Hei folkens, jeg spør kanskje dumt nå men akkurat dette har jeg ikke gjort før. Jeg har følgende tur booket som T/R med 30% rabatt på bonuspoeng: Utreise OSL-CPH SAS Plus CHP-ORD SAS Biz Hjemreise ORD-CPH SAS Plus CPH-OSL SAS Plus Spørsmål Jeg har funnet (og reservert) en annen mulig hjemreise, gjort som to ulike reservasjoner (bonus, 30% rabatt): IAD-CPH SAS Biz CPH-OSL SAS Plus Er det mulig å få byttet den originale hjemreisen med den nye jeg har funnet? Da er det jo ikke samme destinasjon lenger. Hvordan gjør jeg det? Er EBD.
Du kan ikke gjøre noe selv. Det beste du kan håpe på er en kompetent person i andre enden når du ringer inn.
Jeg ville ikke tatt det svaret for god fisk, jeg ville ha booket reisa med 30% rabatt også ringt inn til kundeservice for å legge på CT-Billetten etterpå. Gjør du i den rekkefølgen så er det en viss mulighet at agenten i andre enden av tråden er såpass noob på regelverket at han/henne fikser deg refusjon på halvparten av poengene på billetten din. Det gjeler bare å ha nok chutzpah som mi bestemor kaller det til å foreslå 50% refusjon av poeng med innleggelse av CT og se om agenten biter på agnet. De kan jo ikke forlange at du som kunde vet alt da ... Fikk jo for en del år siden gjort tilsvarende triks med en BIZ til Hongkong for prisen av GO da det var 30% rabatt på SAS Go og Plus. Det betydde at jeg fløy til HKG for 25.200 poeng i Business Class på grunn av en svimmel agent som ikke kunne hele regelverket i den andre enden av telefonen fikset det, så den som ikke våger intet vinner ---> Så book først, ring etterpå, og legg litt press agenten i andre enden til å "fikse problemet ditt", du kan fort bli overrasket hva de kan faktisk få til om de prøver hardt nok å løse "problemet ditt"
OK, jeg biter på. Hvis det legges til CT, så beregnes poengprisen på nytt, og da vil du få 50% på *A pris, ikke på SAS pris. Så her tror jeg nok ikke (selv du) klarer å lurer SAS-agenten. Det at du fikk 30% på Biz-billetten selv om det bare var rabatt på Go og Plus, var en "bug" hos SAS, som gjorde at det fungerte på Biz også, selv om det ikke egentlig skulle det. Flere her som fikk det samme. Og bug'en ble fjernet etter ikke så lenge, mener jeg å huske. Så det er ikke det samme i det hele tatt.
Tråden min ble visst hijacket så jeg så ikke svaret ditt. Jeg ringte og fikk null hjelp. Men det er greit nok, Jeg fant en ny flight OSL-ORD og kan da kansellere den originale T/R-billetten. Siden jeg fikk Go-pris og 30% rabatt så ble totalen ca 50000 poeng og det er helt OK for BIZ t/r...