp med noen som enten ikke har peiling i det hele tatt eller som ikke har myndighet til å ta en avgjørelse.
     
    Bjartne, panopaul and bern747 like this.
  20. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jo rapportere selv fra min tur til Hamburg.

    Jeg reiste OSL-CPH-HAM-ARN-OSL. Etter 8 dager skrev jeg til CC og spurte om ekstra poeng. Samme dag kom svar, samt doble poeng for 3 av 4 legs. Måtte en ny mail til for å skaffe de siste 940 poengene som manglet.

    Det var aldri noe tema i epostkorrespondansen at det ikke var dobbel poengopptjening for reiser gjort via CPH slik det har ryktes om i denne tråden.

    Så det løste seg til slutt for meg:cool:
     

Del denne siden